Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
December
8/12 - miiiiiiia, 26 år, första barnet
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes 16/11 - TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina föddes 21/12 kl 07.15, 3650g och 50 cm.
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009) / Föddes 29/12 kl 8:38, flicka, 3930g, 50cm

Januari
2/1 - SaraXX, andra barnet (2011)
2/1 - Proxygirl, andra barnet (2011)
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar / Föddes 3/12 - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
9/1 - Sorbe, 26 år, första barnet, pojke
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. 14/1 föddes lilla Abbe, 3370g och 50 cm lång.
25/1 - nagelbitarn,28 år, första barnet
29/1 - Appleflower, andra barnet

Februari
6/2 - westernsuzie, 30 år, andrabarnet (2013)
8/2 - skiesabove, 27 år, första barnet
16/2 - Pudsey, 30 år, första barnet en tjej
19/2 - Blåbär, 28, första barnet
21/2 - Thalia, 33 år, andra barnet

Han kom lite tidigare än beräknat :)
Värkarna började i tisdags när jag stod och lagade mat vid 14.30. De ökade rätt så fort men passade ändå på att fylla på pellets i brännaren inför ev eventuell körning till förlossning. Vi åkte in vid 18-tiden, fick lite gott att sova på och på onsdagen kl 18.11 kom den lille godingen ut :)

Jobbar officiellt sista dagen idag :o:eek::crazy: även om jag troligen ska vara med på två dagars verksamhetsplanering nästa vecka också. Känns så himla konstigt, kontrollfreaket/arbetsnarkomanen inom mig har sjukt svårt att släppa taget om jobbet samtidigt som det ska bli så vansinnigt skönt att slippa morgnarna med att släpa upp dottern (som alltid är supertrött på morgonen) lirka i henne frukost, få allt klart i tid och konka henne med tusen grejer som ska med till bilen (hon orkar aldrig gå själv på morgonen och det börjar bli riktigt jobbigt att bära henne) och skjutsa till dagmamman. Hon är verkligen superenkel och mysig att ha o göra med alla andra tider på dygnet men vardagsmorgnar när man måste väcka henne och hon är trött, ja då kan det vara en riktig utmaning.

Värkarna började i tisdags när jag stod och lagade mat vid 14.30. De ökade rätt så fort men passade ändå på att fylla på pellets i brännaren inför ev eventuell körning till förlossning. Vi åkte in vid 18-tiden, fick lite gott att sova på och på onsdagen kl 18.11 kom den lille godingen ut :)

Åå grattis!! :love: Jag som precis satt och undrade när nästa bebis i tråden skulle dyka upp :) Hoppas allt gick bra och massor med grattis till hela familjen :)

December
13/12 - Sofie.S, 21 år, första barnet / Föddes 16/11 - TyraLee, 2930gr, 47 cm, kl 19:20.
18/12 - Donnatello, 29 år, andra barnet (2011) / Melina föddes 21/12 kl 07.15, 3650g och 50 cm.
31/12 - Miks, 33år, andra barnet(2009) / Föddes 29/12 kl 8:38, flicka, 3930g, 50cm

Januari
5/1 - lillajag, två första barnen, tvillingar / Föddes 3/12 - Oliver och Casper 2000 gr/st och 44 cm långa
26/1- Pinnsky, 26 år, första barnet pojke. 14/1 föddes lilla Abbe, 3370g och 50 cm lång.

Februari

Åh grattis! Hoppas ni mår ok! Jag brukar säga att dag 3 är jobbigast och sen blir det bättre!

Mvh Miks

December

Januari

Februari

Grattis!

Åh, det låter lite som den förlossningsplanen jag har i hjärnan. Just det där med att komma in i lagom tid att det passar bra med något gott att sova på, det låter rätt nice :)

Hoppas att ni mår bra och att allt känns som det ska :)

Suck och stön! Gynakuten i morse på grund av kraftig blödning. Livmodern har inte dragit ihop sig ordentligt och det stod blod kvar enl ultraljud. Fick recept på Methargin. Åkte till två apotek varav det andra hade det hemma. Köpte, satte mig i bilen, läste bipacksedeln, ska inte användas vid amning, kasta urpumpad mjölk. Vad fan! Ringde tillbaka till gyn och då var telefonkön full så det gick inte att få tag på dem!

Ringde 1177 och fick efter 2,5h prata med en annan gynakut som sa att jag måste göra ett uppehåll i amningen. Det finns ett annat preparat men då var jag tvungen att bli deras patient och kön var jättelång så hon sa att det inte ens var någon ide. Kul! Skitkul! Jag blöder som ett såll och vågar inte ta tabletten för då vet jag inte hur jag ska få i ungen käk! Jäkla skit sjukvård idag!!

Mvh Miks

Suck och stön! Gynakuten i morse på grund av kraftig blödning. Livmodern har inte dragit ihop sig ordentligt och det stod blod kvar enl ultraljud. Fick recept på Methargin. Åkte till två apotek varav det andra hade det hemma. Köpte, satte mig i bilen, läste bipacksedeln, ska inte användas vid amning, kasta urpumpad mjölk. Vad fan! Ringde tillbaka till gyn och då var telefonkön full så det gick inte att få tag på dem!

Ringde 1177 och fick efter 2,5h prata med en annan gynakut som sa att jag måste göra ett uppehåll i amningen. Det finns ett annat preparat men då var jag tvungen att bli deras patient och kön var jättelång så hon sa att det inte ens var någon ide. Kul! Skitkul! Jag blöder som ett såll och vågar inte ta tabletten för då vet jag inte hur jag ska få i ungen käk! Jäkla skit sjukvård idag!!

Mvh Miks
Men herregud! Åk in till akuten då? Då kan du få medicin där.
Du måste ju få hjälp som funkar för dig.

Efter mycket om och men så ringde maken till BB Stockholm och ursäktade sig med att han vet att vi hör dit längre men att ingen annan vill hjälpa oss. De var supergulliga och berättade att medicinen är ok att ta och att de skriver ut den fastän man ammar och att det inte är någon fara. Skönt!

Men att det ska vara så jäkla svårt att få vettig hjälp. Jag hade velat höra till BB Stockholm tills allt är färdigläkt och klart. Hade gärna betalat för det också!

Tack @pudsey och @Tora
Gynakuten en fredag med ett ärende som egentligen redan är utrett och klart kändes sjukt olockande. Jag hade hamnat lääääääängst ner på priolistan och suttit där med hela familjen i en evighet. Skönt att såg slapp det!

Mvh Miks

Efter mycket om och men så ringde maken till BB Stockholm och ursäktade sig med att han vet att vi hör dit längre men att ingen annan vill hjälpa oss. De var supergulliga och berättade att medicinen är ok att ta och att de skriver ut den fastän man ammar och att det inte är någon fara. Skönt!

Men att det ska vara så jäkla svårt att få vettig hjälp. Jag hade velat höra till BB Stockholm tills allt är färdigläkt och klart. Hade gärna betalat för det också!

Tack @pudsey och @Tora
Gynakuten en fredag med ett ärende som egentligen redan är utrett och klart kändes sjukt olockande. Jag hade hamnat lääääääängst ner på priolistan och suttit där med hela familjen i en evighet. Skönt att såg slapp det!

Mvh Miks
Ja det är ju inte så att det är jätteovanligt efter en förlossning att livmodern inte drar ihop sig och man blöder mycket. Vore konstigt om det inte fanns någon vanlig medicin som man kunde ta och amma samtidigt.

Skönt att ni fick hjälp!

Ja det är ju inte så att det är jätteovanligt efter en förlossning att livmodern inte drar ihop sig och man blöder mycket. Vore konstigt om det inte fanns någon vanlig medicin som man kunde ta och amma samtidigt.

Skönt att ni fick hjälp!
Så här stod det på bipacksedeln.

"Methergin passerar över i modersmjölken och det finns risk att barn som ammas påverkas. Du bör därför inte amma under behandling med Methergin och minst 12 timmar efter intag av sista dosen. Mjölk som utsöndras under denna period bör slängas."

Jag vågade liksom inte chansa efter de orden. Men det är nu iaf medicinen jag ska peta i mig.

Mvh Miks

Tack @pudsey och @Tora

Mvh Miks
Men fy din stackare! Vad bra att det löste sig med medicinen! Hoppas den funkar som den ska också så att du får stopp på blödningen! Kram!

Så här stod det på bipacksedeln.

"Methergin passerar över i modersmjölken och det finns risk att barn som ammas påverkas. Du bör därför inte amma under behandling med Methergin och minst 12 timmar efter intag av sista dosen. Mjölk som utsöndras under denna period bör slängas."

Jag vågade liksom inte chansa efter de orden. Men det är nu iaf medicinen jag ska peta i mig.

Mvh Miks
Det hade inte jag heller vågat. Men jag vet att det är så med flera mediciner (alltså att det står att man inte skall använda dom när man ammar men att man kan göra det ändå)

Vad läskigt med blödningen @Miks
Tycker att det var dåligt skött av gynakuten, de borde ha informerat om medicinen och vad som står i bipacksedeln. Skönt att ni fick hjälp på annat håll!

Fortsätter på samma tema;
Hur länge brukar man ha avslaget? Jag minns inte alls från förra gången.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka