Jag hade som plan att klippa pudeln innan klumpen kom till världen men så var det någon som hade väldigt bråttom...
Nu hade det gått så långt att stackars hunden hade så mycket päls att han såg ut som en boll i kroppsformen så jag har tänkt i nån veckas tid att de borde funka om jag badar kvällen innan och sen klippa när unge herrn tog sig en tupplur på förmiddagen/mitt på dagen då de brukar vara i åtminstone två timmar.
Sambon tyckte att det lät som en dålig idé och sa att det skulle sluta med en halvklippt hund som han skulle få gå ut med
Så vad händer?
Hunden badades igår och jag har varit nästan överpigg sen imorse. Och det har jag ju såklart inte varit ensam om
unge herrn har varit på ett strålande humör. Tills han blev övertrött. Och jag fick honom att somna flera gånger om med hjälp av olika metoder (lyssna på Metallica
, barnvagnspromenad, ligga i sängen och lyssna på dokumentär tillsammans osv) men så går det tre minuter och det säger *pling* så är han vaken och pigg och glad.
För en stund sen somnade igen och det verkade som att han skulle fortsätta sova så jag slängde upp hunden på bordet och tänkte att det får bli en turboklippning utan en massa finlir.
Hälften klart och hans Majestät vill ha uppmärksamhet
Hunden har ett klippt ben och tre fluffiga och klippt kropp men fullt med långt hår på huvudet
(och så är ju håret som blir när man klipper undanstädat heller.
Sambon kommer at dö fuldöden på promenaden i eftermiddag om jag inte får fixat till det
(om han inte dör först av städdöden
)
Ninjamorsa? Not so much!