Vinterförälder 2014/2015 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det hjälper inte att ha på en tyghaklapp?

Dregglisar eller något sådant tror jag de kallas för.
Eum nää vi snackar en dl kräk när det väl kommer. Inte en sån där liten söt rap som hänger lite i mungipan.

Sonen var likadan och konstaterades mjölkproteinallergi vid 8 månader. Nu har vi samma barnläkare till lilltjejen och vi behöver bara säga till så får vi mjölkfri ersättning utskriven. Just nu provar vi om det kanske är överproduktion av mjölk som kan vara ett delproblem.

Igår hade jag henne i famnen och då kräktes hon mej i ansiktet. Typ 2,5dm fontän rakt upp. Vi var båda tvugna att byta alla kläder. Mycket glamoröst med en kräksbebis!

Mvh Miks

Eum nää vi snackar en dl kräk när det väl kommer. Inte en sån där liten söt rap som hänger lite i mungipan.

Sonen var likadan och konstaterades mjölkproteinallergi vid 8 månader. Nu har vi samma barnläkare till lilltjejen och vi behöver bara säga till så får vi mjölkfri ersättning utskriven. Just nu provar vi om det kanske är överproduktion av mjölk som kan vara ett delproblem.

Igår hade jag henne i famnen och då kräktes hon mej i ansiktet. Typ 2,5dm fontän rakt upp. Vi var båda tvugna att byta alla kläder. Mycket glamoröst med en kräksbebis!

Mvh Miks
Åh inte en till kräkis! Hoppas det går över och inte är allergi!

38 dagar till BF i dag.
Herregud.

Firar med selfie och en clementin till @Tassetass :D

bild-5.jpg

Appropå varma kläder så har vi -25 idag och februari är inte känd för att vara varmare här.

Vi behöver alltså ha skyddande ytterkläder från dag 1, det räcker liksom inte med en fleecefilt och en fleeceoverall. Jag åker själv alltid runt med en extra filt och/eller overall till mig själv i bilen, för blir man stående pga bilhaveri/olycka så blir det fort farligt i dessa temperaturer.

Vi har därför införskaffat "underställ", strumpor, vantar och "innermössa" i merinoull i nyfödisstorlekar från Polarn och Pyret, fleeceoverall med huva, fårskinn till vagnen, "yttermössa", samt en kombinerad åkpåse/overall (dragkedja som kan ändra den från påse till delade ben, så att den går att använda i babyskyddet).

38 dagar till BF i dag.
Herregud.

Firar med selfie och en clementin till @Tassetass :D

bild-5.jpg
Är det bara 38 dagar kvar? Men vänta lite nu det var ju för bara en månad sedan du plussa!!!!! :cautious:

:D:D

Jättefin mage :love:

@Miks vid sådana mängder är det inte så mycket att göra åt. Bara att byta och se glad ut :crazy:

Annars när det är småkräk så är det stor chans att man kan klarar sig med att bara byta dregglis (kallas dom så :confused:)

Idag går vi in i v36 :nailbiting::D
I lördags var vi på 3h föräldrautbildning och "rundtur" på bb. Utbildningen var ok, inget nytt men bra att vi var där tillsammans och fick samma info samtidigt. Rundturen bestod av att se ett av förlossningsrummen, pga renovering så var vanliga bb och birth center på samma avdelning så det var inte.så mycket skillnad mellan dom. Det som kändes bäst var att få veta var vi ska vara och att vi får vara där från vi kommer i tills vi åker hem om allt gått bra, annars blir man flyttad till en sal. Tyvärr tror jag inte sambon kan vara kvar nattetid, små rum men känns ändå tryggt att veta att vi kan vara tillsammans alla 3 ostört en hel del.
Vi har mer klart nu hur vi skulle vilja ha det och kort o gott är det vad som är bäst för mej och bebis och information.

Har haft riktigt jobbiga förvärkar och sammandragningar i slutet av förra veckan och vid ett tillfälle fick jag lite panik, typ "nej jag är inte redo än" det va jobbigt men jag känner ändå nån form av lugn, att jag kan inte undvika det som kommer och jag kommer att klara av det här.

I övrigt så verkar det här med att boa kommit till oss, bara det att det är inte jag som gör det utan sambon, han fixar en massa småsaker i huset, målar och donar och försöker hitta saker att göra så allt är tip top tills liten kommer :D:love: Själv ligger jag mest utslagen i soffan med noll energi och deppar för att jag vill fixa men inte orkar, hoppas jag får ett ryck snart jag med :)

Är det bara 38 dagar kvar? Men vänta lite nu det var ju för bara en månad sedan du plussa!!!!! :cautious:

:D:D

Jättefin mage :love:

@Miks vid sådana mängder är det inte så mycket att göra åt. Bara att byta och se glad ut :crazy:

Annars när det är småkräk så är det stor chans att man kan klarar sig med att bara byta dregglis (kallas dom så :confused:)

Vi kallar det dregglis o de är världens bästa grej tycker vi som har en småkräkare. :p

Uppsvälld, någon?
Det här fick jag syn på när jag hasade ner strumpan på jobbet i morse – ett jävla KRONDIKE hade skapats av strumpresåren, som knappt sitter åt eftersom jag snodde makens jättestrumpor. Vad fan?

elefant-630x490.jpg
Så ser mina ben ut mest varje dag och gjort i två månader... Jag har storkben normalt sett å får aldrig märken av strumpor och annat..

Jag var till bm idag i v. 37+3 och allt såg bra ut. Tog inga prover utan bara vikt och blodtryck och jag har inte gått upp något alls sedan i julas utan står kvar på +10 kg. Magen växer som den ska, det enda är hjärtljuden som skenar som sjutton så fort hon försöker lyssna så snittet på dem blir lite si och så med.
Har en tid sedan den 26e bokad som hon flinade lite finurligt och sa att hon minsann trodde att jag skulle komma på (v39+3 då) och jo det tror jag också faktiskt även om jag bara går och känner efter värkar just nu ;)
Hehe vet inte om jag längtar mest efter att få bebisen i famnen eller bli av med nästäppan :p

@skiesabove
:D jag klarar mig på nätterna med att spraya näsan så håller den sig ren hela natten men så fort jag börjar vakna börjar den täppa till så min man har i alla fall kunnat sova bredvid mig ;)

Jag har en fundering om bristningar.
Har hittills inte fått en enda magen eller brösten, vilket är skönt eftersom det är en fasa för mig. Men... Kan de dyka upp när som helst eller finns det någon slags "bristningsperiod"?

Har hittills inte fått en enda magen eller brösten, vilket är skönt eftersom det är en fasa för mig. Men... Kan de dyka upp när som helst eller finns det någon slags "bristningsperiod"?
De kan dyka upp när som helst, tyvärr. Jag fick mina under förlossningen :meh: (jag hade dock turen att de bara var väldigt små, och försvann på ett par veckor. Nu kan jag inte ens hitta dem även om jag letar (1.5 år sedan förlossning))

Kan tyvärr lika gärna komma efter förlossningen som innan pga hormoner.

Jag hade ett märke på magen redan i v 12,alltså innan magen blivit större ens, var som ett blåmärke,och sen höll det sig så bra läge,i v 30-33 började det växa lite,och i v 35 så var den kanske 4-5 cm lång,hade även börjat få nån enstaka liten till. Sen föddes ju sonen i v 36 och det hade inte hänt så mycket mer,däremot efter förlossningen ökade dom,så jag har 4-5 streck,kanske 1 dec var på vardera sida om magen. Sitter mellan höft och navel. Så det vart inte så mycket,men endå så vart det efter förlossningen. Dom var rödlila ca 6 månader,nu är dom bara vita.

Bristningen där jag hade "blåmärket" är den som är djupast,där känner man att det är en stor grop i huden,det känner man inte på dom andra. Du ser blåmärket lite där nere snett från höften. Bilden är tagen i v 31.

308836_4233064499086_619317184_n.jpg

Sen kan du ju så klart klara dig helt också. :up:

Fick inga under förra graviditeten men det kom några små efter förlossningen. Har inte fått någta nya den här gången, än....
Lär väl komma när ungen är ute även den här gången.

I övrigt så verkar det här med att boa kommit till oss, bara det att det är inte jag som gör det utan sambon, han fixar en massa småsaker i huset, målar och donar och försöker hitta saker att göra så allt är tip top tills liten kommer :D:love: Själv ligger jag mest utslagen i soffan med noll energi och deppar för att jag vill fixa men inte orkar, hoppas jag får ett ryck snart jag med :)

Hihi det där tycker jag är så himla kul, min sambo verkar också ha börjat boa men på ett helt annat sätt än jag. Typ som häromdagen när han sa att vi måste tanka bilen och att den MÅSTE vara fulltankad precis hela tiden från och med nu :D Själv har jag typ shoppat babykläder, fixat barnvagn och gått igenom bilbarnstolarna :)

Kan dock tillägga att jag inte har så himla mycket energi heller, så det blir mest kolla runt på nätet :p men hoppas det ska bli lite bättre snart för nu jobbar jag bara den här veckan och åker eventuellt med på verksamhetsplanering i två dagar nästa vecka om jag mår hyfsat :) sen är det tänkt att det ska vara färdigjobbat!

Nu har vi nog konstaterat att tjejen får magknip av choklad också..
Har sett ett mönster, söndagar och måndagar har hon haft riktig panik och skrikit. På fredagar och lördagar äter jag choklad.
Min enda last här i livet, men bara att gilla läget och sluta äta det :banghead:

Någon som märkt något annat som gett magknip med era tidigare barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd

Omröstningar