Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gnällvarning!

Min säng är inte bekväm längre :cry::arghh: inget är bekvämt utom ett badkar fyllt med varmt vatten. Har ju haft problem med ena benet sen v12 och nu har jag något liknande restless leg, bara på natten fram tills nu. På det så har jag haft en extra usel natt med jobbiga onda sammandragningar o värkar, som sen bara slutade efter att ha hållt mej vaken fram till 4, känns väldigt onödigt måste jag säga jag vill sova helst mer än 1h i stöten några fler nätter innan liten kommer sen kvittar det.
Är kort o gott helt slut i både kropp o knopp.

Ska testa sysselsätta hjärnan med lite sömnad idag och hoppas kroppen orkar hänga på, får varva med lite glass emellanåt :D

Nu är vi hemma! Ska vila och äta glass och vänta på värkar som inte är så diffusa och mesiga. Är undersökt och har klämt ner en sån där härlig blöja i trosorna, det kommer vatten mest hela tiden och kommer tydligen fortsätta tills människovalpen har kommit ut :eek:

(Är i vecka 36+6 förresten.)

Nu är vi hemma! Ska vila och äta glass och vänta på värkar som inte är så diffusa och mesiga. Är undersökt och har klämt ner en sån där härlig blöja i trosorna, det kommer vatten mest hela tiden och kommer tydligen fortsätta tills människovalpen har kommit ut :eek:

Åh va spännande! Trodde dom att det är på G nu eller att det kan dröja länge?

Jag hade precis samma förlopp fast vattnet gick 38+4 och inte på jobbet utan i sängen :) Tyckte det var ett bra sätt att starta förlossningen på, vi visste att om det inte kom igång av sig självt skulle jag bli igångsatt efter tre dygn så vi hade ett due date sas. Det kom igång av sig självt efter ungefär två och ett halvt dygn, innan dess hade jag vilat, ätit glass och tittat på film så tycker du har helt rätt prioritering :) Stort lycka till!

Även om det vore för tidigt för min att kläckas nu så är jag precis som @FengurLaugar en smula avundsjuk. :p

Jag är ca 1,5 vecka efter Blueberry om man kollar bf datum så det är väl gränsfall för onödigt tidigt för mig också. Men jag vill verkligen börja få ont nu så ungen kommer snart! :D Men nästa helg kan det få dra igång för jag gör sista jobbdagen nästa fredag ;)

@Blueberry
Undra om det går någon släng av "födda barn alldeles för tidigt" nu?! :D
Min skrutta kom i v 36+1 och på BB var det fyra till bebisar som var en månad för tidigt!
Se det positiva i det, du slipper de sista jobbiga veckorna.
Kämpa på nu så har du snart din lilla människovalp i famnen! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar