Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hade dom redan första dygnet.... Men min grundsjukdom är lite lömsk så det kan hända mycket från en stund till en annan, smärtmässigt. Så smärtkliniken var inkallad redan då jag låg på intensiven. Tur det för det gamla gardet bm på bb anser man ska lida och har varit rent dumma i huvudet och vägrat ge mig smärtstillande som jag normal äter och har förskriven osv. Så har kunnat hänvisa både till min vc-journal samt smärtklinikens överläkare osv. Men nu är det bättre, de delar ut i dygnsdoser så får jag bestämma själv hur jag vill ta. DETTA har de aldrig varit med om tidigare.... suck.

Sen får ju erkännas, när crazywomen till bm jobbade så skickade jag hem gubben att hämta painkillers, för hon nonchalerade mig totalt. Bad jag om redan ok dos så kunde jag få till svar att hon behövde kolla ordinationen med läkaren för jag äter ju sååå mycket och jag fick således vänta både en, två och fyra timmar. INTE ok. All medicin jag fått efter operationen är exakt samma jag har som vidbehovsmedicin hemma, dock att jag fick den ena intravenöst i boluspump dvs jag kunde klicka på en knapp för att få en ny dos. (hemma har jag tablett). BB gnällde på att jag använde för mycket medan smärtkliniken tycker jag använde för lite. Kul värld :banghead:

Jag blir inte förvånad tyvärr, kunskapen om kronisk smärta är begränsad som bäst inom de flesta sjukvårdsområden :/

Verkar vara svårt för personalen att lita på experterna? Hoppas det blir bättre för dig snart!

Människovalpen är verkligen fantastisk, herregud vad jag är kär. Det känns visserligen väldigt overkligt att ha en alldeles egen bebis, men när han ligger och sover på mig är det så mysigt att jag smäller av. :love:

Han ammar jätteduktigt - men bara från ena bröstet. Jag håller på att bli galen, men det går bara inte att få igång honom på vänstra bröstet... :banghead: Ska gå ner och köpa en amningsnapp sen när maken kommer tillbaka. (Han är hemma och plogar, det är i det närmaste snöstorm här.)

Människovalpen är verkligen fantastisk, herregud vad jag är kär. Det känns visserligen väldigt overkligt att ha en alldeles egen bebis, men när han ligger och sover på mig är det så mysigt att jag smäller av. :love:

Han ammar jätteduktigt - men bara från ena bröstet. Jag håller på att bli galen, men det går bara inte att få igång honom på vänstra bröstet... :banghead: Ska gå ner och köpa en amningsnapp sen när maken kommer tillbaka. (Han är hemma och plogar, det är i det närmaste snöstorm här.)

Vad underbart att du är kär! Du som var osäker på hur du skulle känna. Än en gång är jag så glad för din skull. Du har delat med dig så otroligt hudlöst av dina jobbiga känslor inför allt - både graviditet, förlossning och även inför själva bebin. Att allt har kommit på plats känns så fantastiskt. (sen att man själv har den sötaste och finaste bebin är ju rätt konstigt när man bara är rent objektiv)

Tror mitt senaste gnäll hjälpte, jag har fått sova, känns så mycket bättre med lite sömn.

I väntan på att nått ska hända på bebisfronten så roar jag mej med att sy

20150201_153442.jpg

20150201_132538.jpg

20150130_113337.jpg

Härligt!

Utöver amningsnapp (kan du inte få en av amningsmottagningens bm? här på bb så kan man få sån såg jag) om du inte provat så låt lilla valpen ligga som om han skulle amma höger bröst fast han ligger på sidan på kudde och ammar ditt vänstra om du hänger med. Min Linus var en sån kinkig gosse och ville bara äta på vänster och åt endast på höger om jag lurade honom att tro att han åt på vänstra. Kanske inte fungerar för dig, bara en tanke om du vill prova. Kram

@Blueberry
Mitt högra bröst dög inte, sinade ganska direkt. :p Medan det vänstra ständigt var sprängfullt och läckte.
Hoppas att du får honom att vilja ta båda två! Det underlättar ju lite ;)

Vad underbart att du är kär! Du som var osäker på hur du skulle känna. Än en gång är jag så glad för din skull. Du har delat med dig så otroligt hudlöst av dina jobbiga känslor inför allt - både graviditet, förlossning och även inför själva bebin. Att allt har kommit på plats känns så fantastiskt. (sen att man själv har den sötaste och finaste bebin är ju rätt konstigt när man bara är rent objektiv)

Tack för både tankar och ord :love:

Imorgon ska jag på UL placenta, fostervatten etc eftersom jag missat BF med en vecka...
Jag orkar inte med det här länge till, jag har så frekventa sammandragningar/förvärkar som tillsammans med foglossning håller mig vaken natt efter natt ( förra veckan hade jag tre nätter helt utan sömn, bara slumra,vända, vänta, slumra).

Jag vet att det inte är lämpligt med igångsättning, men kan man be om typ hinnsvepning,prostaglandin gel etc? Jag vill gärna orka med en förlossning när det väl är dags!!!

Imorgon ska jag på UL placenta, fostervatten etc eftersom jag missat BF med en vecka...
Jag orkar inte med det här länge till, jag har så frekventa sammandragningar/förvärkar som tillsammans med foglossning håller mig vaken natt efter natt ( förra veckan hade jag tre nätter helt utan sömn, bara slumra,vända, vänta, slumra).

Jag vet att det inte är lämpligt med igångsättning, men kan man be om typ hinnsvepning,prostaglandin gel etc? Jag vill gärna orka med en förlossning när det väl är dags!!!
Lider med dej o då har jag inte gått över än, men är less på att vara gravid nu. Tycker du borde kunna fråga om svepning, här har dom redan bokat in en svepning dagen efter bf och det inte hänt nått till dess. Hoppas det drar igång snart

Svepning kommer jag börja be bm om redan i v. 38 (vet inte om hon godkänner det dock ännu ;) ), förra grav gjorde bm två hinnsvepningar på mig, på bf och en vecka innan eller något sånt tror jag det var. Så det tycker jag nog du kan be om!!
Igångsättning är väl svårare att få till om allt ser bra ut... Däremot kan du be att få något för att få sova en natt, de har jättefina tabletter för sånt ;)

Svepning kommer jag börja be bm om redan i v. 38 (vet inte om hon godkänner det dock ännu ;) ), förra grav gjorde bm två hinnsvepningar på mig, på bf och en vecka innan eller något sånt tror jag det var. Så det tycker jag nog du kan be om!!
Igångsättning är väl svårare att få till om allt ser bra ut... Däremot kan du be att få något för att få sova en natt, de har jättefina tabletter för sånt ;)

Jo jag har funderat på lite smärtlindring, men varje gång jag har det jobbigt så tänker jag YEY nuuuu är det dags :p

Det är när det lugnar ned sig som jag blir så otroligt ledsen.

Jo jag har funderat på lite smärtlindring, men varje gång jag har det jobbigt så tänker jag YEY nuuuu är det dags :p

Det är när det lugnar ned sig som jag blir så otroligt ledsen.
Har du sovit så dåligt är det nästan ännu viktigare att du får sova en natt - tro mig, även om det kanske skjuts upp några timmar så kommer du vara själalycklig senare över att du fått sovit hyffsat en natt. :)

Har du sovit så dåligt är det nästan ännu viktigare att du får sova en natt - tro mig, även om det kanske skjuts upp några timmar så kommer du vara själalycklig senare över att du fått sovit hyffsat en natt. :)

Sant,ska höra med dem imorgon. I natt sov jag och tja, då kan jag leva med lite väntan, men att ha ngt fint piller hemma i beredskap vore inte fel

Lycka till idag @nagelbitarn ! Hoppas de vill peta lite så att det sätter igång snart! Också håller jag såklart tummarna för att allt ser toppen ut på ultraljudet!

Mvh Miks

Nu åker vi hem från patienthotellet! Har varit på efterkontroll och människovalpen väger 3100 gram i dag, bara 100 gram under födelsevikten. Träffade barnmorskan som var med under förlossningen också, älskar väl varje gram av henne - så underbar person! :love: Plus sjukt koolt att hon heter Kobra :D

Han har hållt oss vakna jäkligt mycket i natt = är så glad att jag fick hit bröstpumpen!

Nu åker vi hem från patienthotellet! Har varit på efterkontroll och människovalpen väger 3100 gram i dag, bara 100 gram under födelsevikten. Träffade barnmorskan som var med under förlossningen också, älskar väl varje gram av henne - så underbar person! :love: Plus sjukt koolt att hon heter Kobra :D

Han har hållt oss vakna jäkligt mycket i natt = är så glad att jag fick hit bröstpumpen!

Kobra! Hon hjälpte mig med att få till amningen med amningsnapp när dottern hade svårt att få tag när vi var på efterkontrollen med henne. Tyckte mycket om henne jag också! Så himla bra person! :)

Vägning och mätning på BVC idag. 5 veckor gammal visar vågen 4330g och lilla C är nu 54cm lång. Tyvärr dalar hon på sin inslagna viktkurva vilket innebär att vi behöver komma på en extra vägning. Förhoppningsvis byter hon bara kurva mot sin inslagna och kör en planare variant. Vi får se.

Mvh Miks

Dagens Depp och Pepp:

Tillbringat över ett dygn med värkar, som tätast varannan minut, in och ut på sjukan -öppen 3 cm :(.
Nu har de ebbat ut så det är bara att sitta hemma och vänta.

Meeen min underbara mamma flyger upp imorgon och hjälper oss med livet i stort och förhoppningsvis så får hon vara med när första barnbarnet föds :)

Har dessutom kommit på, att med tanke på när vi gjorde bebben så är den nästan exakt i datum :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka