Strax innan kl 19 igår kom han
Både han och sambon är helt fantastiska! Det blev inte riktigt som väntat men det är en senare historia. Vi är kvar på BB, amningen funkar fint och lilleman mår bra.
Grattis!! Hoppas att även du mår bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Både han och sambon är helt fantastiska! Det blev inte riktigt som väntat men det är en senare historia. Vi är kvar på BB, amningen funkar fint och lilleman mår bra.
Smygläsare här.
Mitt barn är nu 8,5 månad gammal. Jag helammade tills han var 6 veckor och då började vi byta ut enstaka mål till ersättning för att jag skulle ha chans att vila. Efter ett tag bytte vi nattmålen till ersättning (så jag och maken kunde ta varannan natt) och när han var drygt 4 månader gick vi över helt på ersättning. Han åt varannan timme dygnet runt ända till han började få i sig lite mer vanlig mat vid runt 7 månaders ålder och då slutade han även äta nattetid. Nu äter han sista målet (mat eller ersättning lite beroende på) ca kl 18 och får sen en flaska ersättning runt 4 på morgonen.
Oooch här hade vi anledningen till att jag vanligtvis bara läser och inte skriver, kan inte fatta mig kort... Jag ville mest bara skriva att det nog inte har så mycket med amningen att göra att barnet äter så ofta, utan vissa är så bara.
(Sen sover han långt ifrån hela nätter trots att han inte äter varannan timme längre. Nu vaknar han istället och ska ha napp/hålla handen/ligga bredvid/vill vara vaken en stund. Det underlättar att vi delar och tar varannan natt kan jag lova...)
Förlåt för långt och svamligt inlägg - i en tråd jag inte hör hemma i
Det är för att väga upp att det blev så några på slutet i hösttråden.Grattis!!
Känns som det är många pågar som föds
Grattis!Strax innan kl 19 igår kom han
Det är för att väga upp att det blev så några på slutet i hösttråden.
Det är för att tarm och näringsupptagning har mognat. Om det kommer mkt mer än vanligt är det nog snarare ett tecken på att det har varit lite stopp.
Det tänket har jag använt mig av med min dotter och jag har en väldigt trygg o självständig 4 1/2 åring idag. Hoppas att det ska funka även för nästaJag var på en föreläsning om anknytningsteori igår. Mycket intressant! Och helt i linje med det jag tycker "känns" naturligast. Dvs att barn inte blir tryggare för att man låter dem gråta x antal minuter innan man plockar upp dem, att riktigt trygga det blir de när de själva väljer att ta steget ut för att undersöka omgivningen och inte när föräldern har tröttnat på sitt klängiga barn. Och så tyckte jag det lät så bra att om man som förälder bara är medveten så har man möjlighet att skapa en bra anknytning till sitt barn trots att man kanske har fått en dålig anknytning till sina föräldrar .
Den på biblioteket? Jag hade tänkt gå men har ett förkylt barn här hemma... Kul att det var bra! Sa han något mer vettigt?Jag var på en föreläsning om anknytningsteori igår. Mycket intressant! Och helt i linje med det jag tycker "känns" naturligast. Dvs att barn inte blir tryggare för att man låter dem gråta x antal minuter innan man plockar upp dem, att riktigt trygga det blir de när de själva väljer att ta steget ut för att undersöka omgivningen och inte när föräldern har tröttnat på sitt klängiga barn. Och så tyckte jag det lät så bra att om man som förälder bara är medveten så har man möjlighet att skapa en bra anknytning till sitt barn trots att man kanske har fått en dålig anknytning till sina föräldrar .
Det kan du säkert. @Saigon har rätt i det hon skriver. Det är meningen att det skall bli mer sällan och mindre mängd. Det är garanterat mindre mängd här också, hade hon bajsat ut samma mängder som tidigare fast bara var tedje dag hade det varit ännu mer översvämning än det redan blir. Igår hade hon tydligen bajsat rejält (men utan översvämning ) när jag var i affären. Så det är förhoppningsvis på väg att stabilisera sig här nu.Tack för svar! Då kan jag kanske sluta oroa mig så länge det faktiskt kommer nånting alls. För luft kommer det för fulla muggar och ibland kommer det lite bajs, men inte alls så ofta som förut.
Hur länge vill de att du stannar?Frustrerad över att fortfarande vara kvar på BB...
Det kan du säkert. @Saigon har rätt i det hon skriver. Det är meningen att det skall bli mer sällan och mindre mängd. Det är garanterat mindre mängd här också, hade hon bajsat ut samma mängder som tidigare fast bara var tedje dag hade det varit ännu mer översvämning än det redan blir. Igår hade hon tydligen bajsat rejält (men utan översvämning ) när jag var i affären. Så det är förhoppningsvis på väg att stabilisera sig här nu.
Jag vågar knappt skriva det, men jag har ätit något med mjölkprodukter i varje dag sedan i fredags utan problem. Visserligen bara en liten mängd varje dag men ändå. Ska försöka öka på det lite grand och kan förhoppningsvis snart våga byta ut havregurten mot fil igen. OM det slår väl ut att jag gjorde potatismoset på vanlig mjölk igår vill säga. Håll en tumme för mig Maja_Kandi.
Frustrerad över att fortfarande vara kvar på BB...
@Maja_KandiHur länge vill de att du stannar?
Jobbigt! Hoppas du får komma hem snart! Och då måste du skriva massor här om hur det går med hundarna och bebisen. Allt från om de blir för närgångna när du ska amma till hur det går att promenera med barnvagn och vovvar samtidigt .@Maja_Kandi
förmodligen torsdag. Det är för att följa upp mitt blodtryck, som dock ligger bra nu sen förlossningen.
Vi är rastlösa båda två och har i princip inte fått nån info förrän nu ikväll.
Ja, jätteskönt om det kan funka nu. Har ätit av potatismoset med mjölk både igårkväll och resterna till lunch idag. Än så länge utan problem. Slog till på en ostburgare på vägen hem från föräldragruppen nu ikväll. ModigtHärligt med maten! Håller tummarna att det får fortsätta gå bra!
Idag har det blivit fyra bajsblöjor, två på fm och två på em.
att promenera med barnvagn och vovvar samtidigt .