Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja:D
Nej absolut inte. Jag hade nog kunnat göra det också, om det funkat med mitt jobb. Blir rätt rastlös av att gå hemma hela dagarna.

Jag har ju turen att jag jobbar i vården, där det alltid finns jobb.
Ska sätta mig och ringa min gamla chef nu och se om de vill ha tillbaka mig. Vilket jag vet att de vill :p Lovade ringa henne så fort bebis var ute, men har inte gjort det än. Har bara jobbat på timmar.

Jag vill egentligen vara hemma, men rent ekonomiskt kommer vi gå i graven inom kort. Vi har två alternativ och det är att jag börjar hoppa in något enstaka pass kanske 2-3/månad eller att sambon hoppar in på övertid. Men han jobbar redan mycket och är hemifrån mycket och känner själv att han vill vara hemma med bönan ibland.
Med dessa förutsättningar, en böna som tar flaskan och ett jobb där det funkar. Klart att du ska testa.

Jag har ju turen att jag jobbar i vården, där det alltid finns jobb.
Ska sätta mig och ringa min gamla chef nu och se om de vill ha tillbaka mig. Vilket jag vet att de vill :p Lovade ringa henne så fort bebis var ute, men har inte gjort det än. Har bara jobbat på timmar.
Det gör jag också, men privat. Det innebär att det finns en vikarie på min tjänst, dvs det finns inte plats åt mig.

Med dessa förutsättningar, en böna som tar flaskan och ett jobb där det funkar. Klart att du ska testa.

Känner att just delen att hon faktiskt tar flaskan är en sak som gör att jag ens funderar på det. Får bara pumpa lite extra, försöker ge så lite ersättning som möjligt. Men ger när bönan inte blir helt nöjd, samt vissa nätter.

Det gör jag också, men privat. Det innebär att det finns en vikarie på min tjänst, dvs det finns inte plats åt mig.

Ah, då är jag med. Jag har ju ingen fast tjänst, utan jobbar på timmar än så länge. Ska när jag kommer igång och kan jobba mer (efter sommaren är planen att jobba fulltid), att söka andra jobb i närheten. Har 9 mil till jobbet idag. och det kommer inte funka i längden då både jag och sambon jobbar så långt bort, skulle det hända något på dagis har vi 1h innan någon är på plats.

Ah, då är jag med. Jag har ju ingen fast tjänst, utan jobbar på timmar än så länge. Ska när jag kommer igång och kan jobba mer (efter sommaren är planen att jobba fulltid), att söka andra jobb i närheten. Har 9 mil till jobbet idag. och det kommer inte funka i längden då både jag och sambon jobbar så långt bort, skulle det hända något på dagis har vi 1h innan någon är på plats.
Jag har 15 min m cykel mellan hemmet och jobbet och planerar att ha dagisplats någonstans i krokarna. Så typ 10-15 min m cykel till dagis blir det nog.

Jag har 15 min m cykel mellan hemmet och jobbet och planerar att ha dagisplats någonstans i krokarna. Så typ 10-15 min m cykel till dagis blir det nog.

Låter som lagom avstånd! Cykel lär det tyvärr inte bli tal om här, har minimum 2 mil till närmsta förskola här. Som vi vet om än så länge, tänkt att höra mig för lite mer när mammagruppen kommer igång :)

När ska man söka dagisplast, när vi är inne på det? Finns flera i krokarna men vill ha på något utav de två närmsta som är lite mindre.

@YaHilweh Jag ska jobba till veckan som det ser ut, så har ju planen varit hela tiden. Men det känns motigt att lämna honom så länge, även om pappa är fullt kapabel att göra det jag gör. Får se hur det går, skönt att komma tillbaka på många sätt också. Även om suget är på botten efter att ha jagat förrymda tjurar på eftermiddagen :meh: sjalen funkade bra iaf, lillen sov genom all dramatik.

@YaHilweh
Ang prat så nej, han pratar inte särskilt mycket alls. I sömnen gråter och kvider han när det är dags att pruppa, ja när han är vaken också förstås, men är han vaken är han tyst när han är nöjd. Vi har inte börjat använda babygymmet än, det är fortfarande i sin kartong, och babysittern vi hade fått funkade inte bra alls så han ligger antingen i babynestet eller följer med oss överallt. Hade gärna haft en sitter som funkat.

Ang att börja jobba - do it! Jag var på jobbet senast igår och pratade om just det. Bara Edvin blir så pass att han inte behöver äta varannan timme dagtid så tänker jag börja gå tillbaka lite. På helgerna kan jag ju börja hoppa in på några mjölkpass, det är tre (max fyra) timmar bara och jobbet är hela två minuter hemifrån. :)

@Lilltess
Men vad kämpigt det låter! :( Varför får du inte sova längre? Är det liten som väcker dig eller är det du som har svårt att sova?

Idag har vi så grymt härligt väder! -7, strålande sol och vindstilla! Gick en runda på 7 km som jag brukar rida runt. Tog nästan två timmar. Sen sov han i vagnen hemma 40 minuter till så jag hann både duscha å äta lunch! :) Som toppen på det gav han mig det första leendet i vaket tillstånd! :love: Älskade unge! :heart:

Jag tycker dom är förvirrande att ringa. Ibland hamnar jag i kö med 200 personer före, ibland får jag knappa in mitt nummer så ringer de upp ibland kommer jag inte ens fram för att det är många som ringer...
Jag blir aldrig klok på det.
Sist jag ringde var det 301 i kö. Det tog lite drygt en timme att komma fram, och då hade den jag skulle prata med gått hem för dagen. Det brann till lite och jag blev uppringd av chefen dagen efter ;). Vips var det inga problem att fixa det som skulle fixas. Fast nu skulle jag fått ett brev igår med besked på när min graviditetspenning betalas ut. Har inte kommit idag heller. Så i morgon blir det väl till att ringa den där chefen igen... Men nu har jag direktnummer!

Imorgon blir han fem veckor gammal och väger nu ett kilo mer än när han tittade ut! :) 3800g, alltså 400g upp på en vecka. :)
Inser vilken klump det är jag har!:laugh: Lille H vägde 3825 g när han kom ut och hade igår 5 dagar gammal bara 90 g upp till födelsevikten :o

Men vad tråkigt med ett sådant bemötande från läkaren! Som du själv konstaterade, det var ju inte ditt fel att hon var sen:meh:

@YaHilweh
Ang prat så nej, han pratar inte särskilt mycket alls. I sömnen gråter och kvider han när det är dags att pruppa, ja när han är vaken också förstås, men är han vaken är han tyst när han är nöjd. Vi har inte börjat använda babygymmet än, det är fortfarande i sin kartong, och babysittern vi hade fått funkade inte bra alls så han ligger antingen i babynestet eller följer med oss överallt. Hade gärna haft en sitter som funkat.

Ang att börja jobba - do it! Jag var på jobbet senast igår och pratade om just det. Bara Edvin blir så pass att han inte behöver äta varannan timme dagtid så tänker jag börja gå tillbaka lite. På helgerna kan jag ju börja hoppa in på några mjölkpass, det är tre (max fyra) timmar bara och jobbet är hela två minuter hemifrån. :)

@Lilltess
Men vad kämpigt det låter! :( Varför får du inte sova längre? Är det liten som väcker dig eller är det du som har svårt att sova?

Han vaknar och vill äta eller bara vara vaken en stund. Sedan tar det ytterligare en stund att natta om. Men jag ska prova att pumpa ut till imorgon kväll och ge på flaska annars ska jag prova ersättning till kvällen och se om det hjälper :)

Inser vilken klump det är jag har!:laugh: Lille H vägde 3825 g när han kom ut och hade igår 5 dagar gammal bara 90 g upp till födelsevikten :o

Men vad tråkigt med ett sådant bemötande från läkaren! Som du själv konstaterade, det var ju inte ditt fel att hon var sen:meh:

Haha! Ja jag tyckte det var nog att klämma ut honom ett kilo mindre så jag avundas dig inte. ;) :p

Måste bjuda på en bild från dagens promenad! :love:

DSC_0116_zps3ozkbvyp.jpg

Ännu en gnällig dag här hos oss. Nu verkar det dock ha lugnat sig lite och hon tränar för fullt på att hålla huvudet. Det är riktigt stadigt nu, korta stunder åtminstone. Får nog börja njuta mer av morgnarna om hon skall vara såhär gnällig om dagarna. Hon verkar i stort sett alltid vakna glad.

Vad härligt det ser ut @Maja_Kandi

Jahopp... Vecka 39 idag då. Lyckades somna vid 02, vaknade till vid 04 men somnade om. Varit vaken sen sambon gick upp nu. Tur jag kan vila under dagen i alla fall... Enda jag har att göra idag är besök hos mvc.

Drömde inatt att han äntligen kommit ut. Själva förlossningen var inte med i drömmen men allt hade gått bra. Jag tror inte ens bebisen var med i drömmen, var bara så skönt att graviditeten var över :o Det första jag gjorde i drömmen tror jag var att gå på promenad med min bästa kompis, utan barn och allting, bara skönt att ha sin egen kropp... I drömmen kom han den 22/1, vilket ju är idag. Minns för att jag tyckte synd om honom i drömmen, att fylla år innan januarilönen :rofl:

Haha fylla år innan januarilönen! Klart man inte vill det! Vi får sikta på efter löning :)

Jag dricker hallonbladste två ggr per dag men har inte märkt av ökade sammandragningar, har redan rätt mkt iofs. Ska visst vara bra mot avslaget sen också så helt förgäves hoppas jag inte att det är :)

Jag går in i v39 på måndag och nästa vecka är min sista arbetsvecka. Så skönt! Jobbar ju iofs bara halvtid nu men så skönt att vila på heltid sen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar