@Lilltess
Vad läskigt med ekg... Hoppas det visar bra värden.
@Janey
Spännande! Heja heja!
Kl
Gnällvarning.
Igår somnade Edvin redan klockan åtta. Sambon ville lägga sig tidigt men jag ville inte väcka liten för att bära upp honom. Har börjat lära mig hans mönster nu så jag vet att han äter, är vaken en stund, sover, innan han vaknar blir det lite orolig sömn när det ska lättas på trycket, sen sover han en stund till innan han vaknar. Klockan tio vart det ändå sängdags och självklart väcktes han mitt i pruppandet och fick såklart magknip.
Och gissa vem som fick vagga ledsen liten? Inte var det han som väckte honom iaf... Som tur är så gav det med sig ganska snabbt så vi fick sova bra.
Blir så spyless på sambon ibland. Hur kan man somna när bebis ligger och skriker bredvid? Hur kan man sova sig igenom värsta skriken? Han skulle fan sova om det så slog ner en bomb och huset rasade! Visst vet jag att han jobbar, är trött på kvällarna och behöver sova, såklart att det är så. Men ibland blir jag så frustrerad... Han är halvt omöjlig att få upp ur sängen på morgnarna också. Imorse gav jag Edvin till honom efter att han ätit. "Han behöver rapa, jag ska ut och släppa ut hästarna". Sambon blinkade, tog Edvin och lade honom mage mot mage och klappade lite på rumpan... Orkade alltså inte ens sätta sig upp. Suck!
För övrigt så måste det varit en mardröm eller nåt inatt för Edvin vaknade och gallskrek direkt från start, jätteledsen! Så tog det bara nån minut så sov han gott igen.
Då vaknade faktiskt dummeln bredvid också - hör och häpna. Imorse när han ätit och jag lagt honom i babynestet för att gå och fixa frukost så började han plötsligt också skrika. Sprang tillbaka och då hade stackaren rivit sig ordentligt i ansiktet. Lugnade sig snabbt när jag tog upp honom. Fattar inte hur snabbt de där naglarna kan växa!