Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Det gick bra på barnakuten igår. Så länge han ammar var det ingen fara på torpet. Anledningen till att han ammade så dåligt i går och somnade hela tiden berodde nog mer på att han inte sovit något alls nästan på hela dagen. Så när vi kom hem vid 22 i går slocknade vi som grisar i sängen alla tre. Ska på återbesök i em till akuten så de får lyssna på lungor å så igen.

*kl*

Ni som vill träna upp magmusklerna: i senaste numret av Fitness Magazine har de en bra artikel angående träning efter graviditet. Där skriver de om vikten av att dels träna upp bäckenbotten och dels träna upp de inre magmusklerna innan man börjar med situps.

Jag, som inte har fött några barn men däremot har usla coremuskler, tyckte att de hade en del bra övningar. Enkla att utföra och effektiva! :)

Haha idag har vi lämnat Tuva hos sin mormor några timmar, för att helt enkelt få kn*lla ifred! Jag tror inte jag haft så skönt sex på jag vet inte hur länge, sen Tuva kom har det mest blivit snabbisar, och när man var gravid var man hämmad pga magen. Det var riktigt najs!

Nu har vi hämtat hem lillskiten, hon och pappa ligger och sover, och jag sitter och surfar och dricker en Bacardi Breezer!

Trevlig helg på er!

:rofl:

Jag borde oxå sova, Tilde är så duktig och somnar vid 20-21 och sover sen 5-6 timmar innan de är dags för mat. Men jag somna ju till mitt på dagen idag och då kan jag inte somna på kvällen sen *suck*

kl

Fick ett trist samtal från barnakuten igår kväll. Herman har fått RS-viruset :( Han är inte alls pigg. Men än så länge äter han bra och det verkar inte satt sig på andningen. Men det blir inte många timmars sömn här nu. Vakar som en hök över honom och lyssnar på andningen.

Nån som har erfarenhet av RS hos så små barn?

Jag tror det är de inre som tränas bra med "Plankan". Men jag ska nog köpa den då, tack för tipset!

black darling Ingen erfarenhet, men det låter inte roligt. :(

Oj, hoppas att han tillfrisknar snabbt ändå. Vad har ni fått för förhållningsorder? Bara stanna hemma o avvakta eller?

Tråkigt! Men skönt att han äter ordentligt och inte har några problem med andningen iaf. Hoppas att det blir bättre snart!

Ja, vi ska bara vara vaksam så han inte får svårt att andas och att han äter som han ska. Lite feber, hosta och snuva var inte så farligt tydligen. Men han får hostanfall ibland när han ätit, och då kaskadkräks han upp all mat och massor med slem.

Ja, än så länge har det inte satt sig på andningen, så vi håller tummarna! De kan tydligen få problem med lunginflamation oxå.

Tog dom prov på honom?

Tilde har vart dålig i 1½ vecka nu, hon kaskadkräks typ varje dag å har vart supersnorig och hostig. Fick inhalera koksalt + syre på barnakuten men de sa ingenting om RS, bara att vi skulle komma tillbaka om hon blev sämre.

Ja, dom tog prov. I vanliga fall gör dom inte det eftersom det är tokdyrt tydligen. Men eftersom Herman bara är tre veckor ville dom veta.

Stackars Herman, hoppas han blir frisk snart! Sam har också blivit förkyld, nu när vi är på semester och allt. Eller semester och semester, det är rätt tufft att inte vara hemma där det är barnsäkert och där sambon finns. Vi har varit uppe sen 6 i morse, efter att Sam somnade klockan 23 igår kväll. Men nu ser de ut så här :

I eftermiddag blir det kalas hos min mamma och då kommer där vara två andra grabs i Sams ålder och en höggravid kvinna som skulle haft i tisdags!

Oh, vad mysigt det ser ut i vagnen! Ibland hade det varit bra med en syskonvagn, men jag får klara mig utan. Använder bärselen till lillan än så länge när jag kör William i vagn. I fredags köpte jag även en ståbräda så han kan åka med när jag kör Alicia. Får se hur det går...

Usch, för övrigt har jag ståhej med min ponny som fått fång igen. Det känns lite hopplöst när det händer även på vintern.

Black darling: Hoppas han kryar på sig snart din lilla kille!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 582
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar