Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wohoo. Bebis ligger i nästet bredvid mig och inte PÅ mig längre! Vilket resulterar i att jag fått sova bättre och är pigg nu.... haha!
Det finns inte så många utan fötter i de minsta storlekarna vad jag sett. Har en från Fixoni, en från GeKås och en som är specialbeställd hos en sömmerska. Nu i strl 62 finns det både och. Om fötterna är i rätt storlek sitter de ju oftast bättre tycker jag, just iom att de inte kan glida upp. Fick en variant från Lindex där man kan vika om både runt fötter och händer. Testade den nu inatt och det funkade bra. Viker inte in händer dock, de gnager hon på.
Usch stackare. Men hoppas magen kommer igång.Sådär, då har vi provat Microlax och bebispottning i ett. Nästan fyra dygn utan bajs och en bebis som varit gnällig hela förmiddagen föranledde testet. Jag har provat att grodhålla både med blöja och över handfatet tidigare men då bara fångat lite kiss och fått en arg tös att ta hand om. Visst kom det bajs nu, iom att jag gett lite microlax, så det var ju bra. MEN, de där som beskriver det som "så himla smidigt" och "bara att spola av rumpan" - vad snackar de om? Att försöka hålla en arg bebis över handfatet och spola av rumpan utan att hon kasar runt i bajset, som inte ville rinna ut, är i stort sett omöjligt. Lyfte ner henne på golvet för att kunna torka av henne istället och sen sätta på blöjan och får då kiss på halva golvet istället. Vid det här laget är tvättlapparna i badrummet slut (någon kissade på dem?) så det blir till att torka av det värsta, hålla om rumpan med den begagnade blöjan (bara lite kissad i) och bära iväg till skötbordet i andra änden av lägenheten för att där sanera färdigt bebis, sätta på ny blöja och sedan återgå till badrummet för att städa upp på golvet och försöka få ut det sega bajset i avloppet. Slutade med att jag fick putta ner det i avloppet... Och inte är liten mindre missnöjd trots att hon bajsat rejält....
Sådär, då har vi provat Microlax och bebispottning i ett. Nästan fyra dygn utan bajs och en bebis som varit gnällig hela förmiddagen föranledde testet. Jag har provat att grodhålla både med blöja och över handfatet tidigare men då bara fångat lite kiss och fått en arg tös att ta hand om. Visst kom det bajs nu, iom att jag gett lite microlax, så det var ju bra. MEN, de där som beskriver det som "så himla smidigt" och "bara att spola av rumpan" - vad snackar de om? Att försöka hålla en arg bebis över handfatet och spola av rumpan utan att hon kasar runt i bajset, som inte ville rinna ut, är i stort sett omöjligt. Lyfte ner henne på golvet för att kunna torka av henne istället och sen sätta på blöjan och får då kiss på halva golvet istället. Vid det här laget är tvättlapparna i badrummet slut (någon kissade på dem?) så det blir till att torka av det värsta, hålla om rumpan med den begagnade blöjan (bara lite kissad i) och bära iväg till skötbordet i andra änden av lägenheten för att där sanera färdigt bebis, sätta på ny blöja och sedan återgå till badrummet för att städa upp på golvet och försöka få ut det sega bajset i avloppet. Slutade med att jag fick putta ner det i avloppet... Och inte är liten mindre missnöjd trots att hon bajsat rejält....
Japp, vi helammar. Rådet att prova microlax är från BVC, när hon gjorde samma sak förra gången. Man e max halv dos (jag gav kanske 1/4). Sist kom det igång av sig själv 5 min efter att jag sagt att "nu ger jag snart microlax" så idag var första gången vi faktiskt provat. Det är enligt BVC ok att det går upp till en vecka om bebis är obrydd, efter tre-fyra dagar bör man försöka hjälpa till om bebis verkar besvärad.Haha men det låter helt galet! Sorry att jag skrattar
Jag har aldrig grodhållit eller låtit liten bajsa i handfatet (?) så jag har inga bra råd att komma med.
Ammar du? För isf är det lugnt om bebisen inte bajsar på en vecka..
Tänker att microlax kan vara rätt starkt, vet att när jag har använt det till mig själv (inte ens full dos) så har det hänt att jag har fått riktigt ont i magen efter att förstoppningen lossnat.
Jag vill gärna tycka att det är smidigt men jag förstår inte hur jag ska lyckas tajma in bajsandet med att grodhålla för han bajsar ju typ 9/10 gånger när han äter? Några tips?@Balahé
Och jag tycker ju att EC är jättesmidigt Förstår inte vad det är du menar ska kletas runt när allt hamnar i handfatet? Jag brukade spola av men det var mest i början när bajset var så där segt och eländigt, nu när jag grodhåller över handfatet så blir det ju knappt något att torka ens, men då är det rent innan jag går till handfatet också då jag torkar rent om det eventuellt är något som kommit redan i blöjan.
Tycker iaf det är mycket smidigare än att allt ska hamna i blöjan för då har man mycket att torka och rengöra
Allt det där som hamnade i handfatet (och inte rann ut!) är ju i lagom höjd för att stoppa ner fötterna i om man skall komma åt att spola av bebis under kranen. Och lägger man henne på mage och lutar henne mer framlänges för att hålla undan fötterna kommer ju händerna i bra position för att kladda runt. Vet inte om vi har ett för modernt handfat, det är väldigt grunt. Nej, här blir det ingen mer bebispottning innan vi ev kommit på en bättre lösning.@Balahé
Och jag tycker ju att EC är jättesmidigt Förstår inte vad det är du menar ska kletas runt när allt hamnar i handfatet? Jag brukade spola av men det var mest i början när bajset var så där segt och eländigt, nu när jag grodhåller över handfatet så blir det ju knappt något att torka ens, men då är det rent innan jag går till handfatet också då jag torkar rent om det eventuellt är något som kommit redan i blöjan.
Tycker iaf det är mycket smidigare än att allt ska hamna i blöjan för då har man mycket att torka och rengöra
Skönt att det inte bara är jag som inte genast blev frälst Jag klarade i alla fall mina egna fötter, lillan lyckades dock få ner ena hälen lite sådär...@Balahé hahahaha jag har också provat att grodhålla och tyckte väl ungefär som du. Jag har hålla mig till duschen då vårt handfat är så väldigt litet och har bara lyckats få kiss. Förutom en gång. Då hade han magknip och det märktes att han hade svårt att bajsa. Efte D antal minuter grodhållande i duschen gav jag upp och skulle, precis som du, korsa hela (den lilla) lägenheten för att komma till skötbädden och precis innan jag skulle lyfta upp på skötbädden sa det KLATT. På min fot
Iom att man säger att det är ok upp till en vecka hade jag, i din situation, ringt BVC och frågat om råd. Idag, innan helgen, för att inte behöva åka in akut om det blir förstoppning av det. De kan få problem även om de helammas, men det är inte vanligt. Detta enligt BVC-sköterskan.Inget bajs på en vecka här, verkar inte besvärad och vi helammar så antar att det inte är någon fara då? Han pruttar väldigt mycket så tarmarna får jobba iaf