Jag vet hur det där känns. Nu hann vi ju aldrig hem från BB innan hon blev för gul så vi flyttades direkt över till neonatal. Men gulsot är inte ovanligt och om han äter, är pigg och går upp som han ska är det ingen fara. Gör som @Roxer skrev och amma fritt och ha honom i dagsljus så mycket som möjligt. Om ni har någon varm plats vid ett fönster kan han gärna ligga där i bara blöjan. Ju mer kroppsyta som exponeras för ljuset desto bättre.Ja han är jätteduktig att äta så amningen tycker jag går bra. Skönt att få det lite bekräftat igår också iom vägningen. Dock tycker jag det är lite jobbigt när en bm ser bekymrad ut och börjar fråga om vi tycker han ser mer eller mindre gul ut än i början osv. Sen tar blodprov som vi väntade på svar på i över en timme och sen komma och säga att barnläkaren vill titta på honom imorrn. Jag fick fråga vad det innebar egentligen... Man hinner ju bli sjuk av oro när nån kunnig rynkar pannan! Men som jag fattade det så skulle han bara behöva sola om det visade sig vara så. Vi får väl se vad de säger idag...
Hade ju bokat in ett besök av mamma idag som jag fick ringa och skjuta upp och jag var så uppriven (trött och hungrig+gråtmild och orolig) att jag var nära gråten och hon hann ju såklart bli jätteorolig innan jag fick ur mig varför.
Vet du vad han haft i billirubin-värde hittills? Här går gränsen för behandling vid 300.