Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här med napp, funkade det med en gång för er med bebisar som använder det? Gör bebisen skillnad på olika sorter?

Herrn är inte alls imponerad och vi har testat under ett par veckors tid lite då och då, även testat ett par olika sorter. Men det är helt enkelt jag som är den vandrande nappen:meh:

Det här med napp, funkade det med en gång för er med bebisar som använder det? Gör bebisen skillnad på olika sorter?

Herrn är inte alls imponerad och vi har testat under ett par veckors tid lite då och då, även testat ett par olika sorter. Men det är helt enkelt jag som är den vandrande nappen:meh:
Nej, här har vi fått truga lite och det gillas fortfarande inte riktigt. Den hon fick på neo medan hon var inlagd där är knappt smakad på alls. De från Mam funkar bättre. Men som sagt är hon inte direkt intresserad. Mamma är bättre...

Trevligt att se att det inte bara är våra katter som tycker att de har fått en massa nya grejer. Ingen av dem vill dock leka med grejerna i gymmet, bara sova där. Mest poppis just nu är liggdelen till vagnen och åkpåsen.

Trevligt att se att det inte bara är våra katter som tycker att de har fått en massa nya grejer. Ingen av dem vill dock leka med grejerna i gymmet, bara sova där. Mest poppis just nu är liggdelen till vagnen och åkpåsen.
Åkpåsen hade vår hanne som favoritplats, dock ansåg han att det regnade för mycket för att gå ut igår, så han kissade i den :banghead::rage:

Vi har hållt katterna ifrån barnvagnen med tillbehör. Vill inte att de ska lära sig att det är okej att ligga i den och riskera att de hoppar i när bebis ligger och sover. Har alltid myggnät över den 24/7 för att de inte ska kunna hoppa ner. Spjälsängen är svårare. Den står i vårt sovrum på ovanvåningen och det är bara den ena katten som vågar sig dit upp (grinden i trappen är farlig), och hon sover gärna i den. Får hitta på nåt sen när det är dags för Edvin att börja använda den...

Napp funkar inte här heller. Dock är han inte så att han ska myssuga på mig utan suger bara när han är hungrig (varje till varannan timme dock..)

Napp funkar inte här heller. Dock är han inte så att han ska myssuga på mig utan suger bara när han är hungrig (varje till varannan timme dock..)

Ja här är det också varje till varannan timme förutom när han har någon längre sovstund på dagen. De få nätter han sovit 3 h i sträck första sovningen har varit en uppenbarelse!
Men jag tycker nog att vår herre myssuger/tröstsuger rätt mycket så det hade varit skönt att kunna lämna till pappan med napp.

Nej, här har vi fått truga lite och det gillas fortfarande inte riktigt. Den hon fick på neo medan hon var inlagd där är knappt smakad på alls. De från Mam funkar bättre. Men som sagt är hon inte direkt intresserad. Mamma är bättre...
Får jag vara nyfiken och fråga vad de hade för sort på ert neo? På vårt hade de gröna helgumminappar fr Soothie. De är fortf A:s solklara favorit (fick med mig 3 st). De går däremot inte att köpa så jag har lite ångest över att vi ska tappa bort dem eller förlora dem på annat vis. Så jag passar på dem som en vakthund. :D Andra sorter spottar hon ut rätt så fort.

Sitter och slöläser lite medan tjejen på 9 månader sover bredvid, hör således egentligen hemma i vår - 15 tråden :) Men vi har iaf ec:at från hon var fem veckor men grodhållning funkade aldrig för oss, hon blev vansinnig så vi gjorde så att vi lät henne "sitta" på handfatskanten, toaletten eller med stöd av oss på en potta ända från start. Har funkat prima och har väl haft max en bajsblöja i månaden och framförallt har det utvecklat vår kommunikation med henne väldigt mycket :)

Kanske någon som har nytta av ett ec - tips iaf :)

Får jag vara nyfiken och fråga vad de hade för sort på ert neo? På vårt hade de gröna helgumminappar fr Soothie. De är fortf A:s solklara favorit (fick med mig 3 st). De går däremot inte att köpa så jag har lite ångest över att vi ska tappa bort dem eller förlora dem på annat vis. Så jag passar på dem som en vakthund. :D Andra sorter spottar hon ut rätt så fort.

Är du säker på att dom inte går att köpa? Har bestämt för mig att jag sett dessa nappar på en barnhemsida. Typ Kids corner.

Är du säker på att dom inte går att köpa? Har bestämt för mig att jag sett dessa nappar på en barnhemsida. Typ Kids corner.
Nej jag är egentligen inte alls säker. Men det står tryckt på nappen "for hospital use only" och jag har inte lyckats hitta några till försäljning när jag googlat. Men tack för tipset! Jag ska kolla!

Såg att du fått tips om att de gröna finns på little kids corner (fö en trevlig butik, har varit där några gånger), men den som vi fick var en som är väldigt lik Nuk genius i sugdelen.

Jag har börjat fundera på att bara deltidsamma om han inte börjar äta med mer mellanrum för att kunna "vila" från honom. Några tips på ersättning?

Alltså! Hur kan en sån söt liten krabat låta så fruktansvärt mycket när han sover?!?! :eek::rofl:

Det där tipset "passa på att sova när bebisen sover" funkar ju liksom inte så bra när det levs rövare i sömnen på det här viset:p

Edvin låter i omgångar när han sover. Så grymt söt när han drömmer och ligger och snackar! :love: Men det är typ nån gång/timme och däremellan sover han gott (och tyst). :) Igår när han sov på dan tänkte jag också sova men blev hela tiden väckt av antingen honom eller telefonen. :meh:

Tycker synd om er som inte får sova mer än nån timme i stöten... Här sovs det som regel 4-5 timmar i vagnen dagtid och ca 4 tImmar nattetid. Roligt är att han börjat vara vaken lite mer och är mer och mer "med", tar mycket ögonkontakt och flinar och grimaserar. :love:

Ang napp så fick vi kämpa med det. Numera går det ganska bra men den används inte alls ofta. :) Bara ibland när han är ledsen eller orolig.

Jag har börjat fundera på att bara deltidsamma om han inte börjar äta med mer mellanrum för att kunna "vila" från honom. Några tips på ersättning?

Det funkar inte att pumpa för dig? Så kan ni ge på flaska vissa mål om dagen.
Risken med att delamma är att produktionen stannar av rätt bra men självklart gör ni det som är bäst för er. Jag har ju själv två som är uppfödda mest på ersättning.
Vi gav NAN till sonen och Nutramigen till tösen då hon var känslig i magen. Den sistnämnda köper man på apoteket för hutlösa pengar om man inte får den på recept från bvc vilket vi fick.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar