Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jag fixar inte att se klart på hästfilmen. Blir alldeles gröööööööööön av avund.:devil:

Fyyy vad det suger i ridtarmen. Och jag tror nog att min lilla häst känner det likadant, hon vill ut. Men, det är ju så att vi inte bor på "den gröna ön" utan på nordpolen vilket kanske är bra för då slår man sig inte när man trillar av. Eller så gör man just det, snön har ju blivit lite packad nu efter att det frusit på efter plusgrader. Får köra till närmsta ridhus istället.

Och det var allt en trött liten rackare i badet.;) Hoppas han somnade gott sen.

Chou Lan, Jemaha och Black_Darling: Vilka underbart söta ungar ni har!:love:

Ferrari: Himla trist historia med hunden. Du vill inte ha två översociala barnvänliga whippetar istället?:angel: Inget man har om man vill bli av med inbrottstjuvar, de välkomnar alla.:cool:

Här har det varit en massa magknip. Lille Viktor verkar ha reagerat på att jag tryckt i mig vindruvor. Jag har varit rejält gasig i magen och det har han med. Blivit två nätter med dålig sömn. Igårkväll så var han jätteledsen ett tag men det lugnade sig till natten. Lite har han stånkat men inte som föregående. Skönt att få sova ut lite. Jag kan bara gissa mig till hur de med kolikbarn har det. Är inte avundssjuk alls på dem. Så hemskt när man inte kan trösta sitt lilla ledsna barn eller ens lindra det onda.

Senast ändrad:

Nu när jag förhoppningsvis lärt mig hur man lägger upp bilder här måste jag ju prova mina nyförvärvade kunskaper.

Lite vackra bilder som sambon tog när Lily föddes:

Stora storasyster klipper navelsträngen.
13939_357320930412_814825412_10042914_6065879_n.jpg

13939_357320940412_814825412_10042916_1029155_s.jpg

13939_357320965412_814825412_10042920_6619748_n.jpg

Lily hade ju som sagt bajsat i fostervattnet några veckor innan hon föddes, därav det "mysiga" kletet hon var insmord med. Hon hade bajsfärgat fosterfett i ögonvrår, näsborrarna, öronen, ja överallt. Som tur var mådde hon ju bra, hon fick bara 1 poängs avdrag på apgaren för färgen då hon hade lite slem i luftvägarna men det rättade till sig fort.

Igår kväll var hon så gosig så, somnade gott i sin korg vid 21-tiden och sov till kl. 7 då hon ammades lekte en stund i babygymmet, somnade om och sover nu. En trött liten tjej men när hon är vaken är hon aktiv och nyfiken

Ferrari: Himla trist historia med hunden. Du vill inte ha två översociala barnvänliga whippetar istället?:angel: Inget man har om man vill bli av med inbrottstjuvar, de välkomnar alla.:cool:

Ååh, whippet :love: Inbrottstjuvarna får sig en massa glädjepussar istället, me like :angel:

*knapplån*

åh va skönt det var att vara tillbaka i stallet igen på "riktigt" - tänk att man kan sakna att mocka? och då har jag ändå bara haft "semester" sen i söndags... 4 dagar utan att mocka med andra ord!
Fick även motionerat hästen, blev lite longering endast.. skritt plus lite trav! Ska bli skönt att få igång honom igen på allvar! Nu ska här ridas :bump: köpte en ny begagnad sadel för 2 månader sen, den passar hästen men jag har själv i suttit i den än. Får dock vänta några veckor innan jag börjar rida igen tror jag!

Det kändes som om jag var tillbaka igen när jag mockade, skönt att slippa ta en liten paus då och då. Nu kunde jag bara jobba på!! :laugh:

Sonen sov för övrigt hela tiden i vagnen :love: tröttnade på slutet, men då hade han bajsat.. :grin:

Jag saknar oxå att mocka! Det är så skönt man suckar först sen står man där med en kanonfin box å upptäcker att man inte tänkt på nått.

