Ang kläder är det skitsvårt! Edvin har visat sig vara väldigt varm av sig. Sover med bara ett litet påslakan/örngott och är lagom varm. Igår bäddade momma ner honom med en fleecefilt och hela ungen var blöt när han vaknade.
Han sparkar av sig allt vad filtar heter och vill icke ha strumpor. I overallväg har vi en sån där i tjockare vindfleece (som han drunknar i) när vi åker bil. I vagnen har han bara vanliga kläder, dubbla mössor och ett par vantar. Har varit ute i allt från nollgradigt till -15. Då är han alldeles lagom varm och go, kall om näsan förstås men vad gör man åt det? Ibland tar han av sig vantarna också vilket ju inte är så kul, små händer blir snabbt isbitar... Han drar upp händerna till ansiktet också så att bädda ner dem i åkpåsen går inte... Det är svårast, händerna.
Hade ju planerat långa promenader, men antingen blev det -25 eller så damp det ner en halvmeter snö över natten - två nätter i rad. Så vi har varit lite instängda minst sagt. Nu när det slutat snöa blev det -20 igen. Jag hade gärna gått ut ändå men är rädd om hans händer...
Har inte åkt bil med honom själv än, första gången blir på måndag, jag bävar! Imorrn får vi tacksamt nog hembesök av Bvc så jag slipper åka iväg när det är så kallt, väldigt skönt...