Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Maja_Kandi och @Mois
Jag har hört det på lite olika ställen i landet, ofta är det i samband med att man pratat om barn och vad de gjort ifrån sig. Vissa har använt det för prutta och andra för att bajsa

Sådär, då har vi provat Microlax och bebispottning i ett. Nästan fyra dygn utan bajs och en bebis som varit gnällig hela förmiddagen föranledde testet. Jag har provat att grodhålla både med blöja och över handfatet tidigare men då bara fångat lite kiss och fått en arg tös att ta hand om. Visst kom det bajs nu, iom att jag gett lite microlax, så det var ju bra. MEN, de där som beskriver det som "så himla smidigt" och "bara att spola av rumpan" - vad snackar de om? Att försöka hålla en arg bebis över handfatet och spola av rumpan utan att hon kasar runt i bajset, som inte ville rinna ut, är i stort sett omöjligt. Lyfte ner henne på golvet för att kunna torka av henne istället och sen sätta på blöjan och får då kiss på halva golvet istället. Vid det här laget är tvättlapparna i badrummet slut (någon kissade på dem?) så det blir till att torka av det värsta, hålla om rumpan med den begagnade blöjan (bara lite kissad i) och bära iväg till skötbordet i andra änden av lägenheten för att där sanera färdigt bebis, sätta på ny blöja och sedan återgå till badrummet för att städa upp på golvet och försöka få ut det sega bajset i avloppet. Slutade med att jag fick putta ner det i avloppet... Och inte är liten mindre missnöjd trots att hon bajsat rejält....

Vi babypottar och tycker det är skitsmidigt, men vid just bajs är det absolut smidigaste när vi båda är hemma. Är Bönan väldigt gnälligt håller vi över handfat och använder pysventil, den ena håller bönan och den andra håller ventilen. När bönan sedan är klar håller den ena kvar henne och den andra torkar det som går, resten torkat vi på skötbordet.

Det tog några gånger innan bönan började acceptera det ordentligt, men idag går det så otroligt smidigt. Vi håller ganska långt fram över handfatet, när vi håller över handfatet. Har då vattnet igång så bajset aldrig fastnar i handfatet utan följer med vattnet ned direkt.
Annars håller vi över toaletten :)

@Balahé

Och jag tycker ju att EC är jättesmidigt :o Förstår inte vad det är du menar ska kletas runt när allt hamnar i handfatet? Jag brukade spola av men det var mest i början när bajset var så där segt och eländigt, nu när jag grodhåller över handfatet så blir det ju knappt något att torka ens, men då är det rent innan jag går till handfatet också då jag torkar rent om det eventuellt är något som kommit redan i blöjan.
Tycker iaf det är mycket smidigare än att allt ska hamna i blöjan för då har man mycket att torka och rengöra :p

Jag tycker oxå att det är ursmidigt, fått ytterst lite bajs i blöjan senaste veckorna. Var hon svärmor i veckan och då fick hon tyvärr göra ifrån sig i blöjan.. Jäklar vad jobbigt det var att behöva torka bort allt ur alla veck och vrår. :eek:
Om inte annat är det otroligt smidigt att hålla över toaletten/handfatet när man är ute på stan och fladdrar. Slippa leta skötbord hela tiden.

@Evenstar Hur går det för dig? Hur mår du?

Ganska miserabelt skulle jag säga, så jag håller mig mest borta härifrån nu för att inte förpesta tråden :p:meh:
Händer inte mycket. Ont i ljumskarna/på insidan av låren sen några dagar tillbaka, som jävlig träningsvärk ungefär. Annars inget. Ingen molvärk, ingen antydan till slempropp, inte mycket sammandragningar. Vem hade kunnat tro det, såna sammandragningar som jag hade i höstas, och alla runt omkring sa "hoppas han stannar inne till efter årsskiftet i alla fall!" Menade de nästa årsskifte? :confused:
Annars är det som innan, sjukt ont i ryggen, sover illa, svårt att röra mig osv. Är som en val ungefär. Skulle plocka upp en sak från marken ute idag men nådde inte så jag ramlade omkull och kom knappt upp, låg där och sprattlade i gruset :o:angel::up:

Någon här hemma är nöjd i alla fall. Ena katten tror att allt är till honom, han känner sig oerhört bortskämd just nu. Så besviken han kommer bli :p
A98FA917-C8C5-4CB1-B77B-DDE2BEE6A9FF_zps5s0hsr0h.jpg

Ganska miserabelt skulle jag säga, så jag håller mig mest borta härifrån nu för att inte förpesta tråden :p:meh:
Händer inte mycket. Ont i ljumskarna/på insidan av låren sen några dagar tillbaka, som jävlig träningsvärk ungefär. Annars inget. Ingen molvärk, ingen antydan till slempropp, inte mycket sammandragningar. Vem hade kunnat tro det, såna sammandragningar som jag hade i höstas, och alla runt omkring sa "hoppas han stannar inne till efter årsskiftet i alla fall!" Menade de nästa årsskifte? :confused:
Annars är det som innan, sjukt ont i ryggen, sover illa, svårt att röra mig osv. Är som en val ungefär. Skulle plocka upp en sak från marken ute idag men nådde inte så jag ramlade omkull och kom knappt upp, låg där och sprattlade i gruset :o:angel::up:

Alltså åh, förlåt, men hahaha! :laugh: Jag kan riktigt se mig själv där på slutet i samma sits, som en sprattlande val på rygg. :laugh:

Våra katter gillar också det nya. Babygymmet är framme men bebis har inte använt det, katterna däremot turas om att ligga på rygg och vifta. :p Mindre roligt är att de små ligisterna förstört flera nappar och slarvat bort pipetter för näsan. Monster som är upp och hämtar på vardagsrumsbordet när man tittar bort... :mad:

Jäklar vad mycket att läsa igen, sitter nästan aldrig vid datorn längre.
Grattis till alla nya bebisar! Hur många är vi kvar som inte fått än?

Bönan är nu 9v, förra veckan var vi på julgransplundring. Orkade inte peta in henne i bilen, så vi promenerade bort. Det visade sig vara längre än jag trodde, så den dagens promenad blev totalt dryga milen efter promenaden med hunden.
Hade träningsvärk av backarna dagen efter :o

På måndag funderar jag på att ta en sväng till Öppna förskolan, mest för att träffa lite folk då sambon jobbar.

Bönan växer så det knakar, 5.5kg och 59cm var bedömningen på Bvc i Tisdags förra veckan, nytt besök nästa tisdag igen. Inte konstigt att vi upplever att kläderna i 62 passar allt bättre. Så har börjat rensa ur 56 och mindre ur garderoben nu.

Vi babypottar på rutin vid mat och blöjbyte. Alltid både innan och efter mat vilket har resulterat i att bönan håller sig under matning.

Vi har de senaste fyra dagarna inte gett D-vitamin. testar och ser om gnälligheten/magontet på kvällen är pga dom och samma kväll vi slutade med dom släppte skrikigheten på kvällen.
Hon somnar alltid vid 23 och sover ungefär till 7.30 utan att vakna för mat, enstaka nätter vaknar hon dock för mat. Men det är allt mer sällan.

Jag ammar inte alls längre, men pumpar så efter klockan 18.00 får hon bara bröstmjölk och ersättning på dagarna. För att minska magproblem. Amningen funkar inte längre och jag har valt att inte stressa upp mig för det utan vi väljer att pumpa det som går istället.

Alltså åh, förlåt, men hahaha! :laugh: Jag kan riktigt se mig själv där på slutet i samma sits, som en sprattlande val på rygg. :laugh:

Våra katter gillar också det nya. Babygymmet är framme men bebis har inte använt det, katterna däremot turas om att ligga på rygg och vifta. :p Mindre roligt är att de små ligisterna förstört flera nappar och slarvat bort pipetter för näsan. Monster som är upp och hämtar på vardagsrumsbordet när man tittar bort... :mad:

Vi har ett galler i golvet vid murstocken, tror tanken är att värmen ska stiga till övervåningen när man eldar. Så i golvet mellan gallren (det i taket och det i golvet.. Där ligger det 2-3 nappar som inte går att få tag i just nu :banghead:

Dock har vi börjat gå upp till +6mån nappar då hon håller dom kvar lättare och verkar mer nöjd. De är lite större, så de får inte plats där :D

Vi har ett galler i golvet vid murstocken, tror tanken är att värmen ska stiga till övervåningen när man eldar. Så i golvet mellan gallren (det i taket och det i golvet.. Där ligger det 2-3 nappar som inte går att få tag i just nu :banghead:

Dock har vi börjat gå upp till +6mån nappar då hon håller dom kvar lättare och verkar mer nöjd. De är lite större, så de får inte plats där :D

Ja alltså våra monster biter sönder dom. Själva nappen, alltså gummit, biter de av och sen leker de med knoppen. :banghead: Så vårt nappförråd har minskat rätt drastiskt... :meh:

Ja alltså våra monster biter sönder dom. Själva nappen, alltså gummit, biter de av och sen leker de med knoppen. :banghead: Så vårt nappförråd har minskat rätt drastiskt... :meh:

Haha, ja det slipper vi i vart fall. Dom knuffar än så länge bara ned dom på golvet och leker med dom. KAn iof vara för att hunden kommer och lägger sig i innan de hinner tugga så mycket :p

Så kände jag förra gången, det var fruktansvärt! Grät typ varje dag och var så less på alla som hörde av sig o frågade om bebisen kommit. Precis som att jag skulle glömt berätta det... Jag hade inte heller några symptom eller tecken på att det var på gång. Plötsligt en natt gick vattnet och jag grät av lycka :D
Summa summarum: jag känner med dig och jag vet precis hur det känns, även att man tror att typ ingen annan vet/förstår .. alla andra får ju sina bebisar liksom, alla utom en själv :(

Jag hade förväntat mig samma typ av känslor denna gången men känner inte alls på det sättet, jag njuter av lugnet före stormen. Sover o vilar på dagarna. Kanske för att jag oroar mig för hur tiden sen ska bli och hur jag ska orka. Har inte riktigt samma längtan liksom, även om det känns lite hemskt att erkänna.

Åh, en blivande kattvakt? :d
Vi har oxå en (två)
12565398_10208416889998846_8767039565201610264_n.jpg

12391886_10208174398856719_6529452666317454888_n.jpg

Vi har också två. De är bara strax över året och så små och vilda själva fortfarande, så tror inte de snappat upp förändringen än riktigt. Osäker på hur de kommer reagera på den lille, de gillar inte oljud och liv, men snart är det ju vår och då kommer de spendera 90% av tiden utomhus ändå. De älskar spjälsängen i alla fall, men som sagt, de tror att den är till dem :p

Den andra clownen
2319C6CF-6ADD-42B9-A4E2-890150DC0C31_zpsvmipraht.jpg

Så kände jag förra gången, det var fruktansvärt! Grät typ varje dag och var så less på alla som hörde av sig o frågade om bebisen kommit. Precis som att jag skulle glömt berätta det... Jag hade inte heller några symptom eller tecken på att det var på gång. Plötsligt en natt gick vattnet och jag grät av lycka :D
Summa summarum: jag känner med dig och jag vet precis hur det känns, även att man tror att typ ingen annan vet/förstår .. alla andra får ju sina bebisar liksom, alla utom en själv :(

Jag hade förväntat mig samma typ av känslor denna gången men känner inte alls på det sättet, jag njuter av lugnet före stormen. Sover o vilar på dagarna. Kanske för att jag oroar mig för hur tiden sen ska bli och hur jag ska orka. Har inte riktigt samma längtan liksom, även om det känns lite hemskt att erkänna.

Precis så. Folk hör av sig i tid och otid, som att vi skulle glömt berätta. Var på bio igår och efter filmen hade jag ett missat samtal och fem facebook-notiser... I lördags var det tre stycken som skrev samtidigt och undrade om det inte skulle bli en liten schlagerbebis.
Och går man ut till affären eller vad som helst tittar folk på en som om man vore ett freak.
Ja ska jag vara ärlig är det inte bebisen jag längtar mest efter just nu utan bara att det här ska vara över :o Känns ju hemskt men har mått dåligt så länge nu. Självklart längtar jag efter lillen också! :heart

Hoppas det är dags för er snart!

Vi har tagit en långpromenad med både bebis och hundar idag (första gången med alla). Lite överambitiösa så jag är nu helt slut i kroppen och liten hann bli hungrig och gnällig i slutet vilket gjorde ena hunden orolig och dragig... Men fram till dess gick det bra och hon verkar inte vakta vagnen eller få svårare med hundmöten :) Jag får ta det lite lugnt dock och gå kortare, vill inte råka ut för allt det när jag sen är själv ute.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar