Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes 16/11 - TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina föddes 21/12 kl 07.15, 3650g och 50 cm.
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009) / Föddes 29/12 kl 8:38, flicka, 3930g, 50cm

Januari
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar / Föddes 3/12 - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke / Föddes 25/1 kl 03:21. 52 cm och 3560 gram.
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. 14/1 föddes lilla Abbe, 3370g och 50 cm lång.
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet

Februari
6/2 - westernsuzie, 30 år, andrabarnet (2013)
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej
19/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet

Grattis @Sorbe ! Det var en låååång väntan på din lille kille! Hoppas ni mår bra allihopa!

Mvh Miks

Tack! :)
Ja, han hade det väldigt gott i magen tydligen. :)
Blev igångsatt vid 17 så lite mer än tio timmar tog det.
Smärtmässigt det absolut värsta jag varit med om! :D Lustgasen var väldigt intressant! Fick ryggbedövning vid 23:30 vilket blev ganska underbart men jag kände av värkarna tydligt ändå. Var så trött att jag satt upp i sängen och sov mellan värkarna lutandes på gåstolen. :D

Här är det jobbig mensvärk, hade hela dan igår, avtog på kvällen och vaknade av ondare värk nu på morgonen trots paracetamol som fortfarande verkar :yuck: Hoppas det är början på något men med min tur så får jag ha det så här i några veckor.

Skickade iväg sambon o fiska vid kusten, hoppas på färsk torsk till middag :D
Igår skickade jag han hem till föräldrarna då jag inte kände mej spec social o rätt emotionel (jäkla hormoner!), han kom hem med både glass o krispy kreme doughnuts (finns inge godare munkar) :love:

Jag fick ingen hostmedicin fast det var det jag sökte för eftersom jag aldrig fick sova. Fick en väldigt "nitisk" läkare som inte skrev ut sånt till gravida för det påverkar barnet. Ja det är väl för väl att de tänker på barnet men hon skrev ut Kåvepenin efter att ha tittat mig i halsen som såg lite ful ut. Jag ser alltid ful ut i halsen men har inga problem med mina halsmandlar.

Så hostmedicin nej nej men Kåvepenin utan någon grund för det gick bra :meh:

Det var jätteskumt, det är väl just olika former av penicillin de brukar vara försiktiga med :confused: hon skrev ut Cocillana till mig utan att blinka och det här blir andra omgången jag tar det den här graviditeten så jag hoppas verkligen det inte påverkar bebin :crazy: men jag dubbelfrågade både på apoteket och hos vårdcentralen och det ska vara ok.

Smärtmässigt det absolut värsta jag varit med om! :D Lustgasen var väldigt intressant! Fick ryggbedövning vid 23:30 vilket blev ganska underbart men jag kände av värkarna tydligt ändå. Var så trött att jag satt upp i sängen och sov mellan värkarna lutandes på gåstolen. :D

Grattis till lillpojken Sorbe! Visst är det tur att det finns lustgas och ryggbedövning och liknande fantastiska uppfinningar :) hoppas ni mår bra nu hela lilla familjen!

Låter som intensiva 10 timmar. Det är väl ganska kort tid för en igångsättning. Ryggbedövning är fantastiskt och jag önskar mej fortfarande en lustgastub bakom soffan hemma att sitta och puffa på på fredagskvällen :D

Mvh Miks

Det var jätteskumt, det är väl just olika former av penicillin de brukar vara försiktiga med :confused: hon skrev ut Cocillana till mig utan att blinka och det här blir andra omgången jag tar det den här graviditeten så jag hoppas verkligen det inte påverkar bebin :crazy: men jag dubbelfrågade både på apoteket och hos vårdcentralen och det ska vara ok.

Hon menade på att det påverkar bebisen i den mening att den blir trött.

Låter som intensiva 10 timmar. Det är väl ganska kort tid för en igångsättning. Ryggbedövning är fantastiskt och jag önskar mej fortfarande en lustgastub bakom soffan hemma att sitta och puffa på på fredagskvällen :D

Mvh Miks

Jag kände mig väldigt klaustrofobisk med masken. I början satt jag och viftade med båda händerna framför mig. Skumt!
Jag klarade inte av värkarna med lustgasen så narkosläkaren var turligt nog i rummet bredvid.
Vid den tiden när han kom och förberedde så låg jag heeeelt nån annanstans i huvudet, lååångt borta. Verkligen som de säger en utomkroppslig upplevelse! Hade inte riktigt ont men det kändes bra att skrika i masken. :D Stackars narkosläkare, jag skällde på honom för att han inte sa till innan han stack mig i ryggen men jag frågade även om han kunde döda mig istället för jag pallade inte mer. :up::p:D
Jag var inte riktigt mig själv om vi säger så! :p

Jag kände mig väldigt klaustrofobisk med masken. I början satt jag och viftade med båda händerna framför mig. Skumt!
Jag klarade inte av värkarna med lustgasen så narkosläkaren var turligt nog i rummet bredvid.
Vid den tiden när han kom och förberedde så låg jag heeeelt nån annanstans i huvudet, lååångt borta. Verkligen som de säger en utomkroppslig upplevelse! Hade inte riktigt ont men det kändes bra att skrika i masken. :D Stackars narkosläkare, jag skällde på honom för att han inte sa till innan han stack mig i ryggen men jag frågade även om han kunde döda mig istället för jag pallade inte mer. :up::p:D
Jag var inte riktigt mig själv om vi säger så! :p
Ha ha jag tror att just narkosläkare får höra ganska mycket roligt. Både "I'm gona kill you" och "I love you" och allt där emellan. Troligtvis även av samma kvinna inom loppet av några minuter :D

Lustgasen är ju lite skum. Man måste liksom komma in i det för att den ska kännas bra. Men det låter ju som att den gjorde en del av vad den skulle i alla fall :)

Mvh Miks

Jag kommer ihåg lustgasen med samma känsla som tandläkarbedövning. En pirrande och domnande känsla i ansikte och i munnen som sedan spred sig ner genom kroppen :o

Jag kommer ihåg lustgasen med samma känsla som tandläkarbedövning. En pirrande och domnande känsla i ansikte och i munnen som sedan spred sig ner genom kroppen :o

Och jag minns den som en riktigt fylla. Inte alls illamående eller så,men som på efterfest för 10 år sen när man var så full och trött så man bara satt och stirrade och kände sig bedövad i hela kroppen och alla röster och allt bara försvann i ett surr. :o

Smärtan har jag glömt helt otroligt nog.

Och jag minns den som en riktigt fylla. Inte alls illamående eller så,men som på efterfest för 10 år sen när man var så full och trött så man bara satt och stirrade och kände sig bedövad i hela kroppen och alla röster och allt bara försvann i ett surr. :o

Smärtan har jag glömt helt otroligt nog.

Jag har aldrig varit så full så att jag kan relatera till det men det kanske är så det känns ;)

Däremot kunde jag inte förstå vad det där knackande ljudet var för något som hela tiden lät. Skulle det låta så om gasen? Sen kom jag på att det var bebisen hjärtljud på monitorn :o

Jag har aldrig varit så full så att jag kan relatera till det men det kanske är så det känns ;)

Däremot kunde jag inte förstå vad det där knackande ljudet var för något som hela tiden lät. Skulle det låta så om gasen? Sen kom jag på att det var bebisen hjärtljud på monitorn :o

Jodu,det gick hårt till i över tonåren här på byn. Några ville börja tidigt,och några hålla på sent,12 timmars fester var inte ovanligt på sommarloven. ;) Nu i dagsläget får man vara glad om man orkar vara vaken tills det är dags att gå ut,och gör man det så är det inte ofta man är kvar till stängning kl 02. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar