Vinterföräldrar 15-16 #2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte jättebra kontakt med släkten på min pappas sida, men vi ses ju ibland. Igår bakade vi julgodis ihop och det jag kan ha sagt det förut, men jag är positivt överraskade över hur glada och engagerade alla är över kommande bebis! :)

Där finns också en liten kille på 5½ månad, nästa gång vi ses lär de vara två små. Lite overkligt.

Alltså jag är verkligen helt betagen av den här lilla! :love: Han är en baddare på att äta nu, äter 20-30 minuter på ena bröstet, sen lite paus (oftast blöjbyte) och sen äter han lika på andra och somnar... :heart

Ska försöka mig på att författa en novell om förlossningen, enklare från datorn så får vänta tills det är sovdags igen. ;)

Alltså jag är verkligen helt betagen av den här lilla! :love: Han är en baddare på att äta nu, äter 20-30 minuter på ena bröstet, sen lite paus (oftast blöjbyte) och sen äter han lika på andra och somnar... :heart

Ska försöka mig på att författa en novell om förlossningen, enklare från datorn så får vänta tills det är sovdags igen. ;)

Det är helt sjukt hur mycket kärlek en sådan liten människa kan frambringa, jag blir helt betagen av det dagligen :D

Hej,

Jag har smygläst er tråd och tycker att det har varit så skönt att läsa, det är det enda jag läser på nätet för det finns ju så mycket åsikter om allt och ingenting så man kan bli snurrig för mindre!

Väntar mitt första barn 7/2, är 33 år och vi vet inte om det blir en pojke eller flicka.

När det gäller gravid/amningskläder så tycker jag märket Boobs är jättebra, dom har dessutom rea på hemsidan nu. Det finns en del fina klänningar som man kan ha både som gravid och nät man ammar (har bara köpt amningskläder för det känns så trist att köpa kläder som man inte kan ha sen när bebisen väl har kommit). Jag har köpt några tröjor och väntar på 2 klänningar till jul och nyår och någon tröja till Dessutom går det supersnabbt med frakten, beställde på en tisdag förmiddag och hämtade ut paketet nästa dag.

välkommen :)

Antingen är det jag som inte kan, eller så är det något annat jag inte fattar :p
men googla inte boobs shop :o:angel:

vad är det för hemsida jag ska hitta? :o:p

Magiskt! :love: Jag också! Varje gång jag tittar på honom börjar jag typ gråta, det bara svämmar över. Det trodde jag aldrig om mig själv innan! :love:

Vad fint det låter :love:
Jag har haft en smidig och bra graviditet, men nu är jag less. Nu har jag ont i ryggen och fötterna, samt får sammandragningar så fort jag rör mig snabbare än en snigel. Just nu känns det långt till februari :cautious:

Hahaha! Håller med ovanstående,@Bluefish. Du hade säkert fått äta upp den om du velat. Görs ju ibland i Hollywood -kretsar vad jag läst.

Nytt Bvc-besök idag. Upp 340 g till på en v och ytterligare drygt en cm på längden. Hon är väl i fas med var hon skulle legat om hon fötts på Bf-datum. Tyvärr verkar det som att hon fått kolik. Mycket skrik och gnäll och svårt att få ut både gaser och bajs :( Ledsen bebis och lika ledsna föräldrar:(

Är från vårtråden 2015 men roar mig med att hänga i er tråd medan lillan sover på mig i soffan :) ville bara tipsa om att testa att grodhålla över t ex handfatet om det är så att hon har ont i magen, dom kissar och bajsar lättare då. Kan även funka att testa med andra d- droppar än dom man får från bvc, min tjej klarade inte dom oljebaserade d-dropparna men med vattenbaserade har det aldrig varit problem.

Inte alls avundsjuk... :angel:

@Evenstar håller med.

Det är läskigt när man kollar vilket datum du har och inser att det är 4 dagar till jul :o
Men tänk vilken fantastisk julklapp du kommer få, vare sig det blir precis innan eller efter jul :love:

Det enda som jag önskar är att få vara hemma på julafton för den dagen är väldigt helig för mig, annars kan bebis få komma nääär som helst :D

Hon kommer nog bli en liten tjockis. Men så länge det inte fortsätter upp i skolåldern gör det mig ingenting.
Har en ny tid på bvc 23/12 och en den 30/12

Försöker nu att komma ihåg att ge bebis D-vitamin varje dag. Jag är usel på att minnas sådant.
Jag vet, de där dropparna kan man bli knäpp på. Ser dem oftast när hon ätit klart...

Har fått förslag på att testa att ge lillan Miniform för magen. De skall ges till varje måltid. Inte så sugen på det faktiskt. Kommer ju glömma jämt.

Vi går fortfarande på bvc varje vecka och jag ska på efterkontroll i mellandagarna. Hoppas att mitt avslag försvunnit för gott. Har inte haft på flera dagar nu men vågar inte ropa hej än.

Är från vårtråden 2015 men roar mig med att hänga i er tråd medan lillan sover på mig i soffan :) ville bara tipsa om att testa att grodhålla över t ex handfatet om det är så att hon har ont i magen, dom kissar och bajsar lättare då. Kan även funka att testa med andra d- droppar än dom man får från bvc, min tjej klarade inte dom oljebaserade d-dropparna men med vattenbaserade har det aldrig varit problem.
Jag har fått tips om grodhållning innan, men inte fått till det riktigt. Tror inte att det funkar med en tös som sprattlar vilt och skriker för full hals.
Har funderat på D-dropparna också, kör nu mjölkfritt en period för att se om det är problemet. Kan man köpa vattenbaserade D-droppar utan recept?

Jag har fått tips om grodhållning innan, men inte fått till det riktigt. Tror inte att det funkar med en tös som sprattlar vilt och skriker för full hals.
Har funderat på D-dropparna också, kör nu mjölkfritt en period för att se om det är problemet. Kan man köpa vattenbaserade D-droppar utan recept?

Vi fick dom från vårt bvc. Enligt dom så är det bara så att dom inte får rekommendera dom i första hand då dom behöver stå kallt och risken är då större att man glömmer ge mot dom oljebaserade som man kan förvara framme. Enligt vår bvc så är dom helt på det klara med att mycket "kolik" upphör när man byter droppar men dom måste ge dom oljebaserade först.

Vi kunde heller aldrig grodhålla så köpte en vanlig potta som hon fick sitta på med stöd av oss, har funkat perfekt och kanske 10 bajsblöjor totalt sen vi började vid 4 veckor (8 månader nu) :up:

Bära i sjal eller ergonomisk sele (ej babybjörn utan typ manduca, ergobaby etc) är också bra för små ledsna bebisar. Och andra med såklart :)

Även om det kanske inte passar alla så kan det vara värt att testa. Vi älskar det :love:

Jag vet, de där dropparna kan man bli knäpp på. Ser dem oftast när hon ätit klart...

Har fått förslag på att testa att ge lillan Miniform för magen. De skall ges till varje måltid. Inte så sugen på det faktiskt. Kommer ju glömma jämt.

Vi går fortfarande på bvc varje vecka och jag ska på efterkontroll i mellandagarna. Hoppas att mitt avslag försvunnit för gott. Har inte haft på flera dagar nu men vågar inte ropa hej än.

Jag ger vitaminerna på morgonen innan hon börjat äta, då hon nästan alltid kräks efter att hon ätit, då hon hela tiden äter mer än vad den lilla magen kan ta upp.

En tanke om det där med avslag, det ska ju inte vara klumpar, men är det som mens? Mitt avslag är typ slemmigt, ursäkta för privat information :p Men jag vet lixom inte vad som är normalt, om det ska kollas upp eller ej.

Det enda som jag önskar är att få vara hemma på julafton för den dagen är väldigt helig för mig, annars kan bebis få komma nääär som helst :D
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du får vara hemma på julafton och att ditt lilla barn väljer en annan dag att komma till världen. Fråga mig som pga alla idiotiska kommentarer under hela barndommen tvärvägrade att i något som helst sammanhang tala om när jag har födelsedag.

Jag önskar dig allt gott, ta hand om dig och kram:heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar