Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
GRATTIS @Blueberry !! Så himla roligt att allt verkar ha gått bra och att du mår bra! Ser fram emot att höra förlossningsberättelsen - the true story sedan när du orkar och har lust! (Även om jag kommer att sakna dina blogginlägg om hur överjävligt det är att vara gravid, hur ska jag klara mig själv de sist 2-3 månaderna?)
December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes 16/11 - TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.
13/12 - Lazio, första barnet /Föddes 4/12 kl.01:43 - pojke, 3675 g, 49 cm.
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina föddes 21/12 kl 07.15, 3650g och 50 cm.
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009) / Föddes 29/12 kl 8:38, flicka, 3930g, 50cm
Januari
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar / Föddes 3/12 - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke / Föddes 25/1 kl 03:21. 52 cm och 3560 gram.
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. 14/1 föddes lilla Abbe, 3370g och 50 cm lång.
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet
Februari
6/2 - westernsuzie, 30 år, andrabarnet (2013)
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet - flicka föddes 27/1 12:50. 48,5cm 3580gr.
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej
19/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet
Mars
11/3 - Girasol, 39 år, femte barnet flicka. Elvira föddes 19/1 kl: 15.24, 2226 gram och 47 cm.
.....
Nu orkar jag kommunicera igen! Vi har fått komma hem och lilltjejen har sovit duktigt inatt. Än så länge väldigt lättsam och glad i mat, amningen har fungerat strålande :-).
Lite om förlossningen:
Förlossningen var inte skoj, jag har lägre smärttolerans än jag trodde och jag hade hyfsad panik i några vändor. Det visar sig att jag avskyr lustgas (känns ju bara som en otäck fylla, och det går inte att andas på ett bra sätt i den där jävla masken) i det sammanhanget och det gjorde riktigt ont de sista cm, jag var rätt så väck. Fick epidural vid 8cm tror jag och den var fantastisk, efter den kunde jag vila en liten stund och den påverkade inte krystvärkarna alls (både bra och dåligt antar jag, hade ju varit fint med lite mer smärtlindring. Jag fick panikångestattacker, klapprade tänder och ville inte alls vara med om slutet). Mitt blodtryck nere på 80/35 som lägst så jag fick dropp.
Men! Oavsett hur hopplöst det kändes just då så gick det jättebra, jag sprack ingenting och lilltjejen är frisk och pigg :-). Det var värt det!
Jätteskönt att sambon verkligen varit min klippa med allt, han är så fin med både henne och mig .
Nu ligger vi i soffan och myser. Helt underbart :-).
GRATTIS @Blueberry !! Så himla roligt att allt verkar ha gått bra och att du mår bra! Ser fram emot att höra förlossningsberättelsen - the true story sedan när du orkar och har lust! (Även om jag kommer att sakna dina blogginlägg om hur överjävligt det är att vara gravid, hur ska jag klara mig själv de sist 2-3 månaderna?)
Nu är han här, människovalpen!
Värkarna startade strax efter tre och blev jävliga ganska snabbt. Kom in på förlossningen strax före 6 och 08.04 kom han ut.
Ååå grattis till lillpojken! jäklar vad det ploppar ut bebisar i den här tråden nu
Hoppas min börjar känna av grupptrycket lite snart, någon gång i mitten eller slutet på nästa vecka vore ju klockrent
Nu orkar jag kommunicera igen! Vi har fått komma hem och lilltjejen har sovit duktigt inatt. Än så länge väldigt lättsam och glad i mat, amningen har fungerat strålande :-).
Lite om förlossningen:
Jätteskönt att sambon verkligen varit min klippa med allt, han är så fin med både henne och mig .
Nu ligger vi i soffan och myser. Helt underbart :-).[/QUOTE]
Låter tufft, det är verkligen ingen höjdare det här med barnfödande! I alla fall inte när man är mitt uppe i det Men härligt att ni mår bra nu, det är det viktigaste
December
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes 16/11 - TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina föddes 21/12 kl 07.15, 3650g och 50 cm.
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009) / Föddes 29/12 kl 8:38, flicka, 3930g, 50cm
Januari
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar / Föddes 3/12 - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke / Föddes 25/1 kl 03:21. 52 cm och 3560 gram.
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. 14/1 föddes lilla Abbe, 3370g och 50 cm lång.
29/1 - Appleflower, andra barnet - 26/1 pojke 3294g 50 cm
Februari
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet - flicka föddes 27/1 12:50. 48,5cm 3580gr.
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej
19/2 - Blåbär, 28, första barnet
Mars
11/3 - Girasol, 39 år, femte barnet flicka. Elvira föddes 19/1 kl: 15.24, 2226 gram och 47 cm.
Nu har jag uppdaterat bloggen (länk i profil) lite snabbt, återkommer med förlossningsberättelse när jag har dator och tagit reda på vad som hände i rummet efter att jag svävade i väg på lustgasmoln. (När han föddes var det sju bekymrade sjukvårdspersoner i rummet, jag fick en liten chock när jag slog upp ögonen och landade i kroppen...)
Nu har jag uppdaterat bloggen (länk i profil) lite snabbt, återkommer med förlossningsberättelse när jag har dator och tagit reda på vad som hände i rummet efter att jag svävade i väg på lustgasmoln. (När han föddes var det sju bekymrade sjukvårdspersoner i rummet, jag fick en liten chock när jag slog upp ögonen och landade i kroppen...)
Stort grattis! Skönt att du verkar nöjd med det hela. Jag har både varit orolig och glad för din skull genom tråden. Orolig för din rädsla och glad för att rädslan verkade släppa och nu glad för att du verkar må bra vilken sötnos!
Åh,blåbär,här rinner en tår på min kind,vilken underbar bebis,och vilken underbar människa du verkar vara,på alla sätt och vis. Nu ska jag in och snoka i din blogg!
Riktigt bra namn! Samma som min lillebror
Stort grattis igen! Vad skönt att han kom tidigt eftersom du hade så ont.
Det kan vara så att han har en present här så hör av dig när ni orkar med besök
Grattis ni som fått tillökning och som jag missat.
13e dygnet på bb och neonatal och inatt fick jag ett psykbryt över smärtorna, en klumpig personal samt en kopp te vars vatten kom från kaffeautomaten (dricker inte kaffe så te med bismak av kaffe får mig att )
Har fantastiska smärtor i båda händer och armar.. järninjektion var inte mina veners cup of tea och vänstra armen är inflammerad och obrukbar medan jag kan använda högra sålänge jag inte tar i/lyfter/trycker, nämnda tekopp klarars precis lyftas.. Känner mig som en piplisa och konstaterar att tredagarsbluesen kommer och går läääänge den här gången .
December
Januari
29/1 - Appleflower, andra barnet - 26/1 pojke 3294g 50 cm
Februari
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej 19/2 - Blåbär, 28, första barnet - John föddes 30/1 klockan 08.04, 51 cm, 3200 gram.
Mars
Grattis ni som fått tillökning och som jag missat.
13e dygnet på bb och neonatal och inatt fick jag ett psykbryt över smärtorna, en klumpig personal samt en kopp te vars vatten kom från kaffeautomaten (dricker inte kaffe så te med bismak av kaffe får mig att )
Har fantastiska smärtor i båda händer och armar.. järninjektion var inte mina veners cup of tea och vänstra armen är inflammerad och obrukbar medan jag kan använda högra sålänge jag inte tar i/lyfter/trycker, nämnda tekopp klarars precis lyftas.. Känner mig som en piplisa och konstaterar att tredagarsbluesen kommer och går läääänge den här gången .
Hu det låter hemskt
Tycker det låter som att du borde kunna få mycket mer hjälp med smärtorna!
Kolla på ronden om de har någon smärtteam på ditt sjukhus, så att di kan få en ordentlig genomgång av mediciner etc.
Igår var vi på Hindersmässa och då sov hon mellan kl 11 - 18:30 med ett mat tillfälle mellan. Inatt somnade hon kl 00 och sover fortfarande. Tackar och bugar för skönhetssömnen
Och så kommer hon att somna i vagnen runt lunch, det är rutin vi har.
Stort grattis @Blueberry Ser fram emot att läsa om din förlossning, om du vill dela med dig av den såklart!
Hu det låter hemskt
Tycker det låter som att du borde kunna få mycket mer hjälp med smärtorna!
Kolla på ronden om de har någon smärtteam på ditt sjukhus, så att di kan få en ordentlig genomgång av mediciner etc.
Det hade dom redan första dygnet.... Men min grundsjukdom är lite lömsk så det kan hända mycket från en stund till en annan, smärtmässigt. Så smärtkliniken var inkallad redan då jag låg på intensiven. Tur det för det gamla gardet bm på bb anser man ska lida och har varit rent dumma i huvudet och vägrat ge mig smärtstillande som jag normal äter och har förskriven osv. Så har kunnat hänvisa både till min vc-journal samt smärtklinikens överläkare osv. Men nu är det bättre, de delar ut i dygnsdoser så får jag bestämma själv hur jag vill ta. DETTA har de aldrig varit med om tidigare.... suck.
Sen får ju erkännas, när crazywomen till bm jobbade så skickade jag hem gubben att hämta painkillers, för hon nonchalerade mig totalt. Bad jag om redan ok dos så kunde jag få till svar att hon behövde kolla ordinationen med läkaren för jag äter ju sååå mycket och jag fick således vänta både en, två och fyra timmar. INTE ok. All medicin jag fått efter operationen är exakt samma jag har som vidbehovsmedicin hemma, dock att jag fick den ena intravenöst i boluspump dvs jag kunde klicka på en knapp för att få en ny dos. (hemma har jag tablett). BB gnällde på att jag använde för mycket medan smärtkliniken tycker jag använde för lite. Kul värld
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.