Tilde är snorig å hostig, slemmig i halsen så hon inte kan skrika men prata går bra, hon pratar högre än hon skriker!
Snacka med 1177 som sa att så länge hon inte har feber är det bara att fortsätta med näsdroppar och ha henne i högläge.
Kräks mer än vanligt dessutom för hon måste ju få bort slemmet stackarn :(

usch, stackars liten..... det är så jobbigt nät dom är slemmiga å snoriga!
va gött att ni ska få komma in å kolla lilla magen då...

ja har fasen inte tid å sitta här längre. när hon sover är det plockning å städning å matlagning och nu har hon blivit så stor att hon tycker det är jätteskoj att följa med på saker. sm att åka på cafe å fika.
för då han hon prata med tanterna vid de andra borden. :love:
vi har varit iväg 3 ggr nu och det går kanonbra och det är så skönt att veta att jag kan ha med henne utan att hon blir jättelessen!

hade min andra ridlektion i torsdags och jag börjar känna mig riktigt duktig ju!
på slutet gick han kanon och jag hade bara löst grep om tygel och hästen var superlätt.
ganska kul när jag själv märker vad jag gör för fel och kan korrigera innan ridläraren säger till mig. :D
vi var bara 3 st åxå, så det var ganska intensivt, men fy faan, va det är kul! hur har ja klarat mig i 11 månader utan?
så nu har jag bestämt att ta hem hästen till sommarn och få ordning på henne innan hon eventuellt ska säljas. :idea:

våra rutiner funkar kanon.
frukost vid 08.30 , lunch vid 12. middag 16 och kvällsmat vid 19.30. sen nattmat mellan 12-02 och igen mellan 4-6. oftast sover vi till 07.30 och sen går upp. fortfarande en tupplur mellan varje måltid på dagen. dock oftast i bilen eller kärran, sängen har visst blivit barnätande. :grin:

ja behöver väl inte påpeka hur löjligt nöjd med livet jag är just nu va? :angel::love::D

Vad härligt att läsa att ni har det så bra! Ja visst är det kanonskönt att komma igång och rida igen, det liksom fyller på alla gladbatterierna igen. Det är så himla skönt att bara vara vuxen ett tag, och sen när man är färdig är det så himla mysigt att komma hem och snusa bebis igen!

Idag har vi vart in till barnakuten med Tilde. Vi (Rasmus) som skulle åkt på 1 års kalas :(

Hon fick inhalera koksalt och syre. Dom kollade även puls och syremättnad i blodet när vi kom och innan vi åkte hem.
En läkare kollade igenom henne. "En väldigt stark liten tjej med gott hull".
Han hörde att hon har slem i halsen och lite i lungorna men så länge hon är såhär pigg och snackar och ler behöver vi inte vara oroliga. Men hon får absolut inte sova över några mål mat.

Kaskadkräktes i morse vid 8 tiden sen ingenting på hela dagen :bump:

Kinderna som BVC sa bara var lite röda och skulle försvinna om 14 dagar sa han var djupare skadade och de kommer försvinna helt men det kommer ta veckor! :cry: Jag som tyckte jag klädde på henne massor + skyddade henne mot kyla och vinden :cry: Dessutom kollade jag henne + Rasmus hela tiden efter tecken att de blev kalla men det syntes ingenting på någon av dem. Det var först när vi kom in vi alla 3 blev röda om kinderna och näsorna men på Tilde försvann det inte :(

Ush, så jobbigt när de blir sjuka. Vi åkte in till barnakuten förförra måndan, Yuva var snuvig och hostig och fick svårt att andas. Läkaren misstänkte att hon hade drabbats lindrigt av RS, men att det var på väg att gå över. Hon hade biljud på lungorna, och kommer antagligen hosta ett tag. Jag vågade inte sova ordentligt på flera nätter... Hoppas verkligen Tilde kryar på sig snart!

Haha idag har jag varit och bowlat, Tuva var också med. Precis när vi skulle börja ville Tuva amma, så jag ammar henne vid vänsterbröstet, tar klotet i högerhanden och skickar iväg klotet. Tror ni inte jag slår en strike!?!? Haha så jävla säkert!

shit var bor du??? ingen snö på marken ju, så underbart det ser ut!
här har vi fortfarande en meters snö....all trav blir liksom passage:grin:

*KL*

Jag är så glad just nu. Har levt med ständig ångest över boendet de senaste 1,5 året då vi endast fått tag i korta, tillfälliga kontrakt. Detta huset vi hyr nu har vi kontrakt på till den sista juni nu i år. Stressande? Oh ja. Speciellt nu med Isaac, vi kunde ju väntat med barn tills vi hade fast bostad, men lite sent att tänka på nu. Jag var lite dum & naiv när jag blev gravid, tänkte, det löser sig.

Men nu verkar det faktiskt som att det löser sig. För ev får vi ett förstahandskontrakt på en lägenhet nu i sommar, utanför Göteborg. Men helt klart värt det för ett fast boende. Det är en kompis till mig som fått nys om denna lägenhet och hon hyr själv där - så chansen är stor att vi får denna lägenhet.

Och det bästa med det här är väl att jag kommer ha en toppengranne en våning upp, promenadsällskap med hundarna och mysiga grillkvällar. Underbart :D

:rofl::rofl:

Kan se det framför mig. En mamma med unge vid tutten som strikar.

Själv har jag lyckats med att gå på toa med en liten limmad vid tutten. Inte fullt så häftigt men bra för att vara mig.

Och vet ni, idag har jag ridit.:bump: Var ute med Lillstrumpan en kort sväng. Hon var på tårna kan jag säga men skötte sig.

Jerseyko: Vad otäckt när de har svårt att andas. Skönt att hon är en sån tuffing och blir bättre!

shit var bor du??? ingen snö på marken ju, så underbart det ser ut!
här har vi fortfarande en meters snö....all trav blir liksom passage:grin:

Jag har flytt från snön! Visserligen bodde jag i Skåne innan men där snöar det ju på tvären. Nä, vintermånaderna är faktiskt bättre här, speciellt när man håller på med hästar.

*kl*

Åh vilken lycka, Elise verkar ha börjat få in en sov-rytm på nätterna. Det har gått från att verkligen varit så jobbigt så jag bara ville dö sista veckan då jag bara fick typ 3h sömn varje natt till att hon somnar vid bröstet vid 21 tiden vi lägger henne i vagnen oxå sover hon där till 2, äter somnar om och vaknar igen vid fyra eller sover ända till sex, äter och sen vill upp. Helt sjukt skönt att hon kan sova själv till två och att mammsen får lite sömn igen!:love:

visst är det underbart när det vänder!!?? :love:
Matilda ska sova i egen säng hela natten för första gången inatt, fast bredvid min sida av sängen då. måste ju kunna ligga och ge flaskan ju!

och nu är det bestämt att min lilla skrutthäst kommer hem 9 maj!
har fått stallplats och sommarbete och det är ridbana på bra avstånd, som dessuton anordnar små tävlingar under sommarn! :banana: å va ja lääääängtar!!!!!!
hon kommer få skavsår på mulen efter alla pussar ja kommer ge henne. :d

Vad kul att få hem hästen.
Jag längtar tills jag kan rida igen men det tar nog några veckor till innan fogarna är i form.
Idag har Amanda o jag varit själva hemma. Sambon började jobba idag. Det har gått bra och vi har tom varit ute på promenad:)

Utan sömn blir man ju sinnesrubbad ju!

Än så länge *pepparpeppar* så sover Viktor hyfsat på nätterna och får jag sova bara tre timmar i sträck så är jag en utvilad och glad mamma. Han snuttar när vi går o lägger oss och vid ca två och sen vid ca fyra-fem. I dag ville han dock inte somna om efter att ha ätit vid halv sex på morgonen.:cool: Jag är lite trött jag.

Men idag har vi varit ute hos hästarna igen. Norpmamman har ridit ut och travat på sin überpigga lilla häst. Norpan har varit ute och motionerat sin mormor han. Har ju varit så kolossalt fint väder så då tar vi med vagnen ut så mormor kan gå och dra sitt lilla barnbarn.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 578
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar