Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en fundering om bristningar.
Har hittills inte fått en enda magen eller brösten, vilket är skönt eftersom det är en fasa för mig. Men... Kan de dyka upp när som helst eller finns det någon slags "bristningsperiod"?
Jag fick en bristning förra graviditeten. Det var efter förlossningen. På dag 3 när hormonskiftet är som värst. Då fick jag en 2 cm lång på ena bröstet. Ingen djup utan den bleknade på någon månad och har inte synts sedan dess.

Denna graviditet fick jag inga bristningar alls.

Eftersom de är påverkade av hormoner så kan de komma när de känner för det. De är luriga små jäklar!

Mvh Miks

Tack för att upplysningarna – jag hade inte en aning om att bristningar kan dyka upp även under eller efter förlossningen :eek:
Jag har börjat ana en på ena bröstet nu...

*smörjer mig hysteriskt med bio oil*

Lyllos er som kan räkna era säger jag då fick många på magen förra graviditeten och de blev inte precis färre nu men men inte mkt att göra åt det.

Tack för att upplysningarna – jag hade inte en aning om att bristningar kan dyka upp även under eller efter förlossningen :eek:
Jag har börjat ana en på ena bröstet nu...

*smörjer mig hysteriskt med bio oil*
Sälja dyra krämer är butikerna duktiga på, men då bristningarna kommer av hormoner och sitter betydligt djupare än någon smörja kommer så är mitt tips att lägga de pengarna på något vettigare ;)

Förra graviditeten fick jag på höfter, rumpa, ljumskar och bröst men "klarade" magen märkligt nog. De går inte att räkna. Eller kan kan man väl om man skulle ha galet tråkigt en regnig dag i maj.
Fast ärligt talat jag kunde inte bry mig mindre om dem. Troligen inte men kanske att jag hade brytt mig mer om de satt på magen vad vet jag men samtidigt så är det inget jag ser som att de skämmer min kropp. De finns där, de syns inte alls lika tydligt längre och de har en historia till att de finns där, enda gången jag själv tänker på dem är när jag sitter på toaletten för just i det ljuset syns de jättetydligt.
Så ja - that's the way the cookie crumble.

Här är det bristningsfritt, men i och med att magen ar varit så "hög" så får jag skav av alla Bhs, slapp som tight; mjuk, bygellös....så jag har ett rött band under boobsen som svider en hel del. Kör utan Bh hemma men behöver stödet när jag rör på mig..Någon som har samma problem?

Idag hade jag även glädjen att kliva av bussen och plötsligt märka att symfysen släppt helt. H*LVETE vad ont det gör. Kan inte ställa mig upp utan hjälp och kan knappt gå, då jag behöver båda fötterna i marken :/. Värsta stallpasset någonsin, att sköta hästar nyopererad var en barnlek jämfört med detta 0o.

Så nu får sambon stalljour med mig och jag hoppas att det bara är 11 dagar kvar (helst skulle jag vilja att det var 0 dagar kvar..). Lillskrutten ligger väldigt lågt och jag har sammandragningar och förvärkar om vartannat, men inget som övergår till äkta vara ..*pöööööh*.

Åh stackars dej :( Gör de ont också eller är de bara där liksom?

Mvh Miks

Nej gud nej de känns inte alls, de bara är där. De hade bleknat en hel del sen förra graviditeten men nu finns det några nya röda fina. Men de är inte särskilt djupa eller så, de bleknar nog med tiden.

Nej gud nej de känns inte alls, de bara är där. De hade bleknat en hel del sen förra graviditeten men nu finns det några nya röda fina. Men de är inte särskilt djupa eller så, de bleknar nog med tiden.
Skönt att de inte gör ont iaf! Men trist ändå...

Mvh Miks

Jag fick magen full av bristningar, runt v 30. De är inte lika röda nu men dröjer nog tills de bleknat helt.

Har 9 kg kvar till min målvikt :banana:
Imorrn ska jag träna för första gången, känns riktigt härligt!

Hmm jag har fått en liten grupp med lila fläckar/prickar på vardera höft. Största fläcken ca 1cm diameter. Är det bristningar eller typ... liggblåmärken?

Inga bristningar här än, där emot syns några gamla vita och ärr mer, inget som bekymrar mej.

Idag står laga varukorgen på vagnen på to do listan, har en beg bugaboo så den fäst med kardborre, en är lös och en saknas men fy va drygt, sitter så otympligt att jag inte kan ta det med maskinen så får handsy, har redan kollat ebay efter en helt ny korg :p kommer ta sin tid o sy.

Idag står laga varukorgen på vagnen på to do listan, har en beg bugaboo så den fäst med kardborre, en är lös och en saknas men fy va drygt, sitter så otympligt att jag inte kan ta det med maskinen så får handsy, har redan kollat ebay efter en helt ny korg :p kommer ta sin tid o sy.

Lämna in till en skomakare, brukar inte vara speciellt dyrt. Själv köpte jag en beggad i nyskick via Blocket, blev billigt och bra.

Lämna in till en skomakare, brukar inte vara speciellt dyrt. Själv köpte jag en beggad i nyskick via Blocket, blev billigt och bra.

Det tog sin tid men nu är de gjort, har svårt att ta mej ut själv, efter att nästan svimmat ett par ggr vill jag ha sambon med när jag går ut, och närmsta där de skulle kunna finnas ligger en mil bort. Hittade några på ebay men blev snål o envis och jobbade på:p :D

Är sugen på att ta fram symaskinen igen men samtidigt har jag ingen energi till att sy, när kommer den där energiboosten som alla säger kommer i slutet?

Idag sov jag på soffan mellan 10.30-12 och 17.00-18.30... helt utmattad av att bara fara till stallet, ta in pållen och ge han mineraler, och hjälpa lite med att fånga en annan häst i hagen.

Det tog sin tid men nu är de gjort, har svårt att ta mej ut själv, efter att nästan svimmat ett par ggr vill jag ha sambon med när jag går ut, och närmsta där de skulle kunna finnas ligger en mil bort. Hittade några på ebay men blev snål o envis och jobbade på:p :D

Är sugen på att ta fram symaskinen igen men samtidigt har jag ingen energi till att sy, när kommer den där energiboosten som alla säger kommer i slutet?

Bra kämpat!

Det kommer ingen energiboost på slutet, man blir bara mer slut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar