@Balahé Vi bestämde inatt, sambon och jag att jag ska försöka att pumpa om/till nätterna. I natt har donnan vart klarvaken sedan 01.30 till 05.30 försökt amma 4-5 gånger det funkade första 10min sedan är det som att det inte kommer tillräckligt. Vilket även gör att jag spänner mig = släpper inte till mjölken ordentligt. Hon ligger och wobblar med BV hur länge som helst men försöker inte ens ta tag.
Så vid 5.30 tiden, då orkade verken jag eller sambon längre. Lill-bönan var tydligt hungrig så jag testade att pumpa och gav henne på flaska. Att pumpa var inga som helst problem men att amma gick inte
Så fort hon fått flaskan och tryck i sin 120ml så var hon mkt nöjd och somnade som en stock. Hon och sambon ligger fortfarande i sängen och knölsover, jag är nere och fixar kaffe samt rastar hund. Behövde vara ensam en stund då natten blev så intensiv när verken sambon eller jag fick sova. Jag vill vänta så länge som möjligt med ersättning, utan försöka pumpa i den mån det går istället. Får ut 120-150ml de gångerna (3) jag pumpat för att sambon ska ha henne när jag är på möta/hos läkaren samt i natt. Så det känns ändå som att det kan funka.
Visst det ökar produktionen osv. Men känner samtidigt att denna gången får det vara värt det, en nöjd bebis om natten känner vi att vi båda vinner på.