Grattis!!!16.10 var vi inne på förlossningen och 21.10 kom han ut
Nu:sova!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!!!16.10 var vi inne på förlossningen och 21.10 kom han ut
Nu:sova!
Inatt har jag sovit 13 timmar! Till skillnad från senaste veckans 4 per natt... Skönt
Vaknade dock med lika ont som när jag gick och la mig.
Grattis till lillgrabben @Positron!
Och nyfiken i en strut, vad blev det för bil @Evenstar? Hade samma krav när jag letade i våras och snart ska även sambons bytas ut.
Annars går det bra här. Han verkar ha lämnat språnget för nu är det lugnt och stilla igen. Varit bortbjudna på middag där han satt i sittern och hade ljud för sig mest hela tiden. Mer vaken och med nu, skelar knappt alls längre men är lite besvärligare att lägga på kvällarna. Tar 15 min för han ska vakna 2-3 gånger och vara ledsen en minut åt gången innan djupsömnen infinner sig. Nu har han klöst sönder näringsautomaterna med sina vassa naglar Tycker jag filar varje dag men de verkar växa 4 mm om dagen... Just det, gjorde gipsavtryck idag som ligger och stelnar nu. Väldigt tekniskt, mycket besvärligt att få trött bebis att spreta med fingrar och tår. Kanske får göra om..
@Riru Jag kände inte när EDAn sattes, men har ett svagt minne av att läkaren var snygg
Dock tog den för bra och alla värkar försvann under flera timmar, innan man valde att stänga av ryggbedövningen helt.
Pysventiler är bra nödlösning när de inte får ut luften, vi har gjort av med en hel förpackning.Här firar vi en månad idag! Har varit en trevlig dag med besök av både mormor, farmor och farbror med familj. Fick ett fluffigt vitt fårskinn av farmor som han såklart invigt redan. Jättemjukt och fint.
Men nu hade vi precis ett anfall av jätteontimagen. Konstant gallskrik drygt en halvtimme. Det eskalerade så att jag bestämde att nu provar vi använda den där sabla pysventilen som följde med en gratisbox. Han var så sjukt ledsen när vi lade honom på skötbordet så jag grät nästan lika mycket som han. Ovärderlig sambo som först tröstade mig och sen efteråt tog över vaggandet. Vet inte om vi gjorde rätt, han var inte direkt överdrivet förtjust i vad vi utsatte honom för... Men det pös ut endel luft iaf och han blev lite lugnare. Nåt litet återfall och nu *peppar peppar* är han lugn.
Jag tycker så vansinnigt synd om honom så det bara sliter och river i bröstet på mig. Jag hade gjort vad som helst för att få ta över den där smärtan som står skriven rakt över ansiktet. Gör inte saken bättre att jag knappt fått sova alls inatt, och eftersom vi hade besök hela dan har jag inte kunnat sova ikapp nånting. Inatt var det nämligen också lite magknip blandat med täppt näsa.
Återstår att se om det blir nån sömn inatt. Imorrn är det dags att åka och skriva på faderskapspapper vilket innebär att jag ska åka med honom själv för första gången. Känns inte så jättelockande just nu...
Pysventiler är bra nödlösning när de inte får ut luften, vi har gjort av med en hel förpackning.
Men du, nu fattar jag inte? Åka själv för att skriva på faderskapet? Eller ni ska mötas där? Man måste ju vara med båda två när det görs, samma sak med vårdnaden.
Om det pyser gör man rätt Problemet är ju det som ni själva märkte, att det ofta finns mer gaser längre upp i tarmen och de kommer ju ner efter en stund.Ja jag vet inte om vi gjorde rätt, men efter att det pös till blev han lugnare. Har varit orolig idag också.
Jag hämtar upp sambon på hans jobb. Han samåker så idag hade han ingen bil.
Om det pyser gör man rätt Problemet är ju det som ni själva märkte, att det ofta finns mer gaser längre upp i tarmen och de kommer ju ner efter en stund.
Vad bra att det gick att lösa med att du hämtar honom. Blev lite orolig att någon gett er fel info och sagt att det räcker att du intygar. Hade ju varit surt för er om det varit så och du stått där själv
Tyckte det var svårast att veta hur långt man skulle trycka in den... Såg ju ont ut, och han gillade det inte direkt heller... Vet inte om det kanske är värt att köpa hem en förpackning såna där...
Tror faktiskt obehagskänslan är störst hos dig. Windi är utformad för att inte vara obehaglig. Du kan föra in hela spetsen. Den tjockare delen är just för att man inte ska kunna föra in den för långt. Använder man barnolja vid införandet bör det definitivt inte göra ont. Min tös har aldrig visat minsta obehag, tvärtom verkar hon tycka det är skönt att få hjälp. Med tanke på hur mycket magproblem din bebis verkar ha tror jag absolut det är värt det att ge windi fler chanser.