Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man (?) är nog aldrig riktigt förberedd på en förlossningstart oavsett hur mycket man har övat på profylaxandning och visualiserat sin förlossning. Du vet att det ska ske men ändå så förtränger man det ;)

Har mensvärken gått över nu? @Blueberry

Varit på föräldrakurs idag, toppenbra. Snackade förlossning, andning och inställning och gick igenom hela förloppet, olika smärtlindringar etc.

Jättebra barnmorska och toppeninfo, jag känner mig trygg inför förlossningen :-). Mitt sjukhus verkar ha många nöjda "kunder" också.

2 dagar kvar tills sambon kommer hem, sen kan det få börja :-D.

Åh vad spännande! Snart hoppas jag på fler små bebisar i tråden! Heja!

Här hade vi BVC besök i morse. 160g upp på en vecka. Hon väger nu 4090g och är 3v och 2d. Längden har hon inte vuxit något på men hon ligger som en groda hela tiden så hon är nog svårtmätt.

Kräkningarna fortsätter så nu har vi en samtalstid hos läkaren som en första kontakt. Träffar henne på måndag. Känns bra. Lilltjejen kräks ca en dl efter varje amning. Maken har bytt jeans två gånger idag. Han är inte nöjd.

Själv mår jag hyfsat nu efter snittet. Har bara ont om jag nyser och känner mej ganska rörlig. Jag får på mej mina vanliga kläder igen. Förvisso kanske de inte sitter supersnyggt men det funkar :up: Har 2 kg kvar till innan graviditetens vikt. Dock har jag inga muskler kvar så kroppen ser ju inte riktigt ut som innan men jag lever på hoppet om att med lite träning kunna ordna till det. Träningen får dock vänta till i alla fall april :)

Här hemma sover vi på nätterna och slappar så där lagom på dagarna. Lilla C (vill inte skriva ut namnet) sover typ 20h om dygnet. Hon vaknar (eller väcks), käkar, är vaken en halvtimme och sen somnar hon igen. Antingen somnar hos hos mej eller maken eller liggandes i babynestet. Hon är än så länge väldigt nöjd och okomplicerad. På natten somnar hon om själv mellan oss i nestet hållandes i mitt pekfinger :love: Så söt!

Det var nog veckans statusrapport från oss :D

Mvh Miks

Igår var vi på babysång för första gången, jätte mysigt! :love:
Skruttan satt i mitt knä och spanade på alla andra barn, viftade med armarna och skrattade.
Men det tog på krafterna, hon sov hela em sen :D

Förra graviditeten var jag så galet sjuk, flera gånger och hann knappt bli frisk förrän jag var toksjuk igen. Denna gång har jag helt otroligt nog varit frisk rakt igenom.
Tänk positivt och drick mycket så kanske det går över snabbare denna gång utan influensor och lunginflammation.

Det är PRECIS så jag har haft det den här gången, jag hinner liksom knappt bli frisk innan jag känner mig krasslig igen och det börjar verkligen ta hårt på min stackars kropp känner jag. Nu har i alla fall det värsta halsontet försvunnit och ersatts av hostan from hell :cry: så jag har hostat och hostat hela natten, är supertrött och fattar inte hur jag ska klara dagen med en hostig men jättepigg tvååring och mig själv idag :( ursäkta gnället, börjar bara känna mig en aning uppgiven! :(

Det är PRECIS så jag har haft det den här gången, jag hinner liksom knappt bli frisk innan jag känner mig krasslig igen och det börjar verkligen ta hårt på min stackars kropp känner jag. Nu har i alla fall det värsta halsontet försvunnit och ersatts av hostan from hell :cry: så jag har hostat och hostat hela natten, är supertrött och fattar inte hur jag ska klara dagen med en hostig men jättepigg tvååring och mig själv idag :( ursäkta gnället, börjar bara känna mig en aning uppgiven! :(

Du får gnälla hur mycket du vill. Jag vet hur det var för mig förra gången och kan verkligen sätta mig in i ditt lidande med sjukdomarna. Jag satt uppe större delen av nätterna och bara hostade och sedan den fantastiska icke stängda magmunnen gjorde så att jag kräktes av hostningarna.

Det är fantastiskt glamoröst att vara gravid :meh:

Jag håller uppenbarligen på att kvala in till svenska mästerskapen i graviditetskrämpor. :banghead:

Har tack och lov varit ledig från jobbet i dag, och hade storslagna planer men har typ legat och stönat av smärta och den enorma ansträngningen av att VILA i stället. Sammandragningar titt som tätt och vansinnessmärta i bäckenet, halsbränna och uppenbar framfoglossning som får mig att vilja såga av mig själv på mitten. Tack och lov inga förvärkar än så länge i alla fall...

Dessutom är mitt underliv så jävla uppsvullet att jag knappt känner igen det. Vad fan?! :arghh:

Jag håller uppenbarligen på att kvala in till svenska mästerskapen i graviditetskrämpor. :banghead:

Har tack och lov varit ledig från jobbet i dag, och hade storslagna planer men har typ legat och stönat av smärta och den enorma ansträngningen av att VILA i stället. Sammandragningar titt som tätt och vansinnessmärta i bäckenet, halsbränna och uppenbar framfoglossning som får mig att vilja såga av mig själv på mitten. Tack och lov inga förvärkar än så länge i alla fall...

Dessutom är mitt underliv så jävla uppsvullet att jag knappt känner igen det. Vad fan?! :arghh:

Du ska inte vara ledig snart då :-)?
Jag har semester från nu och fram till bf.

Du ska inte vara ledig snart då :-)?
Jag har semester från nu och fram till bf.

Jag jobbar nästa vecka, sen är det fanimej pyjamas på dygnet runt... Värsta grejen är egentligen att jag får lite ångest när jag gå och lägga mig eftersom det är så bökigt och smärtsamt att "sova". :(

Ska bli skönt att sluta jobba! Jobbar två veckor till sen semester tre veckor fram till bf :) Får väl vila så gott det går med en 2,5 åring som inte får vara på dagis när jag har semester ;)

Jag jobbar nästa vecka, sen är det fanimej pyjamas på dygnet runt... Värsta grejen är egentligen att jag får lite ångest när jag gå och lägga mig eftersom det är så bökigt och smärtsamt att "sova". :(
Har du någon gravidkudde? Flera stycken i " min" första tråd blev hjälpta av det då de kunde ge stöd där det behövdes. Tips är då en sådan med någon slags kulor i (sånt som man har i sånadär sacosäckar) då innehållet är lätt att flytta. Är det jobbigt att vända sig i sängen rekommenderas lakan i något halkigt material såsom siden.

Du får gnälla hur mycket du vill. Jag vet hur det var för mig förra gången och kan verkligen sätta mig in i ditt lidande med sjukdomarna. Jag satt uppe större delen av nätterna och bara hostade och sedan den fantastiska icke stängda magmunnen gjorde så att jag kräktes av hostningarna.

Det är fantastiskt glamoröst att vara gravid :meh:

Verkligen superglamoröst :yuck: fy tusan, jag har med nöd och näppe i alla fall klarat mig från att kräkas, även om det varit vääääääääldigt nära många gånger :yuck: :yuck: :yuck:

Min sambo beordrade mig till slut att gå till vårdcentralen eftersom jag knappt sovit någonting den senaste dygnen pga hostan. Fick ännu en omgång hostmedicin utskrivet men slapp tack o lov penicillin den här gången eftersom det inte gått ner i lungorna (ännu? :meh: ). Hostmedicinen hjälpte i alla fall massor, kunde sova flera timmar i sträck i natt utan att behöva kasta mig upp ur sängen för att få luft, så nu håller jag tummarna för att jag börjar friskna till och slipper lunginflammation eller något annat otrevligt! Känner mig en aaaning piggare faktiskt, i alla fall om jag tänker väldigt väldigt optimistiskt :)

Haha, det är en av alla såna där "trevliga" graviditetskrämpor man aldrig någonsin får höra talas om förrän man står där och är höggravid själv :D men tro mig, det kommer att bli normalt igen en tid efter förlossningen, otroligt nog!

Haha, det är en av alla såna där "trevliga" graviditetskrämpor man aldrig någonsin får höra talas om förrän man står där och är höggravid själv :D men tro mig, det kommer att bli normalt igen en tid efter förlossningen, otroligt nog!
Ja gud xD min faster skrev många gånger om snippklåda på sin blogg under graviditeten. Svullnaden där berodde på naglar som kliade. Utöver det brinnande fötter som gjorde att hon vaknade mitt i natten och fick kallduscha dem. Vattnet dunstade i rasande fart. Tackar gudarna för att jag sluppit den biten med första.

Ja gud xD min faster skrev många gånger om snippklåda på sin blogg under graviditeten. Svullnaden där berodde på naglar som kliade. Utöver det brinnande fötter som gjorde att hon vaknade mitt i natten och fick kallduscha dem. Vattnet dunstade i rasande fart. Tackar gudarna för att jag sluppit den biten med första.

Åå herregud, man kan verkligen få konstiga krämpor när man är gravid :crazy:

Verkligen superglamoröst :yuck: fy tusan, jag har med nöd och näppe i alla fall klarat mig från att kräkas, även om det varit vääääääääldigt nära många gånger :yuck: :yuck: :yuck:

Min sambo beordrade mig till slut att gå till vårdcentralen eftersom jag knappt sovit någonting den senaste dygnen pga hostan. Fick ännu en omgång hostmedicin utskrivet men slapp tack o lov penicillin den här gången eftersom det inte gått ner i lungorna (ännu? :meh: ). Hostmedicinen hjälpte i alla fall massor, kunde sova flera timmar i sträck i natt utan att behöva kasta mig upp ur sängen för att få luft, så nu håller jag tummarna för att jag börjar friskna till och slipper lunginflammation eller något annat otrevligt! Känner mig en aaaning piggare faktiskt, i alla fall om jag tänker väldigt väldigt optimistiskt :)

Jag fick ingen hostmedicin fast det var det jag sökte för eftersom jag aldrig fick sova. Fick en väldigt "nitisk" läkare som inte skrev ut sånt till gravida för det påverkar barnet. Ja det är väl för väl att de tänker på barnet men hon skrev ut Kåvepenin efter att ha tittat mig i halsen som såg lite ful ut. Jag ser alltid ful ut i halsen men har inga problem med mina halsmandlar.

Så hostmedicin nej nej men Kåvepenin utan någon grund för det gick bra :meh:

Jag fick ingen hostmedicin fast det var det jag sökte för eftersom jag aldrig fick sova. Fick en väldigt "nitisk" läkare som inte skrev ut sånt till gravida för det påverkar barnet. Ja det är väl för väl att de tänker på barnet men hon skrev ut Kåvepenin efter att ha tittat mig i halsen som såg lite ful ut. Jag ser alltid ful ut i halsen men har inga problem med mina halsmandlar.

Så hostmedicin nej nej men Kåvepenin utan någon grund för det gick bra :meh:

Jag fick Cocillana när jag var gravid. Även enligt 1177 så går det bra att använda det när man är gravid.
Krya på dig!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar