Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu äntligen är vi hemma! Barnläkaren hann aldrig komma upp till BB igår eftermiddag/kväll och vi missade tydligen läkarronden på förmiddagen igår när vi sov igen lite av den sömn vi inte fick på natten. Så det blev ett dygn extra på BB, gjorde inte så mycket egentligen men vi var nog de som ringde minst på klockan då allt liksom bara har funkat så vi hade hellre vart hemma i vår egen säng (med våra egna kuddar!! Det är något jag önskar att jag hade med mig, egen kudde).

Nu är sambon och hämtar hem hunden och ska bunkra lite mat från affären. Jag och den unge herrn kollar vinterstudion och njuter av livet:up:

Tror jag fick tag på senaste listan men @Riru saknas i listan med levererade bebisar?

Januari
4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Förlösta vintertrådsbebisar!
9/11
(5/12) Flicka, Balahé, 1:a barnet, Skåne
28/11 (1/12) Flicka, Eina, 1:a barnet, Borås
10/12 (11/12) Flicka, YaHilweh, 1:a barnet, Varberg
12/12 (5/12) Pojke, Bluefish, 1:a barnet, Sundsvall
17/12 (3/1) Pojke, Maja_Kandi, 1a barnet, Östersund
30/12 (24/12) Pojke, Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg
15/1 (24/1) Pojke, Positron, 1:a barnet, Halmstad

Idag har vi köpt ny bil så att det blir bättre plats för bebis och barnvagn. :up:

Hade aldrig tänkt på att man kan bli lika analyserande vid toalettbesöken i slutet av graviditeten som i början :D Efter ett missfall var jag supernojig i början av denna graviditet, och tittade efter blod och andra tecken på fel varje gång jag var på toaletten de första månaderna. Nu börjar det bli likadant, tittar efter blod eller slem eller annat ovanligt för att se om något möjligtvis är på g snart :p (Men nej, inget konstigt ännu).

Grattis till lillgrabben @Positron!

Och nyfiken i en strut, vad blev det för bil @Evenstar? Hade samma krav när jag letade i våras och snart ska även sambons bytas ut.

Annars går det bra här. Han verkar ha lämnat språnget för nu är det lugnt och stilla igen. Varit bortbjudna på middag där han satt i sittern och hade ljud för sig mest hela tiden. Mer vaken och med nu, skelar knappt alls längre men är lite besvärligare att lägga på kvällarna. Tar 15 min för han ska vakna 2-3 gånger och vara ledsen en minut åt gången innan djupsömnen infinner sig. Nu har han klöst sönder näringsautomaterna med sina vassa naglar :mad: Tycker jag filar varje dag men de verkar växa 4 mm om dagen... Just det, gjorde gipsavtryck idag som ligger och stelnar nu. Väldigt tekniskt, mycket besvärligt att få trött bebis att spreta med fingrar och tår. Kanske får göra om..

Här firar vi en månad idag! Har varit en trevlig dag med besök av både mormor, farmor och farbror med familj. Fick ett fluffigt vitt fårskinn av farmor som han såklart invigt redan. Jättemjukt och fint.

Men nu hade vi precis ett anfall av jätteontimagen. Konstant gallskrik drygt en halvtimme. Det eskalerade så att jag bestämde att nu provar vi använda den där sabla pysventilen som följde med en gratisbox. Han var så sjukt ledsen när vi lade honom på skötbordet så jag grät nästan lika mycket som han. Ovärderlig sambo som först tröstade mig och sen efteråt tog över vaggandet. Vet inte om vi gjorde rätt, han var inte direkt överdrivet förtjust i vad vi utsatte honom för... Men det pös ut endel luft iaf och han blev lite lugnare. Nåt litet återfall och nu *peppar peppar* är han lugn.

Jag tycker så vansinnigt synd om honom så det bara sliter och river i bröstet på mig. Jag hade gjort vad som helst för att få ta över den där smärtan som står skriven rakt över ansiktet. Gör inte saken bättre att jag knappt fått sova alls inatt, och eftersom vi hade besök hela dan har jag inte kunnat sova ikapp nånting. Inatt var det nämligen också lite magknip blandat med täppt näsa.

Återstår att se om det blir nån sömn inatt. Imorrn är det dags att åka och skriva på faderskapspapper vilket innebär att jag ska åka med honom själv för första gången. Känns inte så jättelockande just nu...

Grattis till lillgrabben @Positron!

Och nyfiken i en strut, vad blev det för bil @Evenstar? Hade samma krav när jag letade i våras och snart ska även sambons bytas ut.

Annars går det bra här. Han verkar ha lämnat språnget för nu är det lugnt och stilla igen. Varit bortbjudna på middag där han satt i sittern och hade ljud för sig mest hela tiden. Mer vaken och med nu, skelar knappt alls längre men är lite besvärligare att lägga på kvällarna. Tar 15 min för han ska vakna 2-3 gånger och vara ledsen en minut åt gången innan djupsömnen infinner sig. Nu har han klöst sönder näringsautomaterna med sina vassa naglar :mad: Tycker jag filar varje dag men de verkar växa 4 mm om dagen... Just det, gjorde gipsavtryck idag som ligger och stelnar nu. Väldigt tekniskt, mycket besvärligt att få trött bebis att spreta med fingrar och tår. Kanske får göra om..

Det blev en Volvo V50. Bagaget är inte jättestort som på en V70 t.ex., men barnvagnen får plats helt klart. Aningen rymligare än min Chevrolet spark i alla fall :rofl:

@Riru Jag kände inte när EDAn sattes, men har ett svagt minne av att läkaren var snygg :angel:
Dock tog den för bra och alla värkar försvann under flera timmar, innan man valde att stänga av ryggbedövningen helt.

Efter ett dygn konstant missnöjde tog jag bilen och körde bort till svärmor en sväng. Så fort bönan hamnade i babyskyddet stendäckade hon. Sov sedan konstans från att vi satte oss i bilen vid 11.30 tills vi kom hem vid 19.30. Dock med en mycket lyckligare mamma, som fått både mat och VARMT kaffe. Sambon kommer inte hem fören runt 9 i morgon bitti, därför behövde jag ta mig iväg för att få några minuters avlastning, det blev nästan en hel dag.

Funderar på om det kan vara min kost som vart problemet, insåg att jag ätit vitkål i två dagar och att det var då problemen startade. Så nu ska vi se hur länge det sitter kvar i kroppen, om bönan får mindre magproblem om jag undviker vitkål.

@Riru Jag kände inte när EDAn sattes, men har ett svagt minne av att läkaren var snygg :angel:
Dock tog den för bra och alla värkar försvann under flera timmar, innan man valde att stänga av ryggbedövningen helt.

Aha måste ha varit där det gick fel, jag såg inte ens min läkare, utan han kom in där jag hade ryggen åt, satte lokalbedövning och sen började.. :mad:

På tal om något annat, någon här som blev "luden" under graviditeten? Jag fick nästan päls... Hoppas det försvinner snarast :laugh::angel::o

Inatt har jag fått sova lite mer än bara nån enstaka timme. :banana:

Uppdaterar listan :) hoppas det blev rätt.

Januari

12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Förlösta vintertrådsbebisar!
9/11
(5/12) Flicka, Balahé, 1:a barnet, Skåne
28/11 (1/12) Flicka, Eina, 1:a barnet, Borås
10/12 (11/12) Flicka, YaHilweh, 1:a barnet, Varberg
12/12 (5/12) Pojke, Bluefish, 1:a barnet, Sundsvall
17/12 (3/1) Pojke, Maja_Kandi, 1a barnet, Östersund
30/12 (24/12) Pojke, Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg
1/1 (4/1) Pojke, Riru, 1:a barnet
15/1 (24/1) Pojke, Positron, 1:a barnet, Halmstad

Här firar vi en månad idag! Har varit en trevlig dag med besök av både mormor, farmor och farbror med familj. Fick ett fluffigt vitt fårskinn av farmor som han såklart invigt redan. Jättemjukt och fint.

Men nu hade vi precis ett anfall av jätteontimagen. Konstant gallskrik drygt en halvtimme. Det eskalerade så att jag bestämde att nu provar vi använda den där sabla pysventilen som följde med en gratisbox. Han var så sjukt ledsen när vi lade honom på skötbordet så jag grät nästan lika mycket som han. Ovärderlig sambo som först tröstade mig och sen efteråt tog över vaggandet. Vet inte om vi gjorde rätt, han var inte direkt överdrivet förtjust i vad vi utsatte honom för... Men det pös ut endel luft iaf och han blev lite lugnare. Nåt litet återfall och nu *peppar peppar* är han lugn.

Jag tycker så vansinnigt synd om honom så det bara sliter och river i bröstet på mig. Jag hade gjort vad som helst för att få ta över den där smärtan som står skriven rakt över ansiktet. Gör inte saken bättre att jag knappt fått sova alls inatt, och eftersom vi hade besök hela dan har jag inte kunnat sova ikapp nånting. Inatt var det nämligen också lite magknip blandat med täppt näsa.

Återstår att se om det blir nån sömn inatt. Imorrn är det dags att åka och skriva på faderskapspapper vilket innebär att jag ska åka med honom själv för första gången. Känns inte så jättelockande just nu...
Pysventiler är bra nödlösning när de inte får ut luften, vi har gjort av med en hel förpackning.

Men du, nu fattar jag inte? Åka själv för att skriva på faderskapet? Eller ni ska mötas där? Man måste ju vara med båda två när det görs, samma sak med vårdnaden.

Pysventiler är bra nödlösning när de inte får ut luften, vi har gjort av med en hel förpackning.

Men du, nu fattar jag inte? Åka själv för att skriva på faderskapet? Eller ni ska mötas där? Man måste ju vara med båda två när det görs, samma sak med vårdnaden.

Ja jag vet inte om vi gjorde rätt, men efter att det pös till blev han lugnare. Har varit orolig idag också.

Jag hämtar upp sambon på hans jobb. Han samåker så idag hade han ingen bil.

Ja jag vet inte om vi gjorde rätt, men efter att det pös till blev han lugnare. Har varit orolig idag också.

Jag hämtar upp sambon på hans jobb. Han samåker så idag hade han ingen bil.
Om det pyser gör man rätt:) Problemet är ju det som ni själva märkte, att det ofta finns mer gaser längre upp i tarmen och de kommer ju ner efter en stund.

Vad bra att det gick att lösa med att du hämtar honom. Blev lite orolig att någon gett er fel info och sagt att det räcker att du intygar. Hade ju varit surt för er om det varit så och du stått där själv:)

Om det pyser gör man rätt:) Problemet är ju det som ni själva märkte, att det ofta finns mer gaser längre upp i tarmen och de kommer ju ner efter en stund.

Vad bra att det gick att lösa med att du hämtar honom. Blev lite orolig att någon gett er fel info och sagt att det räcker att du intygar. Hade ju varit surt för er om det varit så och du stått där själv:)

Tyckte det var svårast att veta hur långt man skulle trycka in den... Såg ju ont ut, och han gillade det inte direkt heller... Vet inte om det kanske är värt att köpa hem en förpackning såna där...

Jo jag var inte så tydlig kanske. ;) Var trött och ledsen och behövde mest bara skriva av mig nånting nånstans. Men nu har jag överlevt första bilturen själv med liten! Han har haft ont i magen till och från hela morgonen, släppte äntligen vid elva, då först kunde han sova. Sen vaknade han ett och kunde tack och lov göra ifrån sig och var nöjd för första gången. Så då skyndade jag mig att packa in oss i bilen och åka. Han somnade efter bara tio minuters åkning. :)

Så nu är pappan pappa även på papper! ;)

Tyckte det var svårast att veta hur långt man skulle trycka in den... Såg ju ont ut, och han gillade det inte direkt heller... Vet inte om det kanske är värt att köpa hem en förpackning såna där...

Tror faktiskt obehagskänslan är störst hos dig. Windi är utformad för att inte vara obehaglig. Du kan föra in hela spetsen. Den tjockare delen är just för att man inte ska kunna föra in den för långt. Använder man barnolja vid införandet bör det definitivt inte göra ont. Min tös har aldrig visat minsta obehag, tvärtom verkar hon tycka det är skönt att få hjälp. Med tanke på hur mycket magproblem din bebis verkar ha tror jag absolut det är värt det att ge windi fler chanser. :)

Tror faktiskt obehagskänslan är störst hos dig. Windi är utformad för att inte vara obehaglig. Du kan föra in hela spetsen. Den tjockare delen är just för att man inte ska kunna föra in den för långt. Använder man barnolja vid införandet bör det definitivt inte göra ont. Min tös har aldrig visat minsta obehag, tvärtom verkar hon tycka det är skönt att få hjälp. Med tanke på hur mycket magproblem din bebis verkar ha tror jag absolut det är värt det att ge windi fler chanser. :)

Tack för svar! :) Vi använde olja men tyckte det var svårt ändå. Jag grät så jag inte såg nånting så det var sambon som skötte den delen medan jag höll i benen. Jag trodde nog också att nästan hela spetsen skulle in, men den såg så lång ut när man väl stod där. :o Ska se till att köpa hem en förpackning. :)

Fortsätter spamma tråden.

Magknip start 21. En stor brakare 21.50 vilket gav en lite lugnare bebis en stund, men sen drog det igång igen. 22.30 gav jag honom Minifom och några minuter senare började han amma. Tog inte lång tid innan det kom jordens laddning och sen somnade han nästan rätt omgående. Bytte blöja, ammade andra sidan och nu försöker jag få honom att somna. Hoppas det är klart för den här gången... Undrar om jag ska stanna nere i soffan eller om jag orkar släpa mig upp till sängen...

Hur gör ni andra för att få dem att somna? Tycker det är svårt. Att mata funkar ju, men så fort jag ska flytta honom vaknar han ju igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar