Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I början hade jag en känsla av 7/2. Men jag hoppas lite på 26/1, det är min och sambons årsdag så det hade varit fint :love:
Jag har sagt hela tiden att bebis säkert kommer på vår årsdag. Det är tyvärr inte förrän 18/2... Hoppas ju snarare på februari ;) men nu under helgen får den gärna hålla sig inne, hundvakten är upptagen.

Kl
Har varit hos bm idag,allt såg ut som sist så det är bra. Ska tillbaka igen på måndag.

Jag har haft en känsla av 10/2. Men jag hoppas på innan 1/2 för därefter åker våra barnvakter iväg på semester en månad :angel:
Vi håller just nu på att diskutera en back-up plan för hur vi ska lösa det hela :D

Ett tips till er som ännu inte fått era barn. Kolla upp vilken barnförsäkring ni vill ha och ta med pappren förifyllda i BB-väskan. Sedan fyller ni i barnets personnummer så fort ni får det och skickar in ansökan. Innan ni lämnar BB.

Vi gjorde inte det och iom att vår lilla blev sjuk i gulsot (mkt vanligt) är hon ännu idag, snart 11 v gammal, oförsäkrad. Detta eftersom vår ansökan om försäkring skickades in efter att hon blivit sjuk och vi var ärliga och uppgav sjukhistoriken. Har idag, igen, varit i kontakt med riskbedömmaren på försäkringsbolaget men inte kunnat få varken ja eller nej på vår ansökan. Så - läs mitt första stycke igen och gör som det står.

Jag säger som @Balahé

Visst, bla. Trygg-Hansas gravdförsäkring gäller fram till 6 månaders ålder. Men skulle det hända något under dessa månader så blir det ev. undantag i kommande försäkring.

Vi pratade med försäkringsbolaget samma dag som vi skulle åka hem och fick då ett mejl där vi fyllde i alla uppgifter så fort vi kom hem. Och så fort vi klickat på "skicka in" så gällde försäkringen.

Håller med ovanstående, vår är också oförsäkrad då vi fick avslag till hörselkontrollen. Först därefter kan vi teckna en, förhoppningsvis utan reservation.

Har varit avslagsfri i två veckor nu men idag kommer det blod. Kan det vara mens redan?

Har också varit hos bm nu. När hon skulle känna på huvudet följde hela min kropp med, så han är "ganska fixerad" nu som hon uttryckte det :D

@Maja_Kandi Du som hunnit anbända vagnen lite mer, är du nöjd? För visst hade du också en crescent comfort? :)

Ja vi har en sån. :)
Både och. Den är väldigt bekväm att gå med, rullar lätt och är väldigt ställbar i handtaget. Men den är lite trång/grund tycker jag, vår åkpåse får inte plats i liggdelen utan man får liksom trycka ner "locket". Åkpåsen är dock en sån som man viker och knyter så den blir ju jättetjock (och alldeles för varm). Nu när jag varit ute och gått har jag haft madrass i botten, sen fårskinn, han i overall inlindad i en filt med ett täcke över. Och då buktar det också ut. Har dock fått tag i en vanlig åkpåse nu som jag hoppas få hem i helgen. Enklare än att hålla på såhär. :p

Vågar väl knappt skriva, men inatt var tredje natten i rad som vi får sova! :) Lade oss redan halv tio, sov säkert innan tio. Han vaknade halv två och käkade och nästa gång halv fem. Var vaken till halv åtta typ och sov sen till halv tio. :)

Idag är andra dagen i rad utan knussel och gnäll (hittills)! Jag blev lite inspirerad av er igår och plockade fram babygymmet och han låg där och kikade rätt länge i förmiddags alldeles nöjd. :) Sen tog vi en lika härlig promenad som igår! Dock bara en timme idag och sen låg han i vagnen nån halvtimme till. :)

Nu verkar magmassagen börja ge resultat. Igår och imorse när jag masserade så pruppades det hejvilt! Och inatt och idag har han kunnat släppa sig utan att behöva bli ledsen och gråta! :) Så underbart skönt!

Är det nån av era som är snorig? Edvin är ofta snorig på nätterna och morgnarna. Har använt renässans näsdroppar flitigt och sista dagarna även nässug. Inte poppis alls men effektivt! Fått ut stora fula kråkor... Imorse lät det liksom tjockt längre bak också så jag var lite rädd att han blivit förkyld. Men sen jag fick bort det verkar det ha släppt. :) Han lyckades hosta upp mjölk i näsan imorse så han sköljde lite alldeles självmant. :p

Ja vi har en sån. :)
Både och. Den är väldigt bekväm att gå med, rullar lätt och är väldigt ställbar i handtaget. Men den är lite trång/grund tycker jag, vår åkpåse får inte plats i liggdelen utan man får liksom trycka ner "locket". Åkpåsen är dock en sån som man viker och knyter så den blir ju jättetjock (och alldeles för varm). Nu när jag varit ute och gått har jag haft madrass i botten, sen fårskinn, han i overall inlindad i en filt med ett täcke över. Och då buktar det också ut. Har dock fått tag i en vanlig åkpåse nu som jag hoppas få hem i helgen. Enklare än att hålla på såhär. :p
Ja att locket inte funkar med åkpåse modell robustare har jag märkt :p
har bara vart ute med vagnen några få gånger men vi har ju haft riktig vinterkyla här nere också men med åkpåsen känns det som att han håller värmen riktigt bra. Då kör jag pyjamas och tunnd vindfleece på honom. Skulle gärna skippa overallen men det känns bra att ha om man måste lyfta upp honom. Kan ju knäppa upp åkpåsen längs med kroppen så det är väl så man får göra när det blir mildare väder. Alternativt köra på locket och filtar.:)

Ja att locket inte funkar med åkpåse modell robustare har jag märkt :p
har bara vart ute med vagnen några få gånger men vi har ju haft riktig vinterkyla här nere också men med åkpåsen känns det som att han håller värmen riktigt bra. Då kör jag pyjamas och tunnd vindfleece på honom. Skulle gärna skippa overallen men det känns bra att ha om man måste lyfta upp honom. Kan ju knäppa upp åkpåsen längs med kroppen så det är väl så man får göra när det blir mildare väder. Alternativt köra på locket och filtar.:)

Jag ska be mamma sy på ett par knappar på locket och vagnen längst bak mot handtaget liksom så den iaf blir stängd. :p

När jag använt vår åkpåse har han bara haft vanliga kläder och mössa + vantar, men nu när jag skippade den så har han haft sin overall i lite tjockare vindfleece. :) Hur det blir längre fram vette tusan, jag har precis lärt mig att klä honom hyfsat lagom som det är just nu! :p En av de absolut svåraste bitarna tycker jag!

Haha fylla år innan januarilönen! Klart man inte vill det! Vi får sikta på efter löning :)

Jag dricker hallonbladste två ggr per dag men har inte märkt av ökade sammandragningar, har redan rätt mkt iofs. Ska visst vara bra mot avslaget sen också så helt förgäves hoppas jag inte att det är :)

Jag går in i v39 på måndag och nästa vecka är min sista arbetsvecka. Så skönt! Jobbar ju iofs bara halvtid nu men så skönt att vila på heltid sen.

Jag fyller år den 24/1, det är årets fattigaste dag! Helt värdelöst faktiskt.

Jag fattar inte hur du orkar jobba btw. Jag har inte jobbat sedan innan jul och tycker det är en prestation att gå och handla typ. Då är jag bara i v 36 nu! Vaknade supertidigt i morse för att handleden kändes som om den var helt av + tummen gjorde jätteont (svullen som tusan), kom upp och rörde lite på kroppen = handen blev bättre men istället gjorde fogarna ont. Vid lunch orkade jag inte hålla mig vaken utan däckade i soffan bara för att en kvart senare vakna av molande värk i höften. Nice. Nu har jag spenderat resten av dagen sittandes i datorstolen (enda ställningen som avlastar fogarna) medan bebis har sparkat på mina revben. Att stå ut med detta OCH jobba samtidigt hade helt klart varit mer än jag orkat i alla fall!

Jag håller med @Milosari, jag hade aldrig fixat att jobba nu! Har inte heller jobbat sen innan jul, men det beror på jullovet i och för sig :D Sen jobbade jag en dag i januari men inte med eleverna. Visst blir det lite långrandigt att gå hemma men samtidigt hade jag inte orkat något annat... Dålig sömn, ont i kroppen, och är allmänt trött och tung. Sammandragningar så fort jag går snabbare än en snigel... Hade fixat tempot på jobbet i 10 min max.
Har precis sovit 2-3h i soffan, helt slut trots att det enda jag gjort idag är att besöka mvc. :grin:
En gång i tiden hann och orkade jag med att plugga heltid, ha två extrajobb och egen häst. Kontrasten mot nu känns såhär: :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar