Det hade dom redan första dygnet.... Men min grundsjukdom är lite lömsk så det kan hända mycket från en stund till en annan, smärtmässigt. Så smärtkliniken var inkallad redan då jag låg på intensiven. Tur det för det gamla gardet bm på bb anser man ska lida och har varit rent dumma i huvudet och vägrat ge mig smärtstillande som jag normal äter och har förskriven osv. Så har kunnat hänvisa både till min vc-journal samt smärtklinikens överläkare osv. Men nu är det bättre, de delar ut i dygnsdoser så får jag bestämma själv hur jag vill ta. DETTA har de aldrig varit med om tidigare.... suck.
Sen får ju erkännas, när crazywomen till bm jobbade så skickade jag hem gubben att hämta painkillers, för hon nonchalerade mig totalt. Bad jag om redan ok dos så kunde jag få till svar att hon behövde kolla ordinationen med läkaren för jag äter ju sååå mycket och jag fick således vänta både en, två och fyra timmar. INTE ok. All medicin jag fått efter operationen är exakt samma jag har som vidbehovsmedicin hemma, dock att jag fick den ena intravenöst i boluspump dvs jag kunde klicka på en knapp för att få en ny dos. (hemma har jag tablett). BB gnällde på att jag använde för mycket medan smärtkliniken tycker jag använde för lite. Kul värld
Jag blir inte förvånad tyvärr, kunskapen om kronisk smärta är begränsad som bäst inom de flesta sjukvårdsområden :/
Verkar vara svårt för personalen att lita på experterna? Hoppas det blir bättre för dig snart!