Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ställer mej i avis kören jag med, tränga sej före går inte :mad::D

@hjärter_dam får man gå 3 dygn efter vattnet gått innan igångsättning hos er? Här är det 24h

Jag (och alla andra i Värmland) "måste" sättas igång efter tre dygn, men har det inte kommit någon bebis förrän 18 timmar efter vattenavgång så påbörjas en dialog, så de kan vara ett eller två dygn också :)

Jag (och alla andra i Värmland) "måste" sättas igång efter tre dygn, men har det inte kommit någon bebis förrän 18 timmar efter vattenavgång så påbörjas en dialog, så de kan vara ett eller två dygn också :)
Spännande, hur känns det mentalt nu? Känns som du kommit så långt i samtalen ni gått på. Tänk snart får ni snusa bäbis :love:

Spännande, hur känns det mentalt nu? Känns som du kommit så långt i samtalen ni gått på. Tänk snart får ni snusa bäbis :love:

Jag är väldigt lugn.
Känner av lite värkar men har inte ont. Det känns lite abstrakt och overkligt, så jag är kanske inte helt med på tåget än? Känner mig än så länge inte rädd alls, men jag kanske bara inte har fattat att det är allvar än?

Är också lite orolig för min hjärna eftersom jag inte riktigt känner någon längtan efter människovalpen, men hoppas på blixtförälskelse vid första ögonkastet och räknar med att det ordnar sig så småningom...

Jag är väldigt lugn.
Känner av lite värkar men har inte ont. Det känns lite abstrakt och overkligt, så jag är kanske inte helt med på tåget än? Känner mig än så länge inte rädd alls, men jag kanske bara inte har fattat att det är allvar än?

Är också lite orolig för min hjärna eftersom jag inte riktigt känner någon längtan efter människovalpen, men hoppas på blixtförälskelse vid första ögonkastet och räknar med att det ordnar sig så småningom...

Skönt att höra att du känner dej lugn, vilka framsteg du gjort är riktigt impad.
Det där med att bonda med bulan o bebis känner jag igen mej i, men det ķommer förr el senare.

Se till att vila en massa och ät en massa glass, hoppas det drar igång ordentligt snart

Och jag är så avundsjuk på @Blueberry att jag kan spricka!

Fyra dagar över tiden, smärtsamma sammandragningar i en vecka och sover aldrig längre än en kvart i stöten:arghh:

Men glad för allas skull :love:

Jag är väldigt lugn.

Du är bra!
Du tar en sak i taget. Det är smart av din hjärna att koncentrera sig på själva föda grejen.

Jag är väldigt glad för din skull att det liksom påbörjats på ett sätt så att du kommer att hinna förbereda dig att det är skarpt läge (även om det är surrealistiskt att föda barn...)

Jag är väldigt lugn.

Och även om det inte blir någon blixtförälskelse på en gång så är det helt ok det med. Man kan inte styra sina känslor hur man ska och måste känna,utan det är helt ok att inte känna det man igentligen vill,att känna "fel". Oftast så ordnar det sig,annars så finns det hjälp att få för att reda ut tankar och känslor även efter barnet är fött. Du är iaf garanterat inte ensam.

Heja blåbär! :banana:

Jag är väldigt lugn.

För vad det är värt så känner jag inte heller någon översvallande kärlek än. Jag känner ett ansvar för bläckfisken men jag skulle inte kalla det kärlek. Jag ser fram emot att ha knodden på utsidan istället för insidan, men jag tänker också att det där med kärleken löser sig förr eller senare.

Så försök känna lugnet på den fronten. Nu ska du bara fokusera på det ögonblick du är i just nu, känns det lugnt och bra nu så njut av det. Kanske är du inte med på tåget än, men vad spelar det egentligen för roll? Just nu känns det bra, ge dig själv lite cred för det för du har jobbat hårt för att överhuvudtaget kunna känna så.

@Girasol först och främst grattis till er lilla tjej! Vad skönt att hon mår bra!

Sen beklagar jag allt som hänt! Vilken fruktansvärd utgång det blev. Det näst värsta som kunde hända! Du kom ut med livet i behåll och det är vi alla glada över. Sen blev väl utgången än värre än vad någon egentligen räknat med. Grymt trist. Kommer du få hjälp att komma igenom det hela psykiskt? Rent fysiskt verkar de ju ha dej hyfsat under uppsikt i alla fall men det känns som du kommer ha en resa innan du känner dej som dej själv igen.

Låt det ta lite tid med lilltjejen. Försök att inte påverkas av att neo pressar. Bebisen har det bra hos dom. När du känner dej bättre kommer du komma igen och ta igen förlorad tid med det lilla knytet!

Kram på dej!
Miks

Nu är han här, människovalpen!
Värkarna startade strax efter tre och blev jävliga ganska snabbt. Kom in på förlossningen strax före 6 och 08.04 kom han ut.

Berättar mer sen :)

Så härligt att höra!
Av smileyn att döma, samt tidig uppdatering, så får jag intrycket av att det gått bra. Hoppas det stämmer!
Stor kram och grattis!

Nu är han här, människovalpen!
Värkarna startade strax efter tre och blev jävliga ganska snabbt. Kom in på förlossningen strax före 6 och 08.04 kom han ut.

Berättar mer sen :)

Wow!
Grattis, det låter som om det gått enligt din målbild - jag är så glad för din skull!

GRATTIS till pojkmänniskan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar