Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Man kan inte amma för mycket, det är omöjligt. Men din mamma fick säkert höra att man skulle amma enbart var fjärde timme, eftersom det var rekommendationen förr. Nu rekommenderas fri amning, dvs att man ammar när barnet vill. :)

Fick höra genom min syster att min mamma tycker jag matar Isaac för mycket. Kul att få höra det bakvägen. Men, å andra sidan, om jag matar honom för mycket - hur kommer det då sig att han väger helt enligt viktkurvan (nu 5 kg, 2 månader gammal). Bara för att han hellre ammar ofta & lite under dagtid betyder det inte att jag ammar för mycket.

Suck, det är så typiskt våra föräldrars generation att säga så. Precis samma sak sa de till mig när sonen var bebis. Man får försöka att inte bry sig för de har ju ingen koll på vad som anses bra för bebisarna idag. De tror ju fortfarande att man gör som på deras tid (tex matar var fjärde timme hur mycket bebisen än skrek).

Här kommer en liten bild på min lilla stumpa, på bilden 3 veckor gammal (nu är hon 4 veckor):

phpnyp0tt.jpg

Här ammas snarare med 1,5h mellanrum. Tror inte heller det går att amma för mycket nu (även om det känns så för en själv ibland).

E har sov alternativt vaken dagar. I lördags var han vaken 12h med bara småsnuttar. Behöver jag berätta att han var "något" övertrött sen.... Idag har han sovit till 830 imorse och nu sen 1130 med en kort amning mellan. Ska snart hämta storebror och då lär han sova i selen med. Måste emellertid tvångsamma först.

Bra med sovdagar, jag har förberedd middagen och jobbat lite!

Men viktor är väl nästan lika stor? Vad väger han? Skönt att ha en knubbsäl, man tappar inte bort dem iaf :)

Sam har inte ätit kol, däremot provade han på lerinpackning :D

Snygg lerinpackning!:D Medveten grabb som gillar att vårda sig eller?

Ja, Viktor väger ju en del. Vid 5½ vecka vägde han 5995 g omatad. Min lilla tjockis. Och nä, man känner att man har en unge med sig när man bär omkring på en Buddha-baby.;)

Ja han passar på att göra någon slags inpackning vardag. Ibland är det marmelad, ibland ketchup, annars funkar det bra att stoppa händerna i avgasröret på bilen. Han badar i snitt tre gånger om dagen.

Då har vi nästan lika stora tjockisar, Isaac vägde 6300 på 6-veckorskontrollen. Det är 14 irländska pounds eller ca en stone, om någon undrar :)

Oj! Stadiga bitar era killar!
Tuva vägde 4590 i måndags, nästan 7 veckor gammal. Hon har nyligen vuxit ur strl 50!

Ja det är ena biffar ni har :D Min lilla prinsessa är ju snart 20 veckor, fem månader och väger 5330 :)

Åh vad fin hon är! :love: Och vad mycket hår hon ser ut att ha!

kl

hihi ja vikingblodet ligger nog nära för mina barn, tur de inte fortsätter i samma takt!

Pinkilly skrev:
Ja det är ena biffar ni har :D Min lilla prinsessa är ju snart 20 veckor, fem månader och väger 5330 :)

Speciella_tina skrev:
Oj! Stadiga bitar era killar!
Tuva vägde 4590 i måndags, nästan 7 veckor gammal. Hon har nyligen vuxit ur strl 50!

Men ni har ju små flickor, :D går ju inte att jämföra ju ;)

Isaac låg precis under 5 kg när han var 7 veckor, 4990 gram, tycker jag är imponerande :D får se hur mycket han väger på onsdag när det är dags för nästa vägning.

Tycker det gått så fort, min lillkille blev 2 månader igår, vart har tiden tagit vägen? :crazy:

Ja eller hur, vart tusan tar tiden vägen? Det är sant som de säger, de är inte bebisar länge! Om bara graviditeten kunde gå lika snabbt så hade jag kunnat ha tio barn! :D

Jag berättade för sambon häromdagen att jag har räknat ut att vi får plats med 4 barn. Men delar de rum får vi plats med 8!!!

Han var inte riktigt lika nöjd:D

Hihi. Finns det hjärterum finns det stjärterum! Fast barnamakandet är nog slut för min del tror jag. Fast riktigt säker är jag inte så jag sörjer inte än. Han kan ju alltid ångra sig...

fast hänger det på stjärterum blir det inte många barn.. med mitt arsel så:D

Äh karlar kan ju hela livet, han blir snart bebissugen igen! Du får väl helt enkelt förklara att ni kör på tills du får en dotter:)

Haha ja,... och åtta söner senare får jag äta upp mina gamla tofflor... Nä jag har nog inga hon-ägg :D (eller hur var det nu?) Hans argument är att han är 41 och att han redan har tre barn. Och jag har faktiskt fått två otroligt vackra söner så jag är rätt så nöjd! (fast jag hade kunnat tänka mig fyra...) Som tur är har min kompis en dotter så jag kan ändå botanisera bland tjejkläderna och köpa söta kjolar och strumpbyxor!

Det är lustigt hur det fördelas i generationerna här. Vi kusiner är mest tjejjer men sen får vi mest söner. Jag o syrran har ju bara söner. Kusinerna ynglar också av sig manligt. Han- och hongenerna turas om varannan generation.

Jag vill nog ha ett barn till men får nog inse att det sannolikt blir en grabb det med.;)

Jag ska förresten till ena konstskolan jag jobbat på nästa vecka och hälsa på. Eleverna hade samlat ihop till något åt lille Viktor och de ville att jag skulle komma och hälsa på innan han hann växa ur det. Jag sa att han är rätt stor redan...:cool: Nåja, vi får se. Ska bli kul att hälsa på dem iallafall.:)

Sedan ska jag jobba lite kommande veckorna, men bara korta pass. Ett estetgymnasium har två timmar varje torsdag och högskolans dataspelsutvecklare och designingeniörer har också ett par timmar i veckan och då kan mamma följa med som barnvakt om det behövs. Annars får jag posera med bebis i famnen. Skönt att inte behöva ta ut alla föräldradagarna första halvåret utan spara lite.

Vindvissla och Speciella Tina: Tack tack! Ja hon har ganska mycket hår, men jag som jämför med hur William såg ut när han föddes (jättemörk) tycker att hon är tunnhåring, ganska ljus och utan ögonbryn och ögonfransar ;)... Ha ha, när hon tittade ut tänkte jag - nämen stackars tös ögonfransarna syns ju inte. Sen tänkte jag vidare -fast tjejer kan ju sminka sig :p ... Knäpp morsa man är va :D!!

På tal om att endast få barn av det ena könet så är det väl pappan som bestämmer könet på barnet. Sist jag var och klippte mig sa min frissa att om man har tex 3 tjejer och vill ha en kille ska man byta karl ;). Fast själv har jag nog hellre 4 barn av samma kön än att byta ut min...

tank vad snopet om man byter ut mannen efter den tredje flickan och sa far man en flicka till med en ny man :D

det dar med ogonfransar andras, sam hade inga alls och nu har han langa morka!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 574
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?