Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Haha så gör Tuva med, men hon skriker till lite ilsket då och då också! Skönt att det inte bara är min unge som gör så, nästan rädd att hon var lite koko hahaha!

Tuva gillar också sitt gym, det är min räddning! Tack vare det kan jag äta ifred, annars äter jag med henne i sjalen. Nu kan hon tänka sig babysittern med, sitter där i hela 10 minuter!

Haha sötis! Så gör Isaac med! Sam var aldrig snuttig, det var käk tills det var slut och sen inget. Isaac är mer en myskille!

På måndag åker jag hem. Längtar. Detta är asjobbigt.

Ligga på mage är inte riktigt tildes grej än, hon kör ner näsan i madrassen och sparkar med benen så hon blir som en jordfräs och försvinner iväg på några sekunder.

Var till BVC idag med mina stora (;)) barn. Tilde 2 månader 3 veckor, 4970 gram och 56,5 cm. Rasmus 2 år och 5 månader 11100 gram och 84 cm.

Hihi jag vägde mina igår. Isaac 11 veckor, 7300 gram och Sam 2 år och 2 månader 13500 gram! Mina armmuskler är större än dina :P

Åh, ligga på mage är Tuvas största dröm! Hon sover på sidan på nätterna, med min tutte som kudde, och om jag går upp för att gå på toa hinner jag inte ens lämna sängen innan hon kurat ihop sig som en igelkott!

Likadant när hon ska träna nacken, hon ligger och myser, och njuter av att ligga på mage en lång stund innan hon lyfter på huvudet!

Nu behöver jag inga, och kan tom sova med tuttarna lösa :bump:

Gud så underbart! Jag håller på att bli galen av att gå med bh jämt. När slutar det läcka ur bröstet som inte ammas?

kl

Herman kryar på sig. Han är bara lite snorig och hostan håller på att klinga av. Nu tampas vi med magknipen igen. Köpte miniform i går, och det har redan börjat verka! :banana:

Hihi jag vägde mina igår. Isaac 11 veckor, 7300 gram och Sam 2 år och 2 månader 13500 gram! Mina armmuskler är större än dina :P

Hi hi, fast mina armmuskler är nog störst! ;) :D
William väger snart 17 kg och börjar nog dra sig mot att vara någon meter lång. Han är rättså stor för att vara 2 år 8 månader... Alicia ska jag väga nästa vecka igen. Det blir spännande!

Aaah, vilken liten gos! :love:
Det ser så mysigt ut! Fast jag själv tycker mest att det känns obehagligt när de gör så, så jag står inte ut med det där "duttet" och leket så länge.

Min 3åring väger inte ens 13 när han står på vågen här hemma. Vet inte hur lång han är, ska bli spännande att kolla på 3årskollen i april. :)

Däremot så är lillebror stor, ska också bli roligt att se på måndag!

Här funkar babysittern jättebra nu, där sitter E gärna så länge han är mätt. Det är himla skönt, jag kan ibland iallafall äta och laga mat i lugn och ro!

*kl*

Imorgon händer spännande saker, jag ska roa mig och Isaac är med som vanligt. :D Jag är en fd kaninhoppartjej som åkte land & rike runt för att tävla. Slutade med det när jag blev kär men har tankar på att börja med det igen :) . Imorgon så är det bland annat hopptävling så jag tajmade in det i samband med att jag ska träffa en kompis som ska tävla där. Jag ska ha hand om lite fikaförsäljning men mest ska jag bara njuta av alla kaniner. Har förberett allt åt Isaac, kommer bli att klä honom varmt om han skulle bli kinkig där i ridhuset. Men det blir nog en rätt kort dag då det bara är 40 starter. Sen ska vi till stallet och snusa häst och därefter tacos.

Ser fram emot morgondagen.

vad stor han är!

Haha det var väl ingenting mot Moa tycker jag, hon hugger som en svulten haj på bröstet , gång på gång på gång när hon leker, men hon är rätt våldsam överlag:p

Ja, han är stor. Men vi systrar har vuxit rätt bra som små med. Dock inte som Viktor. Sen har vi blivit spinkiga och inte alls så stora vid ett års ålder. Min syster som var fläskigast som bebis är fotomodellssmal idag. Hennes yngsta son var också en jätte som liten. Nu är han vid 6 års ålder en liten tarm bara. Vi får se hur Viktor utvecklas. Han kanske är en liten fjutt jämfört med era om ett år.:p

Nu har han börjat hitta sina händer. Suger på dem. Jag hoppas att han börjar suga på tummen jag. Så slipper man nappen. Inte för att det är besvärligt med den men jag tycker att det är mer praktiskt med tummen, den vet han ju var han har hela tiden.

Det ser så mysigt ut! Fast jag själv tycker mest att det känns obehagligt när de gör så, så jag står inte ut med det där "duttet" och leket så länge.

usch ja, jag diggade inte heller det där. *ryser*

va var upp halv 4 i morse. *jippie........................*
är det någon som har sett mitt barn, det barnet som sov till halv 8 på morgonen? vill gärna ha henne tillbaka om det är möjligt. kan betala åxå, för frakt och evetuellt emballage. :grin:

Matilda har blivit otroligt mammigt och blir suergrinig och ledsen om det är något som inte går hennes väg.
som att papa ska ha henne på kvällen när jag åker och rider min lektion. jättejobbigt. är ju rädd att hon ska ta stryk av att jag "överger" henne, men samtidigt så mår jag så bra när jag får åka till stallet, så jag vill inte sluta med det heller!
så jag ringde och pratade med min BVC-tant och hon sa att jag absolut inte skulle sluta rida. Matilda får helt enkelt nöja sig och vänja sig vid sin pappa.
inte alls det svaret jag hade förväntat mig, men himmel, va skönt det var att höra någon som jobbar med barn säga så! :banana:

å har köpt ett babylarm, så nu kan ja sitta vid datorn och ändå ha koll på när hon börjar vakna till, istället för att kolla henne stup i kvarten. å hn kan stå kvar ute och sova utan att ja måste ha dörren lite öppen. jätteskönt!!!! :love:

Nu kanske du har köpt ett mer avancerat larm än mig, men jag köpte en vanlig babyvakt till William när han var bebis och det är det bästa jag har köpt någonsin!!!! Den har använts kanske 2-5 timmar om dagen i 2 och ett halvt år nu!

nejdå, det är bara ett helt vanligt larm. eller vakt. så ja hör va hn gör. kanon. kan även lyssna på vad sambon gör när han nattar henne. :D

Idag knatade vi upp till stallet, åh vad gott det luktade. Vi gick hemifrån 9:30 och Tilde slockna så fort jag la ner henne i vagnen och sover än. Hon ligger ute och myser. Babytalken min pappa köpte är grym, jag fick gå ut och ställa ner ljudkänsligheten för jag hörde alla fåglar och bilar och sånt ;)
Ska snart gå ut och väcka henne för mat. Det känns jättekonstigt att inte amma henne hela tiden som jag gör om hon sover inne.

Blir nog en hästtjej av henne :D

Gud så underbart! Jag håller på att bli galen av att gå med bh jämt. När slutar det läcka ur bröstet som inte ammas?

Så länge du inte tittar på bebisen eller tänker att du ska amma, eller föreställer dig känslan när utdrivningen startar ;) Jag får springa upp på morgonen och ta på mig topp för jag vaknar, tittar på Tilde å så sprutar det ;)

nejdå, det är bara ett helt vanligt larm. eller vakt. så ja hör va hn gör. kanon. kan även lyssna på vad sambon gör när han nattar henne. :D

Hi hi, ja vi har skojat om att ställa den i brevlådan, när vi varit hos bekanta som bor i ett villaområde, för att höra vad grannarna säger ;) :devil:

Tuva gillar också sitt gym, det är min räddning! Tack vare det kan jag äta ifred, annars äter jag med henne i sjalen. Nu kan hon tänka sig babysittern med, sitter där i hela 10 minuter!

Viktor har ett babygym hos sin mormor och jag får allt lov att skaffa ett hemma med. Det är som du skriver, man får lite tid ifred ju. Har också intagit en och annan måltid med en liten gnällig unge i bärsjalen. Babysitter skall också införskaffas. Vart ska vi ställa allt undrar jag bara. Här är så rörigt redan. :p

Städa? Näh. Inte vi slapptaskar.

Snön får bara smälta bort först så får vi mer utrymme. Mormor o morfar flyttar från sin gård och vi flyttar in. Då kan vi sprida barngrejjor så det står härliga till. En värderingsman skall komma ut snart nu när man börjar se att där är en gård under all snö. Huuu, har vi blivit så vuxna att vi ska skaffa hus och grejjor.:eek: Hjälp!

Förresten, Viktor sov till 04.20 imorse. Lade sig vid halv nio. Hjälp! Gissa om mina tuttar var amningsnödiga. Men efter tutteriet och två blöjbyten så var han pigg som en lärka och låg bara och tjoade och flamsade. Jag är lite trött jag. Tur att jag lade mig vid tio och inte var uppe o nattsuddade med mannen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 586
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 961
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar