Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och @Matmissbrukaren - ni kan vara lugna, man ger bara halva mängden till bebisar.

Nu behövdes det inte den här gången. För en liten stund sedan började hon krumbukta medan hon åt och plötsligt brakade det till. Hon fyllde blöjan och lite till och bajsade sen lite till på skötbordet. Hoppas på lite utdelning till innan vi kryper i säng här. Tre dygn utan att bajsa är rätt länge när man normalt sett bajsar 4-5 ggr/dag.

Hon hörde nog att jag sade till sambon att vi skulle ge Microlax när hon ätit klart så hon tog tag i det själv:D
En släktings dotter kan ha så. Inget har hjälpt annat än att vänta ut henne. Jättejobbigt med magont. BVC menar att det inte är nåt att oroa sig över.

@Balahé
Men vad skönt att det släppte! Kan riktigt se hur nöjd hon måste blivit! :)

Kl
Jag har fått sova en natt till! Wow! Somnade väl runt 23 och vaknade själv vid halv tre av att det var överfullt i skafferiet så det rann, amningsinlägget var alldeles genomblött. :o Sen behagade sonen vakna strax efter tre och lättade på trycket. ;) Somnade sen om igen och vi väcktes av sambons klocka halv sex. Då var det lite kinkigt en kort stund, osäker på om det var magknip eller om han mest var missnöjd över att bli väckt, det tog en stund och sen sprakade det ordentligt där bak. Så det släppte faktiskt ganska "lätt". Phu! Nu ligger han och sussar igen, hoppas han får sova några timmar så ska vi ta en promenad sen. :)

Inatt har jag fått sova! Somnade nästan direkt igårkväll och sen sovit "bra" hela natten (vaknar när jag behöver vända på mig, men har sommat om direkt iaf). Var vaken en stund när sambon gick upp imorse men somnade sen om igen och sov till halv tio. :banana:

Sitter i kö till försäkringskassan, från 204 st i kö till nu 20 st. Snaaaart min tur :)

Jag tycker dom är förvirrande att ringa. Ibland hamnar jag i kö med 200 personer före, ibland får jag knappa in mitt nummer så ringer de upp ibland kommer jag inte ens fram för att det är många som ringer...
Jag blir aldrig klok på det.

Vad många vi är som har bra nätter nu, hoppas det fortsätter så :D Kanske i synnerhet för dig @Maja_Kandi, ni verkar ha fått en kämpig start. Men visst blir man sjukt glad när vågen pekar uppåt för dem, som en vinst på chokladhjulet!

Vad har du för ärende till FK @Mois? Jag tänkte ringa dit snart och höra hur det funkar att jobba nu. Vet att jag inte tar ut fp den dagen men min lön kommer se suspekt ut då vi ofta jobbar dubbelpass två dagar i veckan istället för fyra 8 timmars. Samt om jag inte får ta för nästa dag om jag jobbar till 01-02.

Pratar era bebisar mycket?

Min gör, massor. Särskilt i gymmet eller babysittern när han är "ensam". Det brummas, hummas och tjuts. Viftar med ena armen lite lojt ackompanjerat av "aaaeeeOOH!" Trodde han ville komma tillbaka till oss då men det verkar inte så, fortsätter i famnen och flinar brett då och då.

Är det någon som läser för sina barn? Jag längtar till godnattsagor och bokshopping men tänkte vänta tills han är äldre, men vet att det finns de som läser redan från start.

Jag tycker dom är förvirrande att ringa. Ibland hamnar jag i kö med 200 personer före, ibland får jag knappa in mitt nummer så ringer de upp ibland kommer jag inte ens fram för att det är många som ringer...
Jag blir aldrig klok på det.

Vad har du för ärende till FK @Mois? Jag tänkte ringa dit snart och höra hur det funkar att jobba nu. Vet att jag inte tar ut fp den dagen men min lön kommer se suspekt ut då vi ofta jobbar dubbelpass två dagar i veckan istället för fyra 8 timmars. Samt om jag inte får ta för nästa dag om jag jobbar till 01-02.

Jag blir inte heller klok på dem, igår fick jag erbjudande om att de skulle ringa upp när det var min tur och idag när jag hade möjlighet att göra det så fanns inte det alternativet.
Men jag fick bra hjälp när jag väl kom fram. Kan inte vara kul alla gånger att sitta i den kundservicen :crazy:

Jag hade lämnat ny inkomstuppgift i december, min inkomst steg i o m nytt jobb men istället för att höja årsinkomsten med 102 000kr så höjde det den med 2000kr. Jag kände mig inte riktigt nöjd med det beslutet ;) Insåg inte det förrän nu när jag skulle ansöka om FP och blev lite orolig.

Och nu har självklart FK's hemsida tekniska problem så att jag inte kan göra min ansökan. Aahh. Jag är ju verkligen ute i sista sekund och så blir det aldrig gjort! Jaja, får väl prova i em igen.

Min gör, massor. Särskilt i gymmet eller babysittern när han är "ensam". Det brummas, hummas och tjuts. Viftar med ena armen lite lojt ackompanjerat av "aaaeeeOOH!" Trodde han ville komma tillbaka till oss då men det verkar inte så, fortsätter i famnen och flinar brett då och då.

Är det någon som läser för sina barn? Jag längtar till godnattsagor och bokshopping men tänkte vänta tills han är äldre, men vet att det finns de som läser redan från start.

Jag läser ibland när jag vart ensam för länge. När sambon sover på jobbet och är borta två nätter. Då läser jag mest för att byta orden/meningarna man annars pratar med sitt barn om. Hon tycker om att lyssna när jag pratar med henne, men det är svårt att få ett bra samtal med en 6v gammal bebis. Så jag ser det lite som win-win jag har blandat både barnböcker och böckerna jag läser.

När vi lägger bönan på mage i gymmet, jäklar vad arg hon låter om hon inte kommer runt på rygg själv :p Men hon vill inte upp. Pratar hela tiden, blir hon tyst är det oftast dags att byta blöjan :p

Pratar era bebisar mycket?
Lillan pratar i sömnen massor, gråter i sömnen också ibland och snörvlar och rosslar. Hon låter helt enkelt en del om nätterna :) Dagtid är hon inte så pratsam när hon är nöjd. Hon kan ligga helt tyst och titta på grejer som hon tycker är intressanta. Ibland snackas det, men mest har hon någon form av ljud som låter ungefär som en flämtade hund:D när hon är upphetsad över något. Hoppas på att hon snart börjar låta mer "normalt" så att vi vet att hon kan.

Vi har läst lite grand, men det uppskattas inte än. Har fått en del pekböcker som kusinerna rensat ut så det är max två meningar per sida. Hoppas på att hon skall gilla det längre fram.

Alltså fy vad jag avundas er som får sova. Igår blev liten tre veckor vilket innebär att jag har inte sovit längre än två timmar i sträck på tre veckor. Och innan han föddes så sov jag ca 3-4 h per natt i typ två månader. Behöver jag säga att jag är heelt slut?

Absolut inte. Det kan ju göra att du blir mer tålmodig eftersom du får "vila" från barnet när du är på jobb.

Jag vill egentligen vara hemma, men rent ekonomiskt kommer vi gå i graven inom kort. Vi har två alternativ och det är att jag börjar hoppa in något enstaka pass kanske 2-3/månad eller att sambon hoppar in på övertid. Men han jobbar redan mycket och är hemifrån mycket och känner själv att han vill vara hemma med bönan ibland.

Är jag en hemsk mamma om jag redan nu börjar fundera på att hoppa in och jobba någon gång då och då?
Absolut inte!! Hade jag haft möjligheten att göra så hade jag också gjort det. Jag hade garanterat blivit "en bättre mamma" av det. Mer energi o ork till barn efter att ha fått stimulera hjärnan lite :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar