Vi hade lite magknip igen igår kväll. Hoppas det inte är nåt som tänkt vara kvar, jag tycker nog att det var bättre när han slapp ha ont alls... Mormor var här och hälsade på från tretiden, han var vaken från strax efter tre till tio. Slumrade bara lite nån stund här och där men magen väckte honom. Sen vaknade han vid två och då sprakade det till ordentligt och sen pruppade han massor! Nästa gång vaknade han vid sex och det pruppades mycket då också. Hela dagen igår var magen lite ovanlig. Han hade inte gjort ifrån sig från morgonen så det var rätt uppenbart att det var det som var problemet. Efter att bajset kommit ut kom det ju massvis med luft.
Idag har det varit som vanligt med magen så jag hoppas hoppas att han slipper ha ont ikväll...
Idag har vi varit på vift hela dagen! Först for vi till jobbet och grattade chefen och var kvar där flera timmar. Han sov från att vi klädde på honom hemma och nästan hela tiden där.
Jag tabbade mig och glömde ge Minifom när han skulle amma...
Sen for vi vidare till svärmor, han sov hela tiden i bilen. Där var han dock vaken och jag kom ihåg dropparna.
De här sempers magdroppar, är det typ samma sak som Minifom? Har mest bara hört att det ger man bara en gång/dag istället för inför varje måltid. Hade ju varit ganska skönt att bara behöva ge en gång om dagen så man inte riskerar att glömma dem... Och att man slipper ge mitt i natten. Jag tycker det är så svårt att veta hur ofta man faktiskt ska ge Minifom. Om han ammar ena sidan först blir det oftast en paus på tio-tjugo minuter innan han vill ha andra sidan. Ska jag bara ge inför första eller inför båda? Jag brukar bara ge inför första, såvida det inte är typ en timme mellan. Är rädd att ge för mycket?