Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad roar ni er med medan ni ammar?
Sambon har pikat mig för att jag sitter och surfar på telefonen väldigt mycket och jag vill inte bli en sån som sitter med telefonen fastklistrad i ansiktet! :nailbiting:

Såvida han inte tittar på mig så sitter jag med telefonen, har lovat mig själv att aldrig prioritera att titta på telefonen istället för på A!

Såvida han inte tittar på mig så sitter jag med telefonen, har lovat mig själv att aldrig prioritera att titta på telefonen istället för på A!
Nä precis, det får aldrig komma före. Än så länge ligger han oftast och blundar när han äter men det blir mer och mer öppna ögon.

@Bluefish Nja, hon är 11 v, 7 v ålderskorrigerat så lite äldre. Bra att sambon älskar sonen iaf. Låter som om han skulle behöva vara hemma själv med honom då och då bara så att han fattar att det är jobb med att vara bebis-ansvarig också. Här har det iaf gjort bla att damsugaren kommer fram spontant och disken blir både diskad och undanplockad oftare.

Det är ju på gott och ont att få mycket kläder. Man vill ju köpa själv också och det är inte alltid det man får matchar resten av garderoben. Jag ska försöka hålla mig till några få färger för att kunna kombinera fler plagg. Vi har fått mycket i 56 och 62 så de kommande storlekarna får vi köpa själva.

Här i mitt område finns det väldigt lite lösdrifter som annonseras iaf. Om det finns brukar det på sin höjd finnas en liten halvdan ridbana.

Min häst har mycket potential men väljer sina människor, blir lätt stressad om hon inte förstår ryttaren eller blir för pressad och kan då ta ut frustrationen genom att sparka och bocka. Smidig som 17 och talang för samling men svårmotiverad.

Hade en vän på besök över natten och lillan sov gott och tyst. Hon sov tom när jag packade ner henne i overallen och körde vännen till tåget och sedan hem igen.

Vi gick i affärer och jag fick välja ut några kläder som lillan skulle få i present. Blev en jättesöt naturvit kofta med volang nertill och en body i vitt och vinrött. Jättefint. Ska försöka hitta byxor också i naturvitt.

Usch vad jag lider med dig! Vet hur hemskt det är. :cry: Jag gråter också när det är som värst. Edvin har gråtit så han tappat luften, man bara ser ju hur ont det gör och inget hjälper... Vi bytte ju till vattenbaserade droppar, tyckte det blev bättre efter några dagar, men har för mig att du redan hade dom?

Ja det enda som fungerar här är att prova allt, flera gånger, tillslut hittar man en ställning som är tillräckligt bekväm för honom och då slutar han skrika direkt. Men då har vi oftast oturen att det är någon obekväm ställning för oss som vi inte kan hålla så länge och när man då flyttar honom så är det bara att börja om igen.
Hade en hemsk kväll igår igen.. Natten var lite bättre och han vaknade bara en gång vid ett och en gång vid fem för att äta. Han ville även ligga på mage sedan tre-tiden så jag fick ju hålla koll på honom och fick inte så mycket sömn själv.

Kollade innehållsförteckningen och det är olja i våra droppar samt mjölksyrebakterier, var personalen på apoteket som rekommenderade. Men antar att det inte är de mildaste trots allt eftersom det ändå är olja?

Ni verkar vara flera i tråden med bebisar som skriker mycket. Om skrikandet kommer främst på kvällarna kan man fundera över om det är övertrötthet/överstimulering som är orsaken. Små bebisar blir lätt överstimulerade och det skriket är lätt att missta för magont.

Hoppas ni hittar lösningar så ni era bebisar inte behöver vara ledsna.

Ja hade det inte varit så att det kom just samma dag som vi började med dropparna och att han i princip aldrig skrikit innan såvida man är för långsam med att hiva fram maten så skulle jag misstänka övertrötthet, då han börjat bli mer vaken dagtid.
Igår försökte jag planera att lägga oss i god tid, såg till att det fanns mjölk och ersättning redo, blöjbyte klart och allt så att det skulle kanske gå att avstyra det hela innan det börjar om det triggas av hunger. Men trots min masterplan så tog det tre timmar från att han började till att han somnat. :( Man känner sig verkligen hjälplös när man provat allt och inget funkar. Om det nu inte är så att vi lägger oss för tidigt och han fortfarande vill vara uppe, har inte testat den teorin än.

@Balahé Lillgrabben är 58 cm lång och väger 5,2 kilo, nu är han ikapp och förbi! Har plockat fram kläder i 62 nu, det känns riktigt sorgligt att lägga undan allt smått och fint som han inte kan ha längre. Jäklar vad fort tiden går alltså, känns både bra att han blir alltmer "personlig" och hemskt att vår lilla ömtåliga bebis är ett minne blott.

Tror vår lille har växt en hel del med, inte ens en månad gammal och strl 56 börjar bli tajt :laugh: När han föddes var strl 50 för stort.

Vad roar ni er med medan ni ammar?
Sambon har pikat mig för att jag sitter och surfar på telefonen väldigt mycket och jag vill inte bli en sån som sitter med telefonen fastklistrad i ansiktet! :nailbiting:

På natten gör jag ingenting än ligger i sängen och kanske slumrar till innan han är klar. På dagen sitter jag i soffan och tittar på serier :D Eller så sitter jag och tittar på bebis för han är så otroligt söt och ibland så tittar han upp på mig så då försöker jag ha lite ögonkontakt.

Ja det enda som fungerar här är att prova allt, flera gånger, tillslut hittar man en ställning som är tillräckligt bekväm för honom och då slutar han skrika direkt. Men då har vi oftast oturen att det är någon obekväm ställning för oss som vi inte kan hålla så länge och när man då flyttar honom så är det bara att börja om igen.
Hade en hemsk kväll igår igen.. Natten var lite bättre och han vaknade bara en gång vid ett och en gång vid fem för att äta. Han ville även ligga på mage sedan tre-tiden så jag fick ju hålla koll på honom och fick inte så mycket sömn själv.

Kollade innehållsförteckningen och det är olja i våra droppar samt mjölksyrebakterier, var personalen på apoteket som rekommenderade. Men antar att det inte är de mildaste trots allt eftersom det ändå är olja?
Då antar jag att ni har Sempers kombinerade magdroppar o D-vitamin? De skulle jag egentligen gärna vilja använda men kan inte då min är ordinerad dubbel dos D-vitamin. Jag har själv mkt svårt att tro att de oljebaserade dropparna skulle ge sådana problem med magen men om man tror att så är fallet så kan man ju pröva med vattenbaserade istället.

Hm! Intressant... Jag har inte sovit utan att ha ansvaret för liten sen vi var på BB. Då sov jag några timmar medan pappa hade honom. Jag har provat gå och lägga mig och lämna över, men de gångerna har det hunnit bli gnälligt innan jag somnat och då är det helt omöjligt för mig att släppa det.

Men hur ska man ens våga åka in nånstans och lämna över ansvaret när han är så svårväckt!? O_o Tänk om Edvin skriker i en timme utan reaktion liksom... (nu tror jag ju att pappan skulle vakna efter nån minut om det inte blev tyst, men vad vet man?)

Smyger in...

Du måste väl lita på din man? Gör du inte det har ni kanske endel att jobba med.

Prata, prata och förmedla det du tänker och känner. Om du inte kan släppa ansvaret och få avlastning kommer det att bli så mycket jobbigare än vad som kan vara.

Hm! Intressant... Jag har inte sovit utan att ha ansvaret för liten sen vi var på BB. Då sov jag några timmar medan pappa hade honom. Jag har provat gå och lägga mig och lämna över, men de gångerna har det hunnit bli gnälligt innan jag somnat och då är det helt omöjligt för mig att släppa det.

Men hur ska man ens våga åka in nånstans och lämna över ansvaret när han är så svårväckt!? O_o Tänk om Edvin skriker i en timme utan reaktion liksom... (nu tror jag ju att pappan skulle vakna efter nån minut om det inte blev tyst, men vad vet man?)

Min svärmor sa till mig igår, när jag nämnde att jag inte litade helt på att sambon skulle vakna om hon skrek om nätterna.
Men hon kom med en bra förklaring som jag absolut håller med om.

När väckarklockan ringer och du ska iväg på jobb, då vaknar du av den. Men om väckarklockan ringer när du egentligen inte behöver kliva upp, då vaknar du sällan av den.
Sambon vet att jag vaknar när hon skriker. Han behöver inte vakna, och sover därför vidare i godan ro. Är jag inte där och de sover middag, då vaknar även han för minsta lilla, han som när jag ligger bredvid inte vaknar om hon ligger på hans bröst och skriker.

Lille Joseph är här :love:

Klockan 12.00 föddes han igår och förlossningen gick i raketfart. Fick dock komplikationer och hade drygt 10 pers runt mig då de förberedde för akutsnitt då hjärtslagen gick ner och han satt fast. Blev till slut en klippning först sugklocka sen tång så stackarn är lite blåslagen men jag slapp snitt. Från klockan 9.30 till 11.00 hade jag gått från 4cm till 9cm då de satte in epiduralen. Läkarna hade inte fattat att jag var så öppen eftersom de gått så snabbtså givetvis gjorde det ingen nytta. Men det var ändå till min fördel för när de klippte mig kunde de använda kanylen till bedövning.

3010gram och 46cm så en liten kille :) men normal för vecka 37 bebis

Klockan 12.00 föddes han igår och förlossningen gick i raketfart. Fick dock komplikationer och hade drygt 10 pers runt mig då de förberedde för akutsnitt då hjärtslagen gick ner och han satt fast. Blev till slut en klippning först sugklocka sen tång så stackarn är lite blåslagen men jag slapp snitt. Från klockan 9.30 till 11.00 hade jag gått från 4cm till 9cm då de satte in epiduralen. Läkarna hade inte fattat att jag var så öppen eftersom de gått så snabbtså givetvis gjorde det ingen nytta. Men det var ändå till min fördel för när de klippte mig kunde de använda kanylen till bedövning.

Grattis Janey! Skönt att det gick bra till slut, trots att det kanske blev väl spännande ett tag.

Grattis! Härligt att ha bebis på utsidan!

Grattis! Tur det gick bra till slut!

Oj! Vilken pärs! Vad skönt att det gick bra! Grattis! :love:

Smyger in...

Du måste väl lita på din man? Gör du inte det har ni kanske endel att jobba med.

Prata, prata och förmedla det du tänker och känner. Om du inte kan släppa ansvaret och få avlastning kommer det att bli så mycket jobbigare än vad som kan vara.

Jodå, jag kan släppa över ansvaret, men hittills har det bara hänt när liten är vaken. Med tanke på hur hårt sambon sover är det inte så konstigt att jag tycker det känns olustigt att lämna över nattetid. Jag har alltid varit en sån som vaknar av minsta lilla, han däremot har sovit sig genom två stormar. Så det @Balahé och @YaHilweh skrev nu var rätt intressant. Liknelsen med en väckarklocka var bra! Det lär väl visa sig så småningom hur det går för än så länge är det inte aktuellt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 992
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V