Haha, här blir det ingen bebis inte!
Är jag näst på tur i listan? BF imorgon men har aldrig haft färre tecken. I höstas hade jag såna sammandragningar att jag blev deltidssjukskriven, nu har jag knappt inga alls. Ingen slempropp, ingen molvärk, inget blod, knappt flytningar ens. Ont i ryggen kvarstår, sover dåligt osv. Kan inte göra någonting... Ont överallt och så fruktansvärt obekväm hur jag än ligger eller sitter
Ska jag gå två veckor till och ha det såhär kommer jag gråta varje dag
Vill helst slippa igångsättning dessutom.
Kan inte ens äta normalt, kommer inte intill bordet för magen och kan inte luta mig något framåt för då hugger det som knivar i ryggen. Så maten hamnar mest på tröjan, typ.
Har tänkt på förlossningen med skräckblandad spänning men vill verkligen inget hellre än att det drar igång nu. Är inte rädd för förlossningen i sig, och jag vet ju att det allra allra oftast går bra. Men syrran fick akutsnitt pga trångt bäcken så barnet kom inte ner (därför jag oroar mig lite att han inte fixerat sig, även om det inte behöver ha nåt samband alls). En bekants barn fastnade med axlarna när huvudet kommit ut och fick syrebrist, dog nån minut men återupplivades med men för livet. Så trots en del tankar och oro (vilket väl är normalt vad man än har i bagaget) vill jag bara att det sätter igång nu så får vi ta en sak i taget.
Förlåt att jag drar ner tråden från era rosaskimrande moln med ert bebismys
Är bara så fruktansvärt trött på allt vad graviditet heter...