Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Jobbigt när de är sjuka. När de skriker båda två brukar jag tänka att det snart går över. Och det gör det också, det brukar inte vara mer än fem minuter. Och så får man prioritera, ibland får bebisen skrika fem minuter i vagnen trots att han är aptrött för att jag ska hinna klä på Sam. Och så får man lära sig av det och börja lite tidigare nästa gång. Stå ut och ta hand om dig, magkatarr är inge bra.

Dom är ju jättelika!!

Idag har Tilde vart jätteknorrig, tror hon e bajsnödig. Hon har inte kräkits i alla fall :bump: och ätit konstant typ hela dagen till 13,30 då somna hon när vi gick på promenad.

Mitt mål med doneringen av mjölk, 50 ml/bröst minst 2 ggr om dagen går över förväntan. Har nyligen pumpat 200 ml ur det ena bröstet!!
Jag gör så att jag t.ex ammar höger bröst, lite senare pumpar vänster bröst + en skvätt ur höger. Ammar sen höger, sen amma vänster, pumpa höger bröst + en skvätt ur vänster.
Har faktiskt lyckats få igång produktionen i högertutten så nu är dom likastora :bump:

Tack för snälla ord. Om stora sonen är sjuk imorgon med så är jag själv då, få se hur det går. En kväll har jag klarat av själv, är själv ikväll med.

KL

Apropå kräk:
När stora sonen är förkyld kräks han lätt. Inatt kom han till oss och lade sig men drack lite mycket vatten. Lägger sig ner med ansiktet 1 dm från makens ansikte, och... kaskadkräks! Rakt i makens ansikte!! Näsan, ögonen, öronen och håret dränkt i kräk :angel: Och från en 3åring blir det en del..

Nu när jag skriver det blir jag full i garv, men han sa själv att det var bland det värsta han varit med om. Sonen blev så klart ledsen, trodde ju att han gjort något fel stackarn.

Hahaha. Det där har jag varit med om.

Jag var väl 7-8 år och min 1-2åriga lillasyster sitter i mammas famn. Vi tittar ut på något genom ett fönster och då vänder lillasyster på huvudet och spyr ut en stråle köttsoppa över mitt huvud. I den åldern som jag var i så var kräks något som var så överjordiskt äckligt så jag förstår inte att jag inte dog.:p Minns det så väl. Jag kastade mig in i badrummet och sköljde ur köttsoppan ur mitt långa hår.

Vad trevligt det låter med kräk i ansiktet :p Fy tusan!

kl

Herman har dragit på sig en förkylning, stackar'n. Han hostar och nyser och hans stackars näsa är full i snor. Har testat koksaltlösning men tycker inte det hjälper så mkt. Han är inte täppt i näsan verkar det som, utan bara en massa snor som inte kommer ut. Har sett att det finns näsdroppar för småttingar på apoteket. Nån som testat det? Vad mer behöver man hemma när dom är krassliga? Ska köpa en febertemometer oxå. Han verkar iaf vara feberfri än så länge (peppar peppar)

Jag droppar i koksalt och efter några minuter suger jag rent näsan. Ansvällande näsdroppar ger jag innan läggdax och på natten om det behövs. Isabell var förkyld när hon var 3 veckor, utan snorsug hade hon haft jättejobbigt..

Alvedonsuppar. Och koksaltlösning. Många tycker snorfridan är guds gåva till bebisföräldern, själv har jag aldrig provat. Lite babyvicks om det fins i sverige, sån man stryker på bröstet...

Mina magmuskler var tillbaka på sina rätta platser efter nån månad, men situpsen lyser med sin frånvaro:D

kl

Har precis pratat med 1177 och barnakuten. De ville att vi skulle komma in för bedömning. Det känns skönt att de ska kolla upp honom, speciellt när jag läst om RS-viruset :crazy:

Vi har tid kl 19. Uppdaterar sedan.

Åh jag har kommit på en kanonträning kombinerat med lek med 2-åringen. Man sitter ner på studsmattan och hoppar upp och ner! Super för magmusklerna, typ samma känsla som kort trav fast större :D *träningsvärk*

Sen tänkte jag säga att jag drar till Sverige, Skåne och Malmö i en tio dagar. Om jag inte hänger här lika mycket som vanligt så är jag antagligen och fikar, shoppar leker på lekplatser, simmar, går på min bästis möhippa, en annan bästis 30-års fest eller så sover jag :D (fast jag kommer nog inte vara helt frånvarande, man är ju beroende hihi)

Jag blev riktigt impad av mig själv igår när jag provade situps för första gången. Gick gewswint och jag drog av 50 i rena förvåningen. Däremot var det värre med ryggmusklerna. DE behöver tränas upp!!

Mina magmuskler var tillbaka på sina rätta platser efter nån månad, men situpsen lyser med sin frånvaro:D

Jag testade att känna efter mina magmuskler för nån vecka sen och jag tycker inte direkt att det var något mellanrum mellan dem, men jag vet ju visserligen inte hur de kändes innan graviditeten ;). Så snart är det väl dags för situpsen!

Snovind: 50 st! Det var bra jobbat! Själv brukar jag ha fullt upp med 20 st när jag är otränad.

*KL*
Alicia är i alla fall fri från sin förkylning nu, jag är INTE avis på er som har förkylda bebisar för det är asjobbigt ju! Jag har förresten också kört med koksalt och näsfrida på Alicia när hon varit förkyld. Enligt mitt BVC var det barnkliniken som gällde om bebis får feber men fr.o.m. 3 månader (har jag för mig att hon sa) kunde man ge supp.

Min stackars Alicia har blivit så himla tjusig i ansiktet! Hon är precis FULL av finnar! Jag läste på nätet att det är när mammans hormoner (som de hade när de låg i magen) som går ur kroppen som de kan få finnar. Och det kan förstärkas av att mamman äter tex choklad, ost och nötter. Jag som käkade en massa choklad både i torsdags, fredags, lördags och söndas :o. Avslöjad :angel:. Jag får försöka skärpa mig...

Annars bajsar hon grönt titt som tätt. Gör era det?? Enligt BVC verkade det inte så farligt, berodde enligt dem på vad jag åt (jag som inte tycker att jag ätit något särskilt). Men enligt nätet kan det också vara att hon får i sig för mycket söt förmjölk men då har jag för mig att bebisen inte går upp så mycket i vikt och Alicia har blivit en liten tjock köttbulle, så går upp i vikt gör hon ju...

Här är det bara bajs i färg o koncistens av Johnnys grovstarka senap.:p

Nu har vårt lilla skrikpaket däckat så smått i mitt knä. Trots att han sovit lääänge på em i våran säng så vart det gnäll sen trots snutte o ny blöja. Han har varit gnällig varenda kväll hela veckan.

Vi har alla tre sovit tillsammans i stora sängen på em. :love: Hur mysigt som helst. Och så välbehövligt!

*kl*

Jahopp då är man uppsagd nu då... From måndag så är alla uppsagda. Nu ska jag visserligen vara föräldraledig till i december o sen börjar uppsägningstiden. Hade egentligen tänkt säga upp mig när jag kom tillbaka, så gör inte så jätte mycket. Dock blir det massa mer jobb nu då jag måste kolla upp massa saker, för jag vet att jobbet kommer inte kunna svara på frågorna och dom har gjort så mycket fel under detta år så...

Sorry, bilden var visst inte publik. Nytt försök:

Söta bebisar! Här är en till (tycker jag iaf ;) ):

30546698.jpg

Han ligger lite i lä viktmässigt, väger nu 2800g. Men kolla in lårmusklerna (?), de är nya!

Sen dess har han hunnit bli 3 kg och orkar amma allt => behöver ej ge flaska o pumpa o greja. Har plötsligt mkt mer fritid :)

Haha idag har jag varit och bowlat, Tuva var också med. Precis när vi skulle börja ville Tuva amma, så jag ammar henne vid vänsterbröstet, tar klotet i högerhanden och skickar iväg klotet. Tror ni inte jag slår en strike!?!? Haha så jävla säkert!

Haha, det hade jag velat se!!

moas bajs (underbart ord! bajs bajs bajs) har varierat totalt, allt från orange till illgrön a'la Kosmos! var alltid lika spännande att byta blöja :D

Alvedonsuppar

Nässpray för spädbarn ( kalasbra tycker jag )

Snorsug

Hoppas det går bra för er på barnakuten :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 583
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar