Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ta en grej i taget tycker jag. Dvs byt ut D-dropparna nu, ge det några dagar och se om det ger effekt innan du provar att provocera med mjölk alt börjar ge Minifom. Jag hade nog börjat med Minifom och sen testat mjölken.Efter rådet från Bvc igår att prova ge D-dropparna på dagtid istället för att se ev reaktion så gav vi igår vid kl 14, magknip en stund på sena em men ingenting på kvällen. Vi fick sova från 23-9.30! Ja, såklart med paus för amning. Idag fick han dropparna kl 10 och hade magknip kl 12-14. Så nu har sambon varit förbi på apoteket och köpt vattenbaserade. Hoppas kan man ju...
Nu är jag osäker på hur vi ska göra. Ska fortsätta ge dropparna på fm och vara mjölkfri. Men frågan är om man ska vänta med att börja ge minifom (som också köptes in idag) och se hur resultatet blir av det andra först, eller om man ska börja ge det direkt...
Grattis!!16.10 var vi inne på förlossningen och 21.10 kom han ut
Nu:sova!
Grattis!16.10 var vi inne på förlossningen och 21.10 kom han ut
16.10 var vi inne på förlossningen och 21.10 kom han ut
Grattis!! Hoppas allt gick bra!16.10 var vi inne på förlossningen och 21.10 kom han ut
Ta en grej i taget tycker jag. Dvs byt ut D-dropparna nu, ge det några dagar och se om det ger effekt innan du provar att provocera med mjölk alt börjar ge Minifom. Jag hade nog börjat med Minifom och sen testat mjölken.
Vi börjar närma oss att testa utan Minifom, flaskan kommer att ta slut imorgon tror jag. Tänkte ta ett uppehåll för att se om det gett effekt eller om hon helt enkelt tål mer. Nästa steg är att provocera med mjölk. Får fundera ut vad jag är mest sugen i mjölkväg på så att det iaf är något positivt med det om hon nu skulle reagera negativt.
Du behöver bara ge inför måltiden. Gör inget att det blir paus. Vi får bäst effekt av dropparna om det går ca 5 min mellan intaget och till att hon börjar äta. Jag gav tätare inpå fr början men märkte då att effekten dröjde en bit in i måltiden. Sen skulle jag säga att effekten sitter i minst 45 min för ibland har jag misstolkat hungersignalen men haft full effekt av dropparna när vi väl ätit en 45 min senare. Har det gått närmre timmen har jag gett nya droppar.Vi tänker lika! Precis så hade jag funderat på att göra. Då blir det nog så. Magknipen har ändrat "rutin" sen vi flyttade tid på dropparna, den blev värre när vi började ge dem efter förra bvc-besöket. Sen har han fått dem på kvällen varje dag och haft magknip med start 22.30-23 varje dag. Nu fick han dem först vid 12 och igår vid 10 och då blev det magknip på dagen istället och inget på kvällen. Igår kväll trodde jag det skulle bli men han slapp som tur var... Blev en sväng imorse istället, bara en stund. Idag fick han de vattenbaserade, hoppas hoppas det ger effekt...
Ska vara mjölkfri ett par veckor minst, tänkte köra fram till februari så har man lättare att hålla ordning. Sen vet jag inte hur man ska provocera, äta en semla när man ändå håller på eller bara försöka med vanligt smör på mackan? Hm...
Hur har du gjort med Minifom? Står ju att man ska ge tio droppar före varje måltid. Men Edvin brukar äta 15-20 minuter, sen en paus på typ tio och sen äta kanske 10 minuter till. Hur ska jag göra då? Ge före båda gångerna eller räcker det före första gången? Om han ska ha före varje gång han byter sida kommer den där flaskan ta slut på en gång.
Du behöver bara ge inför måltiden. Gör inget att det blir paus. Vi får bäst effekt av dropparna om det går ca 5 min mellan intaget och till att hon börjar äta. Jag gav tätare inpå fr början men märkte då att effekten dröjde en bit in i måltiden. Sen skulle jag säga att effekten sitter i minst 45 min för ibland har jag misstolkat hungersignalen men haft full effekt av dropparna när vi väl ätit en 45 min senare. Har det gått närmre timmen har jag gett nya droppar.
Jag har gjort som @Saigon och gett inför måltiden. Jag är jättenyfiken på vad det är för effekt du märker av Saigon?Vi tänker lika! Precis så hade jag funderat på att göra. Då blir det nog så. Magknipen har ändrat "rutin" sen vi flyttade tid på dropparna, den blev värre när vi började ge dem efter förra bvc-besöket. Sen har han fått dem på kvällen varje dag och haft magknip med start 22.30-23 varje dag. Nu fick han dem först vid 12 och igår vid 10 och då blev det magknip på dagen istället och inget på kvällen. Igår kväll trodde jag det skulle bli men han slapp som tur var... Blev en sväng imorse istället, bara en stund. Idag fick han de vattenbaserade, hoppas hoppas det ger effekt...
Ska vara mjölkfri ett par veckor minst, tänkte köra fram till februari så har man lättare att hålla ordning. Sen vet jag inte hur man ska provocera, äta en semla när man ändå håller på eller bara försöka med vanligt smör på mackan? Hm...
Hur har du gjort med Minifom? Står ju att man ska ge tio droppar före varje måltid. Men Edvin brukar äta 15-20 minuter, sen en paus på typ tio och sen äta kanske 10 minuter till. Hur ska jag göra då? Ge före båda gångerna eller räcker det före första gången? Om han ska ha före varje gång han byter sida kommer den där flaskan ta slut på en gång.
Om jag inte har gett, eller har gett för nära inpå, så riktigt kurrar det och lever om i magen när hon börjar dricka. Oftast är det så illa att hon börjar gråta och är rejält besvärad. Har jag gett dropparna i lite tid så är det helt tyst fr magen och hon är helt obesvärad. Sen vi började ge Sempers magdroppar ska sägas dock att hon knappt har några gaser längre.Jag har gjort som @Saigon och gett inför måltiden. Jag är jättenyfiken på vad det är för effekt du märker av Saigon?
Jag är i samma funderingar som du vad gäller mjölkprovokation. Å ena sidan får man väl tydligt resultat om man äter mer mjölk, men å andra sidan tänker jag att det blir mer jobbigt för bebis med större mängd om det blir negativ effekt. Vet inte hur jag ska göra faktiskt. Äta en kladdkaka med grädde lockar mest, men då provocerar jag även med choklad samtidigt och vet inte vad hon reagerar på. Så det går alltså bort.
Aha. Ja kurrar gör det ju absolut här också. Då kanske vi ska testa med att ge lite längre innan. Tack för svarOm jag inte har gett, eller har gett för nära inpå, så riktigt kurrar det och lever om i magen när hon börjar dricka. Oftast är det så illa att hon börjar gråta och är rejält besvärad. Har jag gett dropparna i lite tid så är det helt tyst fr magen och hon är helt obesvärad. Sen vi började ge Sempers magdroppar ska sägas dock att hon knappt har några gaser längre.
Att min är så pass besvärad som hon är/har varit av gaser är tyvärr en konsekvens av att hon föddes med tarmsjukdom och i princip inte åt ngt förrän hon var 2 mån. Så hennes tarmar har varit väldigt omogna och ovana vid att arbeta.
Jag hade inga klänningar alls förutom lite mensvärk några dagar innan. Jag hann ju inte ens leta tecken innan de plötsligt va klart.