Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

men tänk va mycket du kommer att växa som mamma och människa om du gör det!!!!

jo för fasen - gör´t!!!!!! :banana::bump::banana::bump:

Kan ni inte åka tåg då? Du och bebisen. Det är lite mer amnings- och tröstningsvänligt. :)

Vad stor hon har blivit! Så hon äter mat så duktigt!!! Hon verkar verkligen tycka det är jättegott!

Jerseyko Shit, har ni haft snöstorm! Vad trist nu när man bara längtar till våren. Här har det varit vårväder ett bra tag nu så snön smälter för fullt. Men det är en hel del snö kvar trots det.

I eftermiddag ska jag släppa ihop den nya "sällskapshästen" med min stora jätte. Hon var knappt 1,60 men jämfört med jätten ser hon ut som en liten ponny. Det känns lite nervöst för det är så mycket is i hagen... Jag får väl ut och sanda innan... Och sen nu när man har hört Tarantinos historia blir man ju lite nervös också... (det låter som jag är värsta nervvraket som alltid blir så nojig för allt, men det är inte så illa som det låter)

Vad snälla alla är förresten som sitter på toa med sina bebisar i famnen ;)! Alicia får snällt sitta i sin babysitter medans jag gungar henne med foten.

Hahaha när han snuttade dessutom! Kul att äta i bajsångorna! ;) Oftast brukar Tuva ligga på skötbordet när jag bajsar, har det över badkaret, och toan precis intill, men den dagen kunde hon bara inte vara ifrån sin mamma!

*kl*

Jag har nog världens mest underbara unge. Han sover, äter och skrattar. Jag trodde aldrig det skulle vara så enkelt att bli mamma, men jag hade ju tur. Jag kan inte förstå hur mycket jag verkligen älskar honom ibland, men när han ler mot mig så känns allting bara så himla bra.

Isaacs nya favoritord är pyjamas :p Varje gång vi ska byta till pyjamas så garvar han så fort jag säger ordet. Lillgubben <3

Det får E med, eller ligga och vänta på att jag blir klar.

kpist: Vi har tittat på tåg, men det blev för dyrt.

jag har inte problemet vad jag ska göra av jack när jag bajsar, jag e ju tjej o då gör man inte sådant..:devil:

KL
OMG vad mitt barn är stort! 7 veckor imorgon och vägde idag 5860 gram och är 58,9 cm lång. När stora sonen var 8 veckor och 5 dagar vägde han 5455 och var 58 lång. Snacka om två olika sorters barn! Lite häftigt faktiskt att de kan vara så olika.

Jag blir tokig, åttonde dagen utan vatten, imorgon kommer rörmokaren ut med en elektriker så ska dom kolla om det är elen som är fel :(

Det finns inget värre, att inte kunna duscha, diska, laga den maten man vill... att vara så begränsad, går till grannen och hämtar vatten att dricka och så, men det räcker inte på långa vägar. Tänk vad man är beroende av vatten :(

Viktor vägde 5995 g och var 59 cm vid 5½ vecka. Väger ca 7500 vid nio veckor. Jag har inte en bebis. Jag har ett köttberg.;)

*kl*

Vägde Eddie idag, 6 v precis idag. Väger 4930 g o är 56,5 cm lång. Så han har inte gått upp så mycket sen födelsevikten (4600g), följer kurvan perfekt :)

Åk! Rasmus var 4-5 mån när vi åkte till fjällen, när vi åkte upp åkte vi på kvällen, stannade 1 ggr jag åkte bredvid honom och vi hade ersättning med oss.
När vi åkte hem åkte vi på dagen. Han sov hela vägen upp å hem.
Annars kan du ju kolla på flyg, de kan du ju få för under 800kr tur å retur!!

Det gick jättebra att släppa ihop pållarna. Stoet går runt med svansen uppe och min jätte till valack har snoppen ute hela tiden, vilket han knappt aldrig haft under de 7 åren (eller vad det nu blir) som jag ägt honom. Men det gick lugnt och fint i alla fall. Det gör nog endel när de kan stå inne ett tag och bekanta sig först.

Imorgon ska Alicia vägas, mätas + läkarbesök. Vi får se vad min lilla tjockis kommer väga. Jag gissar på runt 5 kg.

Jag ska sova på saken, återkommer med rapport! I sådant fall åker vi vid 17 imorgon.

Om du väljer att åka så håller jag tummen för att det går galant.

KL

Den här tycker Norpans faster med sambo att han blir snygg i.

DSC00942.jpg

Oj oj. Bäst att hålla den här grabben kort. Broschyr med Hööks-konto. Det verkar inte bättre än att man snart kommer att hitta en massa nya saker i stallet till hans shettis.
DSC00914.jpg

Så här kul är det på djursjukhuset i Skara...
DSC00892.jpg

Morgonbus
DSC00905.jpg

Sömntuta
DSC00880.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 587
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 964
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?