Nä fy! Det lät inte som någon kul upplevelse! Jag förstår att du inte är sugen på att göra om det!
Jag upplevde att jag fick mycket bra hjälp från både BB och mvc. Både med att gå igenom min förra förlossning och inför den andra. Jag önskar som sagt att jag gjort det direkt. I mitt huvud har den första förlossningen blivit ännu värre än vad den kanske var rent medicinskt. Det handlar ju om att jag bara haft min upplevelse att relatera till och ingen som direkt förklarat varför det blev som det blev och varför och på vilka grunder beslut togs. Hade vi gått igenom direkt (typ efter en månad eller 2) så hade jag nog mått bättre inför förlossning 2.
Om ni mot förmodan blir gravida igen så finns det massa bra hjälp att få. Man kan få löften inför förlossningen på hur man vill att det går till, ni kan få ett igånsättningsdatum, tidig eda, bäckenbottenbedövning, kejsarsnitt. Oavsett vad man vill upplevde jag att det fanns väldigt många sätt att göra mig tryggare på. Sen är alla olika och man behöver komma fram till vad som gör just en själv trygg.
Vilken tur att ni fått en fantastisk liten kille att glädjas över i alla fall!
Mvh Miks
Just det, när bm skulle sy mig efteråt sa hon att det var jättebra att det hade gått så fort för nästa gång skulle det gå så himla mkt fortare. Som att jag låg där och funderade på nästa barn efter den där förlossningen liksom.
Jag skulle vilja veta varför jag inte fick nån hjälp. Jag fattar ju att eda inte gick att få men nånting borde jag kunnat få, iaf värkstimulerande.