Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Vilka söta hängkinder han har Isaac. Viktors växer liksom utåt istället, som en liten hamster.:rofl:

Skrev jag att han vägdes o mättes i förrgår? 63,5 cm och 7850 g. 9½ vecka.

Blir avis på Sam som får leka o plaska i vattnet och åka rutchkana. Jag må vara s k vuxen men inte tycker jag att sånt är tråkigt för det. Vi har ju fått en häftig badanläggning i närheten som jag är sugen på att åka till. Men då får man nog ta med systersönerna också, de tycker nog att det är roligare än vad Viktor gör. Ännu iallafall.

Vecka 15 börjar Tuva på Babysim, Tuva älskar att bada i badkaret så jag hoppas hon kommer tycka om babysimmet med!

Förresten, nån som bor i Malmö-trakten och känner för att umgår med uttråkad Tina och Tuva ibland? Vår "hemmapådagen-umgängeskrets" är väldigt liten, och jag är väldigt trött på vår lägenhet!

Jag bor utanför Hbg, men jag har bil, så bara säg till om du vill ses ngn dag :) O Vilja älskar att åka bil! Tur för henne för vi åker mkt bil både jag o sambon ;)

A-K.Eng: oj....han väger lite mer än Vilja som var på 3 månaders koll i torsdags och fick sina sprutor. Hon var då 60 cm lång o vägde 6100 gram. Själv kan jag knappt fatta att det redan gått tre månader.

Jag måste träna mer för jag kommer fortfarande inte in i mina favorit jeans. Jag har gått ner nästan alla kilo (borde väl gå ner ett eller två till) o jag tycker inte att jag ser så rund ut men höfterna måste blivit stötte på ngt sätt....hmmm Dags att punkt träna lår-rumpa-höft tror jag! Rider tre dagar i veckan tycker det borde göra någon nytta iaf.

Vilja har precis somnat sin fm tupplur så jag tänkte springa o hänga tvätt o sammsuga innan hon vaknar! :bump:

//Zats

Jag gick upp mindre med Tilde än med Rasmus, gick ner allt fortare och magen är borta men jag har breddat på höfterna så det kommer inte gå att banta bort. Min kompis var med om samma sak när hon fick sin dotter.

Jag har nog också breddat höfterna. Nu kan jag knäppa mina jeans sen tre veckor tillbaka. Trots att jag inte gått ner något efter de första veckorna. Gick ganska snabbt ner tio kilo efter förlossningen och har på tio veckor endast gått ner elva kilo. Gick upp 20 kg under graviditeten. Vill iallafall bli av med fem kilo till även om jag inte är direkt fet nu heller.

men kan höfterna bli mkt bredare utan att gå tillbaka?
jag gick ner 10 kg första veckan. nu är jag nere på normal vikt igen o platt mage, men de känns som att höfterna är bredare som sagt.. men de måste för fan gå att träna bort.. jag har ju massa jeans jag måst komma i! (det var ingen som medelade mig att man kunde få bredare höfter av att skaffa barn!!! ):mad::angel:

igår kväll var jag barn ledig. jag hade fått låna en bär sjal som mamma provade ha jack i. den uppskattades o jack somnade som en stock och sov i den uppe hos sin mormor från klockan åtta på kvällen till ett på natten. (vi bor grannar så jag har ca 20meters promenad för att hämta hem honom)..han sov som en stock o glömde helt bort sina mattider.. o det kändes nästan lite ensamt en hel kväll utan honom, men skönt.:)

De flesta smalnar av om höfterna igen efter några månader, de drar ihop sig igen. Tror dock inte det går att träna bort, det behöver dra ihop sig.

hur gick semestern?

min lills skrutt och jag hade en riktig hästdag igår. 20 i 7 på morgonen åkte vi till ridskolan för att att morgonfodra, mocka och släppa ut. gick finfint.
sen till nästa stall och titta på träning.
ridskolan igen vid 13.00, in med alla hästar, gick finfint.
tillbaka till träning och titta på eftermiddagspassen, åkte hem vid 15.00 och mycke stolt, mycket nöjd och mycket glad över dagen!

fegmamman vågar sig minsann ut på det mesta nuför tiden!. i onsdag var jag till hästen, 14 mil bort. i fredags var det roadtripp till diverse hästaffärer, djuraffärer och barnaffärer.

å allt jag gör nu har jag Picazzo (som skrev i början på våra trådar, hon jag blinddatade för ett tag en) att tacka för. :love:

De flesta smalnar av om höfterna igen efter några månader, de drar ihop sig igen. Tror dock inte det går att träna bort, det behöver dra ihop sig.

Jag har hört att det smalnar av när man slutar amma. Typ att det är som en "fettreserv". Kan det stämma?

kl

Vet ni vad jag har gjort idag...? Jag har RIDIT :bump: :banana: :love:
Har lagt ut annons om medryttarhäst och fick ett samtal idag. Så vi begav oss till Lynettes gamla stall (lägligt) och jag fick träffa ett enormt halvblod på 184 cm i manke. Jesus så stor :eek: Men snäll och jättefin att rida. Jag blev lite småkär och ska rida honom i veckan igen!
Jag va lite rädd för framfall, men det kändes precis som förut, förutom brist på muskler. Sitsen va inte heller nåt att skryta med, men det jobbar vi upp!

Nä det tror jag inte, var ju inte alls såhär bred med Rasmus och han ammade jag oxå + gick upp mer i vikt. Fettreserven på mig sitter i så fall innanför skelettet!

Kul att rida, min häst kommer hem efter påsk :) Får se hur mkt ridning det blir. Tilde ska ju äta typ dygnet runt!!

men kan höfterna bli mkt bredare utan att gå tillbaka?
(det var ingen som medelade mig att man kunde få bredare höfter av att skaffa barn!!! ):mad::angel:

Det var det ingen som meddelade mig heller.:mad: Mina nya fina cavallo-ridbyxor ligger och hånskrattar åt mig nere i källaren. Tror det tog ca 6 veckor innan jag kom i mina jeans. Gick ner 11 kg ganska snart efter förlossningen men kunde inte ha jeansen, de gick att dra på men inte knäppa och vips en dag så gick de bara att knäppa och då bestämde jag mig för att det nog var bäckenet som dragit ihop sig och då var det nog även ok att börja rida hästen med.

Mina favvojeans är jag jättesnygg i nuförtiden. De gör liksom push-up på dallerskinnet runt midjan som jag fått.

Fettreserven på mig sitter i så fall innanför skelettet!

Kul att rida, min häst kommer hem efter påsk :) Får se hur mkt ridning det blir. Tilde ska ju äta typ dygnet runt!!

Apselut, fettreserven kan nog sitta där.:p

Kul att du får hem hästen igen. Tejpa fast Tilde vid bröstet så är det bara att köra sen.

*GÄSP*

Min lille hostige o rosslige solstråle tycker att sova är för mesar. Bara att gå upp och umgås med en flinande liten tramsig sak. Jag är så trött. Knapp sovit en blund känns det som. När han ligger o rosslar så kan inte jag slappna av.

Fy vad jobbigt med krasslig bebis. Vi har förhoppningsvis gjort bort förkylningar för ett litet tag framöver. Kan verkligen inte slappna av när de är sjuka.

Vi ska på föräldragrupp vid halv två. Vi har träffats en gång förut, och det var ett jättetrevligt gäng! Idag ska vi börja med babymassage :laugh:

Nja, det tror inte jag. Jag tror snarare det är så att själva höfterna (skeletthöfterna ;)) behöver dra ihop sig efter förlossningen. De flesta gör de det på efter ett tag. Det sägs ju att det tar 9 månader att bli återställd efter förlossningen, så tålamod!

Lille Rasmus då! Hoppas han kryar på sig den lille mannen.

Här börjar jag på allvar fundera på att införskaffa ett babylexikon. Översