Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur långt bort jobbar sambon annars?

Han jobbar mitt inne i stan. Vi bor ju lite utanför, ca 5 mil så tar kanske 1-1,5h med pendlingstid, väntetid mm (han åker buss eller tåg, bil tar ju också hemsk tid med köer och trafik). Så om det skulle dra igång ska han först ta sig hem och sen ska vi köra in till förlossningen :p Men han ska börja jobba hemifrån snart, skönt att han har möjlighet till det.

V 38 här idag. Bebis är ju färdig, kan han inte komma snart? :p Funderar på när jag ska be sambon jobba hemifrån. Å ena sidan skulle bebis kunna komma nästa vecka, å andra sidan kan han lika gärna dröja en månad (hemska tanke). Men får väl se lite dag till dag hur det känns nu om det är några känningar..

Så trött på den här kylan för övrigt. Vill gärna kunna gå utanför dörren utan att typ dö.

Jag hade inga klänningar alls förutom lite mensvärk några dagar innan. Jag hann ju inte ens leta tecken innan de plötsligt va klart. :p

Jag hade inga klänningar alls förutom lite mensvärk några dagar innan. Jag hann ju inte ens leta tecken innan de plötsligt va klart. :p

Nä, min farhåga är väl att det skulle gå jättesnabbt även om det är ovanligt med förstföderskor. Om jag skulle ha ihållande mensvärk, eller om en bit av slemproppen skulle komma eller annat minsta tecken skulle jag be sambon vara hemma. Även om det kan dröja länge till efter det. Men just nu känner jag absolut ingenting. Om inte lillen rörde sig därinne ibland skulle jag tro att jag bara blivit tjock :p

Lill-bönan har börjat dregla otroligt mycket. Vad beror sådant på?
Undrar detsamma då vi har samma fenomen här. Här skulle det kunna hänga ihop med lite förkylning. Lillan är lite slemmig i halsen, hostar ibland, nyser och har haft grönaktigt bajs en period (även förkylning kan göra bajset grönt enligt BVC).

Bra att hon gillar flaskan :)

Jovisst kan det, men det är väl väldigt tidigt? Min lilla är 9 v och YaHilwehs är yngre än så.

Måns kusin fick sina första vid 6 veckor, så det är inte omöjligt. På Måns syns det redan var de kommer att dyka upp, så jag går bara och väntar... Han blev 7 veckor i onsdags.

Efter rådet från Bvc igår att prova ge D-dropparna på dagtid istället för att se ev reaktion så gav vi igår vid kl 14, magknip en stund på sena em men ingenting på kvällen. Vi fick sova från 23-9.30! Ja, såklart med paus för amning. Idag fick han dropparna kl 10 och hade magknip kl 12-14. Så nu har sambon varit förbi på apoteket och köpt vattenbaserade. Hoppas kan man ju...

Nu är jag osäker på hur vi ska göra. Ska fortsätta ge dropparna på fm och vara mjölkfri. Men frågan är om man ska vänta med att börja ge minifom (som också köptes in idag) och se hur resultatet blir av det andra först, eller om man ska börja ge det direkt...

Nä, min farhåga är väl att det skulle gå jättesnabbt även om det är ovanligt med förstföderskor. Om jag skulle ha ihållande mensvärk, eller om en bit av slemproppen skulle komma eller annat minsta tecken skulle jag be sambon vara hemma. Även om det kan dröja länge till efter det. Men just nu känner jag absolut ingenting. Om inte lillen rörde sig därinne ibland skulle jag tro att jag bara blivit tjock :p
Haha jag har idag glömt att jag är gravid när jag skulle lägga mig ner (resultatet när man tror att man har magmuskler...), tyckt att det gått ovanligt smidigt att promenera och sen att magen var mjukare än vanligt (/annan form, men den lär väl inte vänt sig nu?) och fått för mig att bebis bara försvunnit.

Efter rådet från Bvc igår att prova ge D-dropparna på dagtid istället för att se ev reaktion så gav vi igår vid kl 14, magknip en stund på sena em men ingenting på kvällen. Vi fick sova från 23-9.30! Ja, såklart med paus för amning. Idag fick han dropparna kl 10 och hade magknip kl 12-14. Så nu har sambon varit förbi på apoteket och köpt vattenbaserade. Hoppas kan man ju...

Nu är jag osäker på hur vi ska göra. Ska fortsätta ge dropparna på fm och vara mjölkfri. Men frågan är om man ska vänta med att börja ge minifom (som också köptes in idag) och se hur resultatet blir av det andra först, eller om man ska börja ge det direkt...
Jag hade nog väntat. Men vet inte hur lång tid det tar att se resultat?

Haha jag har idag glömt att jag är gravid när jag skulle lägga mig ner (resultatet när man tror att man har magmuskler...), tyckt att det gått ovanligt smidigt att promenera och sen att magen var mjukare än vanligt (/annan form, men den lär väl inte vänt sig nu?) och fått för mig att bebis bara försvunnit.

Jag blir så frustrerad när jag har svårt att komma upp från golvet, eller måste kämpa för att sätta mig upp/vända mig osv. Har svårt att förstå att jag är så osmidig :angel:

Andra kvällen i rad jag sitter med mensvärk... :meh: Inget däremellan dock.

Jag blir så frustrerad när jag har svårt att komma upp från golvet, eller måste kämpa för att sätta mig upp/vända mig osv. Har svårt att förstå att jag är så osmidig :angel:

Andra kvällen i rad jag sitter med mensvärk... :meh: Inget däremellan dock.
Mm, har också haft lite värk, onda sammandragningar och allmänt knökande neråt men inte händer nåt för det.
MVH /Kommer bli odräglig kommande 3-5 veckorna.

Mm, har också haft lite värk, onda sammandragningar och allmänt knökande neråt men inte händer nåt för det.
MVH /Kommer bli odräglig kommande 3-5 veckorna.

Ja i värsta fall har jag ju en månad kvar av detta, om jag skulle gå över... :arghh: Jag hoppas innerligt att jag slipper det :crazy: Så trött på att ha ont överallt och inte kunna göra någonting...
Till och med sambon sa innan att det känns som jag alltid varit gravid :yuck:

Ja i värsta fall har jag ju en månad kvar av detta, om jag skulle gå över... :arghh: Jag hoppas innerligt att jag slipper det :crazy: Så trött på att ha ont överallt och inte kunna göra någonting...
Till och med sambon sa innan att det känns som jag alltid varit gravid :yuck:
Ja, samma här...
Haha min sambo växlar mellan att tycka att det är dags att komma ut och att tycka att det är läskigt och kan få vänta lite. Jag håller med dig dock, är duktigt less nu. Jag som skulle vara inställd på att gå över :angel:

Ja, samma här...
Haha min sambo växlar mellan att tycka att det är dags att komma ut och att tycka att det är läskigt och kan få vänta lite. Jag håller med dig dock, är duktigt less nu. Jag som skulle vara inställd på att gå över :angel:

Min svägerska gick över med alla sina tre. Mittenbarnet nästan tre veckor, tror inte ens man får gå över så länge längre (är några år sen). Med trean var hon så inställd på att gå över att hon jobbade typ två veckor efter BF, gick hem på fredagen och födde på måndagen :p

Men både jag och mina syskon var lite tidiga, så får hoppas det ligger i mina gener. Jag blev iofs vräkt eftersom mina föräldrar var inne pga mycket förvärkar, mitt i snöstorm, och personalen var rädda att de inte skulle hinna in om det startade på riktigt (bodde ganska långt från sjukhuset och väglaget var kasst) :p

Ja, samma här...

Och samma här, skulle med vara inställd på att gå över men nu är det tre veckor kvar till BF och jag vill inte mer!!

Läkaren sjukskrev mig på 50% de sista två veckorna sen går jag på föräldraledighet. Fick ett väldigt bra bemötande av läkaren så det känns bra. Hon ville först sjukskriva mig på heltid men jag vill jobba och tror att 50% blir lagom.

Och samma här, skulle med vara inställd på att gå över men nu är det tre veckor kvar till BF och jag vill inte mer!!

Läkaren sjukskrev mig på 50% de sista två veckorna sen går jag på föräldraledighet. Fick ett väldigt bra bemötande av läkaren så det känns bra. Hon ville först sjukskriva mig på heltid men jag vill jobba och tror att 50% blir lagom.
Skönt att kunna jobba lite fortfarande :)

@Evenstar jag kom en vecka för sent, min lillebror vet jag faktiskt inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V