Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Usch, nu vill man ju bara ha vår. Men den som väntar på något gott...

A-K: Vilken liten goding! Men mamma blir nog bara glad om han vill shoppa en massa roliga hästprylar gissar jag ;)

KL
Jag har bestämt mig för att åka med! Kan ni andra ta hand om blödande hästar och allt annat möjligt kan väl jag åka till Åre? ;)

Wish me luck!

Välkommen till Åre då :p

Här har det varit strålade sol i 3 dagar (iaf halva dagarna) :banana:. Hoppas det är fin väder när ni kommer oxå.

kl

Jag är tillbaka från min "semester" och har börjat vila upp mig igen :D Efter tredje dagen hade jag gärna åkt hem, fy vad jobbigt det är att bo i ett oanpassat hus med en duracellkanin plus en mammig mistlur. Dessutom har min trogna barnvakt/bonussyster blivit tonåring och LAT så henne hade jag ingen vidare hjälp av. Pappas tjej var inte heller mycket till hjälp även om hon gjorde vad hon kunde för Sam tyckte helt enkelt inte om henne. Hade mamma haft någonstans vi kunde sova hade jag mycket hellre bott där. Tur sambon följer med nästa gång, annars hade jag nog inte åkt. Flygturerna gick över förväntning, Sam var jätteduktig! Spring i benen hade han ju men det blev inget "gränstestande"!

Idag har det varit jättefint väder, jag har räfsat i trädgården utan jacka! Fast mest har jag varit inne och byggt min Ikeabyrå! Nu har Isaac däckat i sjalen och Sam i sängen.

Borta bra men hemma bäst då!

Moa får aldrig bli tonåring, jag ska "glömma" sätta i fler ljus än tolv i tårtan tills hon blir 20:devil: Så jäkla glad och go hon är nu kommer straffa sig sen, är jag övertygad om:p

Jag tycker du är modig som flyger med en 2åring, kan tänka mig att det finns mer rofyllda saker!

Idag har Tilde börjat glädjetjuta :love: Hon ska stå upp, och med lite hjälp reser hon sig när hon sitter i ens knä och när hon kommer upp på fötterna så ger hon av små glädjetjut :love:

Vi har det att se fram emot nästa vecka, da aker vi till Sverige. Ska bo hos pappa, inte barnanpassat alls, inga grindar i trappen, saker pa lag höjd, en hund som inte är snäll mot barn. Längtar ända, sambon ska ocksa med sa vi far dela upp passningarna.

Att man ska behöva vila upp sig efter en semester...:p

Idag har jag o Norpan modellat igen. Mamma var ute och gick med Norpan medan jag jobbade. Men mitt i alltihop så började mitt vänstra bröst läcka så dant så mamma fick komma med honom. Eleverna fick teckna mig med honom i famnen.

Ikväll ska vi på Ladies circle och lära oss det senaste inom smink, hår o kläder bl a. Undrar just var Norpan säger om det.;)

Idag har jag vart och badat med båda barnen! Tilde åkte på min axel och bara mös och var så duktig.
Rasmus hoppa ner i bassängen "Simma själv!" Sa han bestämt och simma iväg i 290 km/h ;)
Sen bastade vi och åt vindruvor innan det blev tvätt, tork och hemgång.

20:30 däcka båda två i soffan efter tutte/välling.

Rasmus går ju själv där inne, han badar ju varannan vecka med sin dagmamma så han byter om, duschar och kan rutinerna. Tilde åkte ju bara med så hade jag ikeas uppblåsbara skötbädd med mig så jag kunde lägga ner henne när jag duscha och tvätta av mig och i bastun så hon kunde ligga på golvet.

Tidigare idag var jag på ikea själv med båda barnen och fikade ;)

Ja b.la. även deras supersöta gym-matta. Men vi åkte igentligen bara in dit för att fika men råkade gå förbi barnavdelningen ;) Å köpa skötbädden till min mamma.
79267_PE202831_S4.jpg

Smart med skötbädden! Här är det 16-årsgräns i bastun! En gång provade jag ta med Sam in men det tog inte ens två minuter så kom badvakten och sa "Han får absoluuuut inte vara här inne, förstår du inte det?" Och gav mig en blick som sa att jag var helt dum i huvudet typ. Jag hade god lust att berätta att väääldigt många barn är födda och uppvuxna i bastun, men kanske inte just i detta landet... Suck.

16 års gräns :eek: Får väl filma Tilde nästa gång å skicka över som mms så kan du visa badvakten hur det går till i Sverige och där har man inga badmössor på sig heller!! :D
Kanske man ska gå och sova själv oxå innan Tilde vaknar för en till laddning med mat...

(Förresten, Rasmus sov till 9:45 i morse :angel: )

Och inga kläder heller :eek: Här hade de fått en hjärtattack om man kommit naken till bastun. Mössa på och badkläder också!

Man undrar ju vad det är som är så farligt i irländska bastuar som inte finns i svenska?

Jag har varit duktig ikväll och gjort min pilates! Det var skönt! Jag firar med en handfull salta bilar :D Om 7 veckor ska jag vara brudtärna på min bästa väns bröllop och det vore ju trevligt om folk slipper undra om jag är gravid igen!

Här kommer en liten film på sötaste Isaac:

http://www.youtube.com/watch?v=8c-T0dZ71Ww

Och en på vilde Sam på Aq-Va-Kul i Malmö!

http://www.youtube.com/watch?v=_MKTdeN4IYE

Oj, kan Rasmus simma redan? Har du gått på babysim med honom?

Jag vill gärna gå på det med Viktor. Själv älskar jag ju vatten så jag kommer nog att anmäla oss till det.

Söt lekmatta! Blir sugen på att försöka sy något sådant. Men jag har ju den berömda tummen i röven jag.;) Idéer saknas inte bara motivation.

Vad lustigt att det kan vara så olika från olika länder. 16-årsgräns och nakenförbud i bastun. :rofl:

Kommer ihåg när jag var på en tävling i Frankrike. Jag o min ryttare o andra hästskötare, (jag var chaffis), skulle duscha och det var en och samma duschrum för alla. Inget separerat för könen direkt.:cool: Vi svenskar höll på att smälla av. Men fransmännen tyckte att det var väl inget. Det gick dock bra att ta av sig inne i duschen och hänga kläderna på draperistången och sedan torka sig där inne och klä på sig. Då såg ingen. Jag är nämligen väldans pryd för att vara nakenmodell jag.:p

Igår var jag o Norpan på galej. Det vart lite väl mycket för Norpisen så jag fick ringa på sambo som kom o hämtade honom. Men jag träffade mycket folk som jag inte sett på länge och fick möjlighet att visa upp min lilla norpunge. *Stolt*

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 587
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?