Här har vi haft en riktigt bra dag so far!
Fick alltså sova inatt, klev upp nio. Åt frukost och packade oss iväg till Bvc. Han var nöjd när han var vaken och somnade gott i bilen. Där sov han ända tills vi skulle in och träffa barnläkaren, trots att jag klädde av och ett par andra barn skrek i samma rum.
Lite jobbigt mottagande kan jag tycka. De låg lite efter i tiden och hela besöket blev forcerat och stressat. Jag lade honom på skötbordet och klädde av samtidigt som de ställde frågor och mätte runt huvudet. Så när jag skulle lyfta ur honom ur kläderna skulle det mätas på längden direkt och sen sa de att jag skulle lägga honom på vågen direkt och ta av blöjan där. Sure. Så han både kissade och lade av världens laddning där direkt blöjan var av.
Bara ett underlägg och ett papper under honom, så det rann ju såklart långt upp på ryggen. Barnläkaren hade skrivit färdigt i datorn och kom och skulle kolla på honom. Jag hade inte tvättat klart men hon skulle känna och ta på blöjan (vilket hon gjorde väldigt dåligt). Jag fick alltså varken tvätta klart eller ta på blöjan själv. Då hann jag bli irriterad för jag ville såklart tvätta av honom ordentligt, men hon sa mest att "det gör inget".
När hon hade kollat klart skulle jag klä på honom igen men hon skickade mig att kolla på hans kurva på datorn istället och skulle ta på byxor och strumpor (vilket hon inte heller gjorde bra...). Så kom hon och bar på honom när jag stod och kikade i datorn och skulle boka en ny tid, lite som att "här är han, ta honom och gå nu", för då hade hon dessutom redan burit ut mina grejer ut i väntrummet! Visst att det kanske var tio minuter försenat men hallå!?
Jaja. Hur som helst så såg allt bra ut. Imorgon blir han fem veckor gammal och väger nu ett kilo mer än när han tittade ut!
3800g, alltså 400g upp på en vecka.
Han var alldeles lugn och nöjd hela tiden trots att det vreds och vändes och klämdes åt alla håll.
Efter det bryska uppvaknandet fick han amma en stund innan vi begav oss hemåt. Somnade som en sten redan när jag klädde på honom igen.
Hemma sov han fortfarande så jag bara tog av overallen, bytte om, kastade i mig lunch, bytte ut åkpåsen i vagnen mot lite annat, klädde på honom igen, packade ner honom i vagnen och tog en promenad. Så gudomligt skönt att komma ut!
Traskade upp till jobbet och satt där 1,5 timme medan han fortfarande sov i vagnen. Gick hem och hann mocka innan han vaknade och vi gick in!
Med tanke på dagens bravader blir det bad ikväll. Hoppas att vi får en lika lugn natt igen. Då ska vi ut på promenad imorrn också!