Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stödstrumpor är guld värt! (de på apotektet tycker jag dock är hemska, de bara kliar på mig. Har köpt ett gäng här som är underbara! )Uppsvälld, någon?
Det här fick jag syn på när jag hasade ner strumpan på jobbet i morse – ett jävla KRONDIKE hade skapats av strumpresåren, som knappt sitter åt eftersom jag snodde makens jättestrumpor. Vad fan?
Beror helt på vilken sorts bebis du fårJag försöker få koll på hur mycket kläder som behövs.
Hur mycket kläder hade ni köpt i förväg i storlek 50, 56 och 62?
Jag tycker att jag har köpt massor av bebiskläder - men det har jag ju inte alls när jag tänker efter. I minsta storleken är det lugnt (fick 7 bodys av syrran i julklapp), men sen har jag kanske 3-4 bodys och byxor i storlek 56, ungefär samma i 62.
Det kan ju inte räcka långt, eller?
Vi har en liten spygurka här hemma. Vi byter överdel 5-6 gånger om dagen då överdelen är så blöt att hon riskerar att bli kall. Vi har för lite kläder så just nu är det inte så nogräknat på storlekarna. Vi använder 50-62. Vissa bodys är som klänningar och hänger över knäna med uppvikta ärmar. Ibland får vi på någon i rätt storlek (50) och då blir det lite "åh den här var ju fin!".Jag försöker få koll på hur mycket kläder som behövs.
Hur mycket kläder hade ni köpt i förväg i storlek 50, 56 och 62?
Jag tycker att jag har köpt massor av bebiskläder - men det har jag ju inte alls när jag tänker efter. I minsta storleken är det lugnt (fick 7 bodys av syrran i julklapp), men sen har jag kanske 3-4 bodys och byxor i storlek 56, ungefär samma i 62.
Det kan ju inte räcka långt, eller?
Pyjamas med dragkedja är suveränt att ha som vanligt "hemmaplagg". Går snabbt att klä på och av om man behöver göra byten. Bodies är lite bökigare att få in de små armarna och huvudet i tycker jag.Jag tog med mig maken ut på stan, så nu har vi samlat på oss lite fler bodys.
Mamma syr sovpåsar, eller snarare pyjamaspåsar, till oss, men vi köpte tre pyjamaser med dragkedja från Kappahl också.
Vi har däremot inga ytterplagg. En variant av åkpåse, typ som en teddyfodrad overall men med påse i ställe för ben. Och så några mössor såklart
Pyjamas med dragkedja är suveränt att ha som vanligt "hemmaplagg". Går snabbt att klä på och av om man behöver göra byten. Bodies är lite bökigare att få in de små armarna och huvudet i tycker jag.
Pyjamas med dragkedja är suveränt att ha som vanligt "hemmaplagg". Går snabbt att klä på och av om man behöver göra byten. Bodies är lite bökigare att få in de små armarna och huvudet i tycker jag.
Det finns såna med dragkedja som man kan öppna från båda håll jag knäpper fortfarande fel på pyjamaserna med knapparJag älskar de som har knappar istället då kan man öppna nerifrån om man ska byta blöja. Köper tvåpack på Kappahl.
Det finns såna med dragkedja som man kan öppna från båda håll jag knäpper fortfarande fel på pyjamaserna med knappar
Lindex har pyjamaser med tvåvägsdragkedja. De har också de finaste pyjamaserna tycker jag.Åh, var har du köpt de? Vore ju toppen!
Tycker det känns så kallt att öppna dragkedjan uppifrån så de får ligga nakna medan man byter
Det hjälper inte att ha på en tyghaklapp?Vi har en liten spygurka här hemma. Vi byter överdel 5-6 gånger om dagen då överdelen är så blöt att hon riskerar att bli kall. Vi har för lite kläder så just nu är det inte så nogräknat på storlekarna. Vi använder 50-62. Vissa bodys är som klänningar och hänger över knäna med uppvikta ärmar. Ibland får vi på någon i rätt storlek (50) och då blir det lite "åh den här var ju fin!".
Planen är att ta oss iväg och fylla på när jag mår bättre. Byxor har vi på 13 dagar använt 3 par.
Mvh Miks