Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du fått tid för överburenhetskontroll och vad innebär det?
Imorgon har jag min sista inbokade tid hos bm. Sen vet jag inte vad som händer, mer än att jag fortsätter att vänta
Får du ringa och jaga tid själv? Min BM planerade in tid varje vecka jag gick lver, vattnet mättes i v 41 och pga lite blev jag igångsatt. I Sthlm ska man inte behöva gå över mer än 14 dgr. Lycka till!
Någon som har bra tips på en app för att ta tiden på o mellan värkarna?
Tack!För Android använde jag en som heter värkklocka. Med en skrikande bebis i blöja som ikon. Tyckte den var bra. Laddade ner flera och provade innan men denna förstod jag mig bäst på.
Tack!
Jag har haft värkar sedan midnatt. Har dock kunnat slumra från 01 till nu. Nu börjar de öka i intensitet. Hoppas på att klara mig hemma till 6:15 då dagis öppnar
Heja heja!
Usch din stackare, det där låter väldigt obehagligt. Jag har varken råkat ut för det själv eller hört om ngn som gjort det. Det låter verkligen inte bra att svullna på det viset. Ring och rådfråga din BM.Hur har ni haft det med andningen på slutet? Jag har blivit jättetjock i halsen, antagligen pga svullnad, och i natt var det hesmkt. Snarkade så högt att jag väckte mig själv flera gånger och vaknade dessutom med sömnparalys vid ett tillfälle (kunde varken andas eller röra mig ur fläcken. Varar sekunder men känns som en evighet). Sambon föreslog Bricanyl vilket 1177 sa ok till men jag fegade ur... Och nu kan jag inte somna för det känns så tungt med andningen...
Var på kontroll i tisdags och de ser inget fel men har bokat in en extra kontroll nästa vecka. Använde alldeles för mycket nässpray i natt och det hjälpte lite . Kanske kan köra på det sista tiden? Antar att svullnaden släpper ganska fort efter förlossningen?Usch din stackare, det där låter väldigt obehagligt. Jag har varken råkat ut för det själv eller hört om ngn som gjort det. Det låter verkligen inte bra att svullna på det viset. Ring och rådfråga din BM.
Så spännande!Värkarna har glesat ut lite men nu har slemproppen kommit (antar jag att det är, blodblandad flytning iaf) o jag har kunnat göra nr 2 vilket inte hör till vanligheterna
Försöker vila så gott det går o samla energi inför vad som komma skall.
Och eftersom det bara är jag som är vaken i huset så delar jag alla detaljer med er istället
Ja jag såg att ditt blodtryck var ok så det var ju skönt! Men det låter helt knas att svullna i halsen. Tänk om det svullnar ännu mer? Jag har mkt svårt att tro att det hänger ihop med vanlig graviditetssvullnad. I mina öron låter det väldigt orovväckande och inget som jag skulle acceptera som normalt utan att ha diskuterat saken med sjukvården.Var på kontroll i tisdags och de ser inget fel men har bokat in en extra kontroll nästa vecka. Använde alldeles för mycket nässpray i natt och det hjälpte lite . Kanske kan köra på det sista tiden? Antar att svullnaden släpper ganska fort efter förlossningen?