Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Häromdagen så fick vi rabattkuponger ifrån Libero på bl a blöjor. Jättebra tyckte jag. Tills jag såg att det enbart var på strl 1 och 2.:cool:

Om vi säger så här, strl 2 är för barn 3-6 kg. Igår vägde jag mig påklädd hos mutter. 67,9kg. Sedan fick Viktor vara med, också påklädd, och då vägde jag 76 kg. Jag tror att han har ökat en smula i vikt sen senaste vägningen som visade 5995g omatad. Det var för tre veckor sen. Eller så var det de extremt tunga jeansen han hade på sig igår. :D

Jefvla Libero! Alla har inte barn som väger normalt.

*knapplån*

får väl skriva ett litet inlägg jag med...

Lillkillen (som inte har fått något namn än) är nu 16 dagar gammal. Vi har kommit in i bra rutiner för tillfället, får väl se om de ändras...

Han vaknar vid 7-8 tiden när vi andra i familjen äter frukost, är vaken en stund, äter lite och sen somnar han om.. sover ett par timmar fram till 12-tiden och då är det dags för blöjbyte och mat. Är vaken en stund igen och sen somnar han... sover till 16-tiden ungefär. Och sen är det dags för blöjbyte och mat (blir ni förvånade? :rofl:). Är vaken en stund, en timme ungefär. Somnar sen om igen... :angel: och sover till 20-tiden då är det dags för mat och blöjbyte. Är vaken 1-2 timmar och sen slockar han för natten, vaknar mellan 3-4 tiden och vill snutta lite och sen somnar han om!

Känns som om han aldrig är vaken, men det är han! :laugh: När han sover så hinner jag göra både det ena och det andra, stallsysslorna är inga problem att hinna med och inte heller att motionera hästen! Är rejält sugen på att börja rida igen, men jag väntar ett par veckor till innan jag gör det! Har en tjej som rider hästen 2 dagar i veckan nu och så sköter jag markarbetet där emellan, longering, tömkörning, promenader.. :)

Lillkillens storasyster är jätteduktig och jättesnäll mot honom, även om hon är där och pillar ibland ;) Hon är väldigt stolt över honom! Och frågar man henne så är det hennes bebis!!! :rofl:

Idag är det dags för hembesök från BVC så jag ska ta och sätta igång nu med allt som ska göras innan dess.. måste städa/röja lite, stallet ska tas hand om, hästen ska motioneras, måste handla, dottern ska hämtas på dagis..

Just det, var och vägde lillkillen i förra veckan, han vägde då 3580 gr och var 51 cm lång. Ska bli spännande att se vad han väger idag!

Vi spånar lite på ordningen.

"Trent-Eskil, kom in o äääät!" Nääää.:p

Kanske Libero skickar kuponger på blöjstorlekar anpassat efter när man fick barn? När var det du kalvade?

Men det är väl inte nödvändigtvis bara bröstvårtan som ska 'sugas in' från tratten? Jag köpte till större trattar (30 mm) istället för de 24 mm som följde med på inrådan av amningsrådgivare och jag har mindre bröstvårtor än genomsnittet skulle jag tro. Tycker att de skaver mindre. Brukar smörja med lanolinsalva (ofarligt för bebisen att få i sig) på kanten av tratten.

Känns som hela bröstet sugs in i tratten ;)
Ska höra vad jag kan göra, jag donerar ju mjölken jag pumpar så jag ska höra vad dom säger i mjölkköket.
Min handpump är mindre och på tratten sitter en mjuk grej. Den är skön å pumpa med.

:rofl: Hur kom jag över till Irland då ;) Jag drömmer bara snusk, det är väl för jag vill mer än mina slemhinnor :mad:

Viktor verkar gilla att hasa ner bodysarna på ena axeln lite säxigt sådär så vi misstänker att vi kan ha med den nya Per Sandgaard eller liknande att göra så när han är stor nog att rida så vill han nog ha en väldans dyr dressyrhäst. :p

:rofl: Vart får du allt ifrån? Erkänn att du är Annika Lantz syster, ni har ju precis samma humor!

Jag tänker visserligen lämna Irland, men hade planer på att ta med sambon! :D

Så här mysigt hade vi det igår :D

Tänk att ha för korta ben för 20 cm stigläder :D

:eek:

Men va f... har du varit hemma hos mig o rakat min shettis!!???

Och näää, jag är inte syster med AL. Och det är inte första gången jag fått den frågan av nån konstig anledning.

Jerseyko: Ja, det vet väl inte jag hur du kom dit. Du var där iallafall. Ang slemhinnor så borde de byta namn till torrhinnor.

Våran E är oxå en gigant!! 6 veckor idag och har samma kläder som storebror hade när han var 3 månader! Har inte vägt på 3 veckor tror jag men ska dit på måndag-blir spännande. Men han är verkligen jättestor!!

Vi har inga direkta rutiner ännu, beror på om han har sov- eller vakendag. Storebror har väldigt fasta tider så det dröjer nog inte länge innan denna också har det. Om han inte har ont i magen så äter han vanligen vid 2, 4 och 6 (då har han sovit i sängen utan mat i ca 4-6 h). Men det är lite blandat som sagt, och har han ont i magen på natten vill han äta hela tiden.:crazy:

Vi spånar lite på ordningen.

"Trent-Eskil, kom in o äääät!" Nääää.:p

Kanske Libero skickar kuponger på blöjstorlekar anpassat efter när man fick barn? När var det du kalvade?

Skulle ni ha dubbelnamn? Själv tänker jag i alla fall placera tilltalsnamnet först bland mina barns förnamn. Kanske beror på att när jag flyttat och började ny klass i 5:an sa fröken:
- Då ska vi hälsa Ragnhild välkommen till oss!
Jag blev nog pionröd och mummlade någonting om att
-jag heter faktiskt Lotta
Detta var nackdelen med att mina föräldrar placerat farmors namn först bland mina förnamn. Fast idag när allt är datoriserat kanske det inte är lika stor risk att det blir fel...

Förresten så kalvade jag 1 februari. :laugh:

*kl*

Vi fick oxå rabattkuponger från Libero, dom var för stl 1,2 o 3. Dock fick sambons syster helt andra kuponger o för stl 1 o 2. Då skiljer det 2 dagar mellan oss :confused:

Nä, inte dubbelnamn. Men vi pratade om att ha Trent o Eskil först. Och så fjantade vi till det med Trent-Eskil.

Det är ju problemet om man har tilltalsnamnet sist tydligen. Vi får se hur vi sätter namnen.

*delvis KL*

Samma här, d är juh så j*kla kort bf datum på dom :mad:

haha, helt salig är man just nu. Lillen skickade vi i säng för ett tag sedan, o för första gången på kanske 2½ mån så fick man sig nått. :p Sambon förvånade mig, då det verkligen var hel spontant från hans sida o inget jag var beredd på.
Dock får vi hoppas på att det inte blir en unge av detta o att amningen räcker som ksydd för denna gång :o Kondom var inget någon av oss tänkte på just då och någe p-piller har jag inte hunnit skaffa ännu :crazy:

jag tycker det är lite roligt att två ungar på samma forum ska heta trent! det är ju inte vanligaste namnet :D

Nä, det är ju inte direkt vanligt. Men Trent har vi skojjat om under hela graviditeten. Och när sambon vägrar släppa Eskil så tyckte jag att då kan han ju lika gärna heta Trent också.

Trent är ju med överallt...
PICT0422.jpg

Och under tröjan har min sambo t-shirten han hade på sig på våran första date för snart tio år sen.:D En t-shirt han köpte på en Mesh-koncert

Och min har T-shirt från Dragracing EM på Mantorp 2008!!
30181458.jpg

Fast mina ungar verkar ju vara riktiga räserbebisar ;)

Rasmus har slagit om till sommartid *zzz* Vaknar strax efter kl 5 och jag får honom att ligga kvar 1 timme kanske sen är det bara att gå upp *zzz* Vi åt nyss mellis!!

Tilde bara sover och äter, ammade nog typ 2400 ggr igår och i morse när hon vakna hade hon boostat upp mjölkproduktionen så mina bröst var som 2 stenhårda handbollar som skrek "Töööööm miiiiig" ;)

Den 19 Juni blir det namngivning för Tilde, bokade bygdegården idag så nu ska jag skriva gästlista och leta efter inbjudningskort på nätet. Hade gärna gjort själv det är ju så fint, men min handstil är urusel och med tanke på att vi vart 50 pers på Rasmus namngivning så var det lagom jobbigt att bara skriva allas adresser ;)

Åh ringde nyss blivande "gudmor/fadder" eller vad man nu kan kalla henne, hon blev jätterörd och började nästan gråta när jag frågade om hon ville bli det åt Tilde :love:
Känns som jag träffat riktigt rätt och hittat en vuxen som kommer finnas för Tilde i vått och torrt och när hon kanske inte vill/kan vända sig till mig, sin pappa eller någon annan släkting.

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 584
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar