Sv: Vinter 9-10, del 3!
*KL*
Och här är en till som är inne en hel del och läser men inte lyckats skriva något på väldigt länge. Allt är bra med både mig och lilla Liam, dagarna går så fort och han blir mer och mer en liten person!
Rutinerna börjar sitta lite bättre. Ombyte till pyjamas och läggdags redan mellan 17 och 18, sedan vakna till för att äta vid 22-tiden och sover sedan till 4-5 innan han vaknar för mera mat. Tyvärr tycker han då oftast att det är dax att upp och hoppa, ibland lyckas jag få honom att somna om och sova till 7-halv 8, men det är inte det lättaste. Sedan går förmiddagen åt till äta, busa och några kortare powernaps, innan det vid lunch är dax för ca 2 timmars sova i egna sängen, och eftermiddagen ägnas åt mat och bus innan läggdax. Jag har försökt skjuta på läggtiden, men det går segt, han blir så trött tidigt eftersom han inte sover något på eftermiddagen.
Äter gör han lite si och så. Jag ammar var annan till var tredje timme, men i perioder har han varit helt ointresserad av att äta. Han visar inga tendenser till hunger och när jag lägger honom vid bröstet så ligger han bara där och ler. Detta har fått till följd att hans viktkurva sjunker som en skadeskjuten fågel. Sist vi var hos BM så pratade hon om att starta honom på gröt om inget hände, nästa dag åt han helt plötsligt som en häst och har fortsatt ok, så vi väntar lite till. Vill helst att han ska ha åldern inne innan vi introducerar annan föda än mjölken. Det är tur att han var en riktig liten tjockis när han föddes och de närmsta månaderna därefter, han har haft lite att ta av.
Bra att ni diskuterar dop! Här har det varit mycket snack och lite verkstad... Nu har jag fått mig en påminnelse om att vi måste bestämma datum, tiden går.