Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vecka 37 här också, 26 dagar kvar. Känner mig också mest trött och tjock. Har ont i ryggen mest hela tiden :cautious: Är rätt trött på det här nu :meh:
Drog med sambon ut på dejtkväll med middag och bio för att hitta på nåt vettigt. Konstaterade att "det kan vara sista gången vi är ute och äter själva", en viss bebis protesterade sen livligt mot det påståendet resten av middan ;)

Drog med sambon ut på dejtkväll med middag och bio för att hitta på nåt vettigt. Konstaterade att "det kan vara sista gången vi är ute och äter själva", en viss bebis protesterade sen livligt mot det påståendet resten av middan ;)

Åh, dagen innan Lill-bönan valde att komma ut var vi på julmarknaden på Liseberg. Så vem vet, kanske ;)

Åh, dagen innan Lill-bönan valde att komma ut var vi på julmarknaden på Liseberg. Så vem vet, kanske ;)
Tror inte det kommer sätta igång så snart (men vem vet ;)). Men lik förbannat reagerar jag ju vid minsta lilla tecken (typ magont och sammandragningar hela em) och börjar analysera.

Nåja, nu har jag i alla fall strax packat klart BB-väskan. Och sambon bäddade ner en nalle i babynestet i spjälsängen häromdagen. Kändes tydligen väldigt bra att ha "tränat" på att bädda ner någon där :)

Vilken start på mitt liv som förälder!

Fyra dagar gammal fick Adrian följa med mig till Akuten då jag blev skickad dit av min vårdcentral pga droppfot (som jag fick under flrlossningen)

Veckan efter packade vi in i bilen mitt i natten för att åka till gyn-akuten där jag fick bli nedsövd och fick bli skrapad. .

Nu får vi hoppas att vi bara får va hemma och njuta av att vara föräldrar istället!

Fyra dagar gammal fick Adrian följa med mig till Akuten då jag blev skickad dit av min vårdcentral pga droppfot (som jag fick under flrlossningen)

Veckan efter packade vi in i bilen mitt i natten för att åka till gyn-akuten där jag fick bli nedsövd och fick bli skrapad. .

Nu får vi hoppas att vi bara får va hemma och njuta av att vara föräldrar istället!

Krya på dig! Vad är droppfot?

Tror jag fick tag i sista listan

Januari

4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Förlösta vintertrådsbebisar!
9/11
(5/12) Flicka, Balahé, 1:a barnet, Skåne
28/11 (1/12) Flicka, Eina, 1:a barnet, Borås
10/12 (11/12) Flicka, YaHilweh, 1:a barnet, Varberg
12/12 (5/12) Pojke, Bluefish, 1:a barnet, Sundsvall
17/12 (3/1) Pojke, Maja_Kandi, 1a barnet, Östersund
30/12 (24/12) Pojke, Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Har det kommit någon januaribebis i tråden ännu?

Tror jag fick tag i sista listan

Januari

4/1 - Riru, 1:a barnet
12/1 - Festina_Lente, 3:e barnet (1a flickan)
23/1 - _Maria_, 1:a barnet (kön okänt), 28 år, Blekinge
24/1 - sondag, 1:a barnet, 25 år
24/1 - Positron, 1:a barnet, 26 år, Halmstad
26/1 - HemligaGardiner, 1a, 22 år Göteborg
30/1 - AnnaKarin, 1:a barnet, pojke

Februari
4/2 - Evenstar, 1:a barnet, 28 år, Stockholm, pojke
5/2 - Jenka, första barnet,28 år, Stockholm
7/2 - Mois, 2:a barnet, flicka, 31 år, Skåne
14/2 - Janey, 1:a barnet (Pojke), 26 år London
26/2 - Milosari, 1:a barnet 34 år
26/2 - Hjartagna, 2a barnet, 37 år Lindome, troligen flicka

Förlösta vintertrådsbebisar!
9/11
(5/12) Flicka, Balahé, 1:a barnet, Skåne
28/11 (1/12) Flicka, Eina, 1:a barnet, Borås
10/12 (11/12) Flicka, YaHilweh, 1:a barnet, Varberg
12/12 (5/12) Pojke, Bluefish, 1:a barnet, Sundsvall
17/12 (3/1) Pojke, Maja_Kandi, 1a barnet, Östersund
30/12 (24/12) Pojke, Lilltess, 1:a barnet, 23 år, Trelleborg

Har det kommit någon januaribebis i tråden ännu?
Japp, @Riru fick en son 1/1.

Det där låter ju inte så värst kul. Skulle du bara försöka använda foten som vanligt, fick du hjälpmedel eller något rehabprogram? Vet du var i kroppen nervinklämningen sitter?

Jag är så trött! Så idag lämnade jag jobbet, jag orkade inte mer. Känner mig misslyckad på grund av att jag inte orkar och besviken på mig själv. Samtidigt så blir jag arg för att jag känner så. Det är inte lätt när det inte är som man hade hoppats/tänkt sig.
Jag har läkartid på fredag för ev sjukskrivning. Kan jag fram tills dess sjukskriva mig själv på typ halvtid eller 25%? Jag vill ju jobba men om jag ska vara ärlig mot mig själv så fixar jag inte heltid.

Jag är så trött! Så idag lämnade jag jobbet, jag orkade inte mer. Känner mig misslyckad på grund av att jag inte orkar och besviken på mig själv. Samtidigt så blir jag arg för att jag känner så. Det är inte lätt när det inte är som man hade hoppats/tänkt sig.
Jag har läkartid på fredag för ev sjukskrivning. Kan jag fram tills dess sjukskriva mig själv på typ halvtid eller 25%? Jag vill ju jobba men om jag ska vara ärlig mot mig själv så fixar jag inte heltid.
Du kan ju sjukskriva dig en vecka utan intyg, så det borde väl gå att köra halvtid samma tid?

Det där låter ju inte så värst kul. Skulle du bara försöka använda foten som vanligt, fick du hjälpmedel eller något rehabprogram? Vet du var i kroppen nervinklämningen sitter?

Ja, jag börjar känns att den kommer tillbaka liite redan. Förmodligen knäet men ska röntgas i ländryggen på fre för att utesluta diskbråck. Ortopeden jag fick träffa på akuten sa i princip att det bara var att vänta och se om det blev bättre.

Ja, jag börjar känns att den kommer tillbaka liite redan. Förmodligen knäet men ska röntgas i ländryggen på fre för att utesluta diskbråck. Ortopeden jag fick träffa på akuten sa i princip att det bara var att vänta och se om det blev bättre.
Till stor del har ortopeden rätt, men du kan försöka "väcka" nerverna genom att träna på att lyfta upp framfoten (typ som trampa ner hälen fast du lyfter fram). Ibland kan det hjälpa att det kommer tillbaka fortare, men inte alltid.

Till stor del har ortopeden rätt, men du kan försöka "väcka" nerverna genom att träna på att lyfta upp framfoten (typ som trampa ner hälen fast du lyfter fram). Ibland kan det hjälpa att det kommer tillbaka fortare, men inte alltid.

Ja jag övar såklart varje dag på att böja upp foten. I förgår när jag hade varit sövd så kunde jag helt plötsligt lyfta den ytterligare lite till så det går framåt. :)

Jag är en sån som nojjar rätt mycket kring rapningen, men ni som liggammar om natten , struntat ni i att rapa dom vid det tillfället? Jag tycker att det förstör hela grejen att behöva lyfta upp och rapa..

Jag är en sån som nojjar rätt mycket kring rapningen, men ni som liggammar om natten , struntat ni i att rapa dom vid det tillfället? Jag tycker att det förstör hela grejen att behöva lyfta upp och rapa..

Jag har gett upp att försöka rapa... Han rapar spontant ibland medan han äter eller direkt efter, men antalet gånger vi fått ur honom en rap på "traditionellt" vis är lätträknade på en hand... I början försökte jag verkligen. Mycket! Sambon lyckas inte, mamma lyckas inte heller. Men är han släkt med mig så kan han väl knappt rapa alls. Jag tycker dock ändå att just nätterna när man liggammar så blir det som du säger rätt förstört om man lyfter upp och rapar. Då vaknar de ju igen också får man börja om.

Låter som att ni fick en himla jobbig start! Krya på dig!

Jag har varit mjölkfri några dagar nu och plötsligt kan liten bajsa utan att ha jätteont! :) Nu är det tillbaka med normal avföring igen också istället för det där sega illaluktande majonäsliknande... Måste ju bero på mjölken...

Han har som rutin att vakna typ kl 20-21 och vara vaken till 24-01. Runt 23 har det varit magknip. Magknipen har blivit bättre och bättre de senaste dagarna. Men igår lyckades vi hålla honom vaken från 18 och han somnade istället vid 22.30. :) Helt utan magknip! Så sjukt skönt att få lägga sig i vanlig tid! Fick ändå inte sova så jättebra. Han vaknade vid två-halv tre och sen var det dåligt med sömn. Han sov som en sten, men jag vaknade lite nu och då och såg på klockan varje hel timme. Försökte lägga tillbaka honom i nestet men då vaknade han såklart och skulle äta igen. :p

På morgonen när sambon åkte så sov han. Så jag kände att då kan jag ju lägga mig igen. Men det tog bara tio minuter så var han vaken. Då hade jag hunnit läcka igenom inlägget och bhn så det var mjölk på filten och ner på lakanet. Så det var bara att starta en tvättmaskin direkt... Så nu känner jag mig som en vålnad. Hoppas jag kan sova lite senare idag.

Ska ändå försöka fortsätta ha honom vaken tidigare på kvällen så man får lägga sig i vettig tid.

Vi rapar så gott som aldrig. Han somnar i princip alltid efter amning och att lyfta upp honom förändrar inte det. Mamma provade hela dagen igår :p

På tal om det så sov han hela för och eftermiddagen igår, med matpauser. Vi hälsade på en släkting som är på psyk. Sonen fick mycket komplimanger, bla tyckte en patient att han såg ut som Beyonce :D

@Maja_Kandi @Bluefish

Tack för svar. Dock rapar Adrian typ 80% av gångerna och har en tendens till att kräka RIKLIGT så därför är jag lite rädd att inte rapa honom. Men somnar han på sidan i samband med amningen så är det kanske inte så farligt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 993
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar