Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad kul, ännu en grej de säger olika om... Men det är ju bra om det är ok att de inte bajsar oftare än så. Så länge bebis verkar nöjd och glad med det är det ju ganska smidigt att bara byta två-tre bajsblöjor i månaden :p

Jättesmidigt :D
Jag köpte två paket blöjor innan jul, öppnade precis det andra. Kan inte påstå hon är dyr i drift, än :p

De sa lika här på Bvc igår när jag undrade. Att bebisar som helammar kan bajsa typ var 14e dag utan bekymmer. Bara om de verkar besvärade skulle man oroa sig. Känns som sagt konstigt att bara byta två-tre bajsblöjor i månaden men det skulle ju va himla billigt å bra! :p

Idag sov Edvin 5,5 timme ute i vagnen, har varit jättetrött hela dagen förutom en sväng i förmiddags. Sover väl ikapp gårdagen kanske... Spännande hur fullt det kan bli i brösten innan det börjar rinna över. Jag har rätt olika stora bröst har jag fått inse, märks extra tydligt när det är fullt. Till slut vill man verkligen att liten ska vakna för att det spränger så hemskt. :p

Och idag bajsade Adrian! Fyyy vad det luktade och en seg konsistens (Ursäkta för lite mycket info haha) Sedan har han sovit jääättemycket idag vilket han inte brukar. Men igår va han vaken hela dagen så var väl tvungen att sova och bearbeta alla gårdagens intryck idag!

Här har det också sovits ovanligt mycket men då under kvällen då det brukar vara äta mycket som gäller. Morgonen och förmiddagen var också annorlunda mot vad de brukar, där var det vaket mer men inte riktigt i proportion till kvällsovandet.

Man ska väl inte riktigt vänja sig vid något mönster för det lär ju ändras många gånger om men senaste veckan har varit bekväm på så vis att man kunnat säga "nu är kl x och då är det y som gäller" :p

Du har helt rätt @Positron, rutinerna hinner ändra sig lagom tills man vant sig vid dem:)

Är det någon mer vars bebis knappt har tid att äta längre? Lillan har nu sedan ett par dagar inte riktigt tid att äta klart. Hon äter fokuserat en stund, sen börjar hon åla runt och försöker titta på grejer samtidigt som hon äter. Lyckas det inte ger hon upp maten. Hade hon fått bestämma hade bröstet nog suttit på min axel så att hon kunde stå upp och äta och ha fri sikt över axeln.

Vi ska väga på tisdag så vi får väl se vad viktkurvan säger om den här utvecklingen.

Idag är det BF för mig! Och idag ska vi äntligen ta lite bilder på den gigantiska magen. Har lite ångest över att vi har varit så dåliga på att ta bilder denna gången, det har bara blivit några enstaka. Med dottern tog vi varje vecka och det är ju faktiskt roligt att ha.
Hade lite ångest när jag skulle gå o lägga mig igår för att det kanske skulle dra igång inatt, vill u verkligen få ta några bilder först :D

Jag hoppas att jag ska nå "redo-känslan" snart ist för att oroa mig för att det ska dra igång. Det närmar ju sig med stormsteg nu!
Har haft lite mensvärk o sammandragningar som känns men inget mer än så, och det kan ju lika gärna bero på min uvi som på att det är dags för något.

Du har helt rätt @Positron, rutinerna hinner ändra sig lagom tills man vant sig vid dem:)

Är det någon mer vars bebis knappt har tid att äta längre? Lillan har nu sedan ett par dagar inte riktigt tid att äta klart. Hon äter fokuserat en stund, sen börjar hon åla runt och försöker titta på grejer samtidigt som hon äter. Lyckas det inte ger hon upp maten. Hade hon fått bestämma hade bröstet nog suttit på min axel så att hon kunde stå upp och äta och ha fri sikt över axeln.

Vi ska väga på tisdag så vi får väl se vad viktkurvan säger om den här utvecklingen.

Ja! Min bebis :arghh:

Jag som fått upp en tillräckligt bra produktion för att få in lite i frysen varje dag nu å så vill hon inte ha :mad:
Hon ska titta på allt. Hade som du säger hellre haft bröstet uppe på axeln eller allra helst en sond för tid att äta finns inte.
Hoppas det släpper snart. Igår kunde jag som aldrig kan pumpa utan hennes hjälp få ut 150 ml ur tuttarna utan hennes hjälp. Rätt skönt när trycket släppte :p
Å nu sitter jag här och lyckas pumpa ut själv igen..

Här används också Libero 2, stora paket. :)

Lite gnälligt här igår kväll och vid halv tio sa det brak och en full blöja senare kunde han somna gott. :) Halv fem imorse var han jättepigg och låg och sprattlade och småsnackade. Somnade om till efter åtta och sen var det visst morgon. :p Han har legat och sparkat på min mage och mina lår så det känns som jag skulle ha fått blåmärken. :p Det där med att klippa tånaglarna är ju omöjligt så han river mig lite också när han håller på.

Edvin står också lite och har börjat titta och fästa blicken mer och mer. Men inte så mycket som ni beskriver... Men nu märks det att han ser oss, om han sitter i knät på mig och sambon kommer och sticker fram näsan så byter han och tittar på honom. Men han pratar inte så mycket, men det är så roligt nu när han är vaken och med. :love:

Ja! Min bebis :arghh:

Jag som fått upp en tillräckligt bra produktion för att få in lite i frysen varje dag nu å så vill hon inte ha :mad:
Hon ska titta på allt. Hade som du säger hellre haft bröstet uppe på axeln eller allra helst en sond för tid att äta finns inte.
Hoppas det släpper snart. Igår kunde jag som aldrig kan pumpa utan hennes hjälp få ut 150 ml ur tuttarna utan hennes hjälp. Rätt skönt när trycket släppte :p
Å nu sitter jag här och lyckas pumpa ut själv igen..
Men vad bra att du lyckas pumpa så pass:D Du var ju orolig att det inte skulle räcka åt lillan. Håll du igång med pumpen, det hade jag gjort. Mjölkar lite för hand istället, men inte till någon större nytta vad det verkar.

Hennes pappa försökte ge henne nu när jag var iväg på fm, men inte ville hon ha inte. Just nu halvsover hon och äter lite samtidigt så lite hungrig var hon nog.

Håller med dig om att det gärna får bli lite mer fokus på maten igen när vi ska äta.

Såg att ni pratar blöjor. Vi kommer att gå över till strl 3 nu. 2 är väl tighta kring låren.

Här används också Libero 2, stora paket. :)

Lite gnälligt här igår kväll och vid halv tio sa det brak och en full blöja senare kunde han somna gott. :) Halv fem imorse var han jättepigg och låg och sprattlade och småsnackade. Somnade om till efter åtta och sen var det visst morgon. :p Han har legat och sparkat på min mage och mina lår så det känns som jag skulle ha fått blåmärken. :p Det där med att klippa tånaglarna är ju omöjligt så han river mig lite också när han håller på.

Edvin står också lite och har börjat titta och fästa blicken mer och mer. Men inte så mycket som ni beskriver... Men nu märks det att han ser oss, om han sitter i knät på mig och sambon kommer och sticker fram näsan så byter han och tittar på honom. Men han pratar inte så mycket, men det är så roligt nu när han är vaken och med. :love:
Det där med sparkarna är ju nackdelen med att dela säng. Lilla fröken här kom på en kul grej igår morse. Hon drog upp benen mot magen, sträckte ut dem i luften och smällde ner dem i sängen. Jätteskönt när hon ligger mellan vår huvudkuddar, på min madrass. Not. Men hon var nöjd med sin nya morgonjympa.

Några tecken @Mois? ;)

Jag tänkte byta från libero till pampers nu när vårt paket är slut. Använder engångs om vi inte hunnit tvätta eller ibland när vi åker bort. Det här "nätet" närmast huden fastnar när det blir fuktigt och det är också där man får "dra loss" blöjan han får sår och blir irriterad.

Inte för att jag haft någon anledning att tvivla, men att se sambon och V ihop och hur förtjust han är i honom är ju helt fantastiskt :love:

Åh visst är det härligt! :love: Här var det inte riktigt så från början, men nu märks det tydligt att sambon fattat tycke för lilleman, så det har vuxit fram. Nu är det så kul att se dem och höra sambon sitta och prata med honom i knät eller diskutera klädval vid skötbordet. :love:

Igår var vi och hälsade på momma och moffa, första gången han varit där. :) Blev en heldag! Vi for när han somnade vid tio på fm, lyfte över honom från bilstolen till barnvagnen på direkten och han sov vidare i godan ro ända tills efter tre. Så vi stannade på middag också och var hemma vid halv åtta. :p

Lite lätt magont på kvällen, han pruppade hur mycket som helst! Han behövde dock aldrig bli sådär hysteriskt ledsen vilket var ofantligt skönt. Det luktade ägg lång väg, så där kom igen en hint om att det jag äter slår till 1,5 dygn senare, jag åt nämligen ägg till frukost i lördags... När han hade pruppat klart var han klarvaken så jag och han var uppe och snackade tills efter elva. :p

Igår var vi och hälsade på momma och moffa, första gången han varit där. :) Blev en heldag! Vi for när han somnade vid tio på fm, lyfte över honom från bilstolen till barnvagnen på direkten och han sov vidare i godan ro ända tills efter tre. Så vi stannade på middag också och var hemma vid halv åtta. :p

Lite lätt magont på kvällen, han pruppade hur mycket som helst! Han behövde dock aldrig bli sådär hysteriskt ledsen vilket var ofantligt skönt. Det luktade ägg lång väg, så där kom igen en hint om att det jag äter slår till 1,5 dygn senare, jag åt nämligen ägg till frukost i lördags... När han hade pruppat klart var han klarvaken så jag och han var uppe och snackade tills efter elva. :p

Nu måste jag fråga, vad är pruppa?? Prutta, fisa? Eller bajsa?
Jag har aldrig hört det innan, är det dialektalt eller har du kommit på det själv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar