Klubbad säl, really? Det är precis det jag menar med att det måste vara okej att inte lägga all sin vakna tid på att putsa hemmet, man är inte en klubbad säl som bara degar i soffan för det
Nu pratade jag dessutom inte specifikt om dig, jag bryr mig inte särskilt hur du har det hemma. Min poäng är fortfarande att det är en sån jäkla press på att vi under föräldraledigheten(-tjänsten) ska vara så jäkla självuppoffrande, ta hand om barn och hem (och ha maten på bordet när mannen kommer hem från sitt viktiga jobb). En typisk kvinnofälla, alltså. Och det gör mig lite less när kvinnor är så himla ivriga att upprätthålla den. Vill du ha det rent och fint är det helt okej, men det måste inte vara så. Och man behöver definitivt inte kalla andra för klubbade sälar!!
Nej, min man är ingen hushållerska. Jag städar, han städar, när vi har tid och ork. Men när vi umgås med dottern så gör vi just det, hon förtjänar vår fulla uppmärksamhet. Om ditt barn tycker det är kul att hänga på medan du städar så är väl det jättekul för er, då är ju alla nöjda och glada.