Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma med min, trots en hel del förvärkar! :cautious: men jag kan trösta dig med att det kan gå fort, när jag va gravid förra gången låg dottern högt och rörlig länge och hade inte minsta tanke på att fixera sig förrän dagen innan förlossningen satte igång! Då helt plötsligt var hon fixerad och dagen efter startade det.

Äsch det är bara drygt med det eviga bökandet, byter sida och håller på och knölar. Min bm tror inte att bebisen kommer att vara i närheten av att fixera sig förrän värkarna drar igång så jag tar det med ro.
Med första barnet var hen ruckbar (säger de väl när det inte är rörligt men inte fixerat) tills värkarna drog igång :)

Födde du mycket före bf förra gången? Tänkte att efter listan har du ju gott om dagar kvar att hinna bli frisk på innan ankomsten :)

Här är det full fart i magen, igår kväll låg hon på tvärsan o sparkade loss för att sedan vända sej mer diagonalt känns som hon är mer vild än tam :D
Blir intressant o se hur hon ligger på ul imorgon o vad doktorn säger.

Här har vi haft snö och stormar och jag hoppas det inte blir fler nu, spec när det är dax nog för att vi har nära till sjukhuset och kan ta några alt vägar in men trafiken står nästan still när det kommit lite snö och gärna en el 2 som kör som idioter o orsakar en olycka el 2 var. Jag litar på att sambon kan hantera väglag och bil men litar inte på övriga trafikanter, sommardäck och okundskap är ingen hit.

Håhåjaja, nu är det så trångt i magen att jag känner mig sprickfärdig. Jag är riktgt öm runt nedre delen av bröstkorgen och människovalpen fortsätter obarmhärtigt att banka och knö.
De senaste dagarna har jag också känt lite nytt i livmodern, typ som hugg och nästan skärande smärta som överraskar och sen går över på några sekunder. Emellanåt känns det som håll, men på fel ställe.

I dag har vi i alla fall passerat ännu en milstolpe: Det är 19/1 idag. BF är 19/2. Hoppas att bebisen förstår att BF betyder "bäst före"... ;)

Fick paket av mamma i dag, så himla mycket fina grejer! Dels saker hon har sytt, dels massor av shopping. Några bodys och byxor i väldigt tunn, fin ull bland annat :love: Och en jättefin fleeceoverall, perfekt eftersom vi bara har köpt ett enda ytterplagg :D

Vi har en envis dam i magen samma visa varje gång de ska mäta så vill hon inte samarbeta :D sambon tycker hon är envis som mamma :p
Hon har iaf växt som hon ska och har huvudet ner nu så inga fler ul för oss. Alla prover var också bra, har dock bara lämnat blod 2ggr men urin o blodtrycket va bra, järnvärdet tar dom från det som jag gjorde i v28.
De bokade in en svepning och igångsättningssamtal dagen efter bf, känns som det va lite snabbt men verkar vara standard här. Hoppas hon tittar ut innan dess.

Sambon fortsätter boa här hemma, bunkrar upp med allt möjligt som kan behövas närmsta halvåret :D

Börjar känna mig vääääldigt less och kläckfärdig, jag är tung, trött, det spänner och trycker neråt (hen är fixerad), det har börjat bränna i framfogen, får sammandragningar av minsta lilla och "håll" på högersidan som kan hålla i sig länge. Men det är 3 dygn kvar tills sambon kommer så hen får hålla sig inne tills dess... Inga förvärkar än, åtminstone inte vad jag kunnat uppfatta.

Eller tänk om jag går över 2 veckor? Ska jag bära runt på det här i 4 veckor till? Hemska tanke!

Det var mysigt för det mesta fram tills nu men nu är det mest bara jobbigt.

Om jag har en smärta som känns väldigt likt håll, men på ett annat ställe (rätt långt ner på sidan av bebismagen liksom) som dyker upp ibland när jag rör mig och håller i sig olika länge. Vad skulle ni tro att det är?

Födde du mycket före bf förra gången? Tänkte att efter listan har du ju gott om dagar kvar att hinna bli frisk på innan ankomsten :)

Nej, hon kom en vecka efter bf :o det är nog bara jag som är inställd på att vara sjuk ett antal veckor nu, har ju liksom haft både influensa och lunginflammation den här graviditeten så jag är beredd på det värsta :( men du har rätt, det kan ju lika gärna bli att man frisknar till på en vecka eller så, då är det ju antagligen gott om tid kvar innan bebin kommer :) ska försöka tänka lite positivt! Men har tyvärr inte sett någon förbättring än, har äckligt ont i halsen och känner mig väldigt hängig :(

Om jag har en smärta som känns väldigt likt håll, men på ett annat ställe (rätt långt ner på sidan av bebismagen liksom) som dyker upp ibland när jag rör mig och håller i sig olika länge. Vad skulle ni tro att det är?

Så får jag också. Oftast när jag är ute och går. Vet inte vad det beror på så jag undrar samma.

Och NU fick jag mensvärk. Molande och rätt kraftig mensvärk.
Jag gissar på någon slags förvärk alltså?

Förut har jag ju haft en del sammandragningar, där magen blir hård och "obekväm" men har inte gjort ont.

Men andra ord så vill kroppen att jag ska lägga mig i soffan, se ett avsnitt av Gotham och ta en semla? :D

Japp ;)

Och heja oss, jag sitter med mensvärk i soffan ( inga semlor dock :cry:).

Meen, jag har haft massa "förvärkar" det här jag har nu, beror nog mer på att jag var med och släppte ihop hästar i morse, hackade loss frusen hösilage och var tvungen att bära en spånbal. Så jag får skylla mig själv.

Och NU fick jag mensvärk. Molande och rätt kraftig mensvärk.
Jag gissar på någon slags förvärk alltså?

Förut har jag ju haft en del sammandragningar, där magen blir hård och "obekväm" men har inte gjort ont.

Så är det för mej, jobbig mensvärk till och från, drygt när man liksom slipper mensen så ska man ändå ha värken :p

Hänger på ont gnällandet, får som tusen småknivhugg i nedre ryggen ibland, nu senast på fm när jag satt o sorterade grejer på golvet, satt mjukt o skönt på ett trippelvikt täcke, fick lägga mej ner o gråta lite för de gjorde så ont blääää.

Längtar efter vår lilla sessa nu :love:

Låter som att det skulle kunna trilla in massor med bebisar i tråden :)

Själv känner jag ingenting alls mer än det vanliga sammandragningarna/förvärkarna :)

Nej, hon kom en vecka efter bf :o det är nog bara jag som är inställd på att vara sjuk ett antal veckor nu, har ju liksom haft både influensa och lunginflammation den här graviditeten så jag är beredd på det värsta :( men du har rätt, det kan ju lika gärna bli att man frisknar till på en vecka eller så, då är det ju antagligen gott om tid kvar innan bebin kommer :) ska försöka tänka lite positivt! Men har tyvärr inte sett någon förbättring än, har äckligt ont i halsen och känner mig väldigt hängig :(

Förra graviditeten var jag så galet sjuk, flera gånger och hann knappt bli frisk förrän jag var toksjuk igen. Denna gång har jag helt otroligt nog varit frisk rakt igenom.
Tänk positivt och drick mycket så kanske det går över snabbare denna gång utan influensor och lunginflammation.

Haha ja? @Sofie.S hade bf 13/12 och födde 16/11. Det är ju så att bebisar gör lite som de själva vill ;)

Ja, jag får väl skylla mig själv när jag förklarade för magen att BF betyder "Bäst före" :angel:

Min reaktion på för-/mensvärken var ändå HERRRRRREGUD! och sen en snabb tanke på att "Ja, den ska ju faktiskt ut någon gång. Det har du väl inte glömt?". Men jo. Det hade jag helt klart glömt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar