Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken härlig mage! Den set ut att funka som ett bra bord ;)

Jag får också mkt kommentarer, jag är strax över 160 o väldigt smal så det ser ju säkert lite roligt ut med en gigantisk boll på mitten ;)
Jag har ätit vad som fallit mig in under hela graviditeten, jag har nästan aldrig sötsug eller liknande annars men när jag är gravid så blir det svårt att motstå. Det enda jag har försökt att hålla mig ifrån någorlunda iaf är läsk.
Har gått upp från 45kg till 63kg och det känns kan jag säga :D
Mkt kommentarer här med om att jag inte kommer att gå tiden ut, men det ger ju mig förhoppningar om att det ska dra igång snart och sån tur lär jag inte ha.

Ja en rejäl kula är det ju. Har blivit ganska framtung... Inte konstigt jag har fått så ont i ryggen.
Godis äter jag sällan, till och med nu. Men en del fika blir det :D och läsk. Jag måste ha läsk några gånger i veckan.
Jag vet inte exakt vad jag vägde innan grav, mellan 62- 65kg tror jag. Hos bm igår vägde jag 83kg så ja, jag håller med om att det känns!

10454308_10154417489178222_1171705843871436122_n.jpg

Alla tyckte att jag hade en liten och söt mage. Jag tycker den är rätt rejäl ;)

Detta är julafton, sen kom Adrian 6 dagar senare.

Är det någon mer som är hungrig hela tiden?
Åt tre frallor till frukost, sen en stund senare en banan och en bulle. Sen åkte vi in till stan och rekade bästa vägen till sös, då mådde jag nästan illa av hunger. Så sen åt vi på Max, och jag som brukar bli proppmätt av ett mål fick köpa en extra hamburgare :o
På väg hem köpte vi dessutom semlor som får bli efterrätt efter en sen middag snart :laugh: Inte världens nyttigaste dag direkt, men såna dagar måste man också få ha :angel: Känns som jag inte har någon botten!

När ska man söka dagisplast, när vi är inne på det? Finns flera i krokarna men vill ha på något utav de två närmsta som är lite mindre.

@YaHilweh Jag ska jobba till veckan som det ser ut, så har ju planen varit hela tiden. Men det känns motigt att lämna honom så länge, även om pappa är fullt kapabel att göra det jag gör. Får se hur det går, skönt att komma tillbaka på många sätt också. Även om suget är på botten efter att ha jagat förrymda tjurar på eftermiddagen :meh: sjalen funkade bra iaf, lillen sov genom all dramatik.

I Sundsvall ska du söka minst 4 månader innan du vill ha platsen.

Gnäll. Kunde inte somna förrän runt 4 inatt. Trött men klarvaken. Har vilat lite nu under fm men inte lyckats sova ikapp... Är väl lika bra att hålla sig vaken så kanske jag får sova lite inatt :meh:

Ni som fortfarande har bebis kvar i magen - får ni mycket kommentarer? Jag har under de senaste månaderna fått maaassor med kommentarer om magens storlek. Att det måste vara två därinne, eller ett stort barn, eller att den där kan aldrig stanna inne ända till februari, den blir klar tidigare. Som att undersökningar och ultraljud visar fel. Trots min "jätteklump" jag tydligen har i magen har han aldrig lyckats sparka på revbenen eller trycka på urinblåsan, så det var ju omtänksamt av honom...
Rätt skönt att vara hemma och inte behöva träffa några människor :grin:

Har mest fått kommentarer om liten mage under hösten. Nu efter jul har den gjort en växtspurt men det är väl 2 Pers som kommenterat det så känns rätt okej.

Jag har tappat all självkontroll under graviditeten. Ätit som en häst och i perioder varit extremt sugen på söta saker. Fast jag har inte ätit så dåligt att det kan förklara min viktuppgång på ca 25 kg... Är rätt svullen också, kan inte knyta händerna och fötterna är tjocka klumpar. Och så har jag fått en dubbelhaka! O_o. Men men, går det att gå upp så går det att gå ner. Så jag är inte allt för ledsen.

Jag har tappat all självkontroll under graviditeten. Ätit som en häst och i perioder varit extremt sugen på söta saker. Fast jag har inte ätit så dåligt att det kan förklara min viktuppgång på ca 25 kg... Är rätt svullen också, kan inte knyta händerna och fötterna är tjocka klumpar. Och så har jag fått en dubbelhaka! O_o. Men men, går det att gå upp så går det att gå ner. Så jag är inte allt för ledsen.

Jag ser verkligen fram emot att gå ner i vikt igen, peppad! Sen ska man väl inte dra på allt för stora växlar under amningen kostmässigt men men.
Är också väldigt svullen... Främst fötter men även händer och ansikte. Typ hälften av min viktuppgång har kommit sen jul, funderar på hur mycket som är vätska.

Åh tack. Det resulterade i en ännu finare påg :love:

Är det någon mer som är hungrig hela tiden?
Åt tre frallor till frukost, sen en stund senare en banan och en bulle. Sen åkte vi in till stan och rekade bästa vägen till sös, då mådde jag nästan illa av hunger. Så sen åt vi på Max, och jag som brukar bli proppmätt av ett mål fick köpa en extra hamburgare :o
På väg hem köpte vi dessutom semlor som får bli efterrätt efter en sen middag snart :laugh: Inte världens nyttigaste dag direkt, men såna dagar måste man också få ha :angel: Känns som jag inte har någon botten!

Jag var inte så hungrig under graviditeten men nu när jag ammar, jisses jag skulle kunna äta hela tiden!!

Sällar mig till skaran som skulle kunna äta hela tiden. Nog för att jag vill gå ner i vikt, men så mycket som jag tycker i mig varje dag finns ju inte en suck i världen... Kanske nu när jag börjat promenera. Men jag kommer inte hålla igen för att tappa kilon nu när jag ammar, det får jag göra sen isf.

Jag var inte så hungrig under graviditeten men nu när jag ammar, jisses jag skulle kunna äta hela tiden!!

Här är det tvärtom :o Har nästan tappat all matlust vilket blir lite jobbigt när man ändå måste se till att äta ordentligt så bebis får sin mjölk.. Och jag behöver ju energi också såklart. Törstig däremot är jag ständigt och när jag ammar känns det som jag håller på och torkar ut :laugh:

Det är med d-vitamindropparna, hur snabbt märks det att bebis har ont av dem? Är det något som byggs upp under en tids användande eller kommer det direkt?

Det är med d-vitamindropparna, hur snabbt märks det att bebis har ont av dem? Är det något som byggs upp under en tids användande eller kommer det direkt?

Här tror jag det kom under natten, trots de mildaste dropparna.. Tog första droppen igår förmiddag. Blev inte mycket sömn för lillen :( Hjälpte att lägga honom på sidan och massera ryggen för då slappnade han av och slumrade till men så fort jag slutade så börjades det gnällas och vridas efter en kort stund igen. Fick ju mjölksyra i armen så kunde inte hålla på för långa stunder heller :meh::o

Nu sitter han i babysittern och har faktiskt somnat där, aldrig hänt förut. Antar att det är en bättre ställning för att mage och tarmar ska röra på sig jämfört med liggande läge? Är det f.ö. ok att låta honom sova där en stund? Känner inte att jag vill väcka honom nu när han sover utan minsta lilla gnäll, måste vara skönt för honom.

Här tror jag det kom under natten, trots de mildaste dropparna.. Tog första droppen igår förmiddag. Blev inte mycket sömn för lillen :( Hjälpte att lägga honom på sidan och massera ryggen för då slappnade han av och slumrade till men så fort jag slutade så börjades det gnällas och vridas efter en kort stund igen. Fick ju mjölksyra i armen så kunde inte hålla på för långa stunder heller :meh::o

Nu sitter han i babysittern och har faktiskt somnat där, aldrig hänt förut. Antar att det är en bättre ställning för att mage och tarmar ska röra på sig jämfört med liggande läge? Är det f.ö. ok att låta honom sova där en stund? Känner inte att jag vill väcka honom nu när han sover utan minsta lilla gnäll, måste vara skönt för honom.
Vi gav första dropparna igår eftermiddag och det har varit en helvetesnatt:crazy: :cry:hittills har han inte varit sådan tidigare så det gör ju att jag direkt kopplar till dropparna. Han fick de som BVC gav oss, oljebaserade. Det går inte att lägga honom ifrån sig och vill äta precis hela tiden. Det är tydligt att det är magen som inte är som den ska för han blir nöjdare när man masserar lite lätt på magen. Ryggstrykningar funkar här med.

Ingen aning om babysittern, det enda jag har för mig är väl att man inte rekommenderar för långa stunder där i. Men enstaka gånger kan det väl inte vara farligt tänker jag.

Vi gav första dropparna igår eftermiddag och det har varit en helvetesnatt:crazy: :cry:hittills har han inte varit sådan tidigare så det gör ju att jag direkt kopplar till dropparna. Han fick de som BVC gav oss, oljebaserade. Det går inte att lägga honom ifrån sig och vill äta precis hela tiden. Det är tydligt att det är magen som inte är som den ska för han blir nöjdare när man masserar lite lätt på magen. Ryggstrykningar funkar här med.

Ingen aning om babysittern, det enda jag har för mig är väl att man inte rekommenderar för långa stunder där i. Men enstaka gånger kan det väl inte vara farligt tänker jag.

Prova grodhålla över handfat/toa/dusch/badkar. Går att hålla så med dem med blöja på också. Brukar hjälpa dem att prutta/bajsa. Finns bilder på blojfribebis.se och på 1177.se om man söker på babypottning hur man gör.

V 39, 12 dagar kvar. Låter nära men känns långt. Inget (mer än sammandragningar och knökande neråt) som tyder på att det skulle vara på gång.

@Milosari grattis på födelsedagen!

Grattis @Milosari!

Jag har också varit väldigt hungrig under nu amningstiden, var även det i slutet av graviditeten. Det har dock lugnat ner sig, i början åt jag hela tiden kändes det som. Tur att det inte är likadant nu när lillfröken är mer vaken än hon var från början.

Vi har också haft en jobbig natt, eller snarare mycket tidig morgon. Jag vaknade vid fyratiden för att amma som vanligt men bebis var trött och somnade ifrån flera gånger. När jag till slut gav upp och tänkte försöka sova en stund till började hon skrika, somnade om 15-20 min och skrek sedan igen:cool: Sedan höll hon på så till en kvart innan min klocka skulle ringa och jag var tvungen att amma och sedan gå upp. Så jag har alltså varit uppe sedan fyra och den lilla ungen somnade om så gott efter att hon ätit och sov sedan fram till 9.30 med pappa medan jag var iväg:mad: Nu sover hon igen på min mage:love: Berättade för henne att det är tur att hon är söt, annars hade vi gett bort henne till mormor några dagar;) Hoppas på bättre sömn inatt för oss och för övriga här i tråden som haft en jobbig natt.

Hjälp! :nailbiting:

Vet inte om min förlossning startat eller om jag vara inbillar mig.

Vaknade i natt med molande mensvärk som kommer och går. Samt ilningar neråt och delar av slemproppen verkar ha kommit (dock helt klar inget rosa). Ibland känns det ingenting och jag känner mig jättedum som ens tänker tanken förlossning och ibland gör det jätteont. Bara i ljumskarna dock inget i ryggen, men ibland känns det som att magen gör en våg, haha.

Är bara i vecka 37+0 så det är väl lite tidigt? Internet hjälper inget alls och många beskriver det som förvärkar. Men inte kan man väl gå såhär i flera veckor :eek:

Hjälp! :nailbiting:

Vet inte om min förlossning startat eller om jag vara inbillar mig.

Vaknade i natt med molande mensvärk som kommer och går. Samt ilningar neråt och delar av slemproppen verkar ha kommit (dock helt klar inget rosa). Ibland känns det ingenting och jag känner mig jättedum som ens tänker tanken förlossning och ibland gör det jätteont. Bara i ljumskarna dock inget i ryggen, men ibland känns det som att magen gör en våg, haha.

Är bara i vecka 37+0 så det är väl lite tidigt? Internet hjälper inget alls och många beskriver det som förvärkar. Men inte kan man väl gå såhär i flera veckor :eek:

Spännande! Från vecka 37+0 räknas de som fullgångna så det borde ju inte vara nån fara så sett.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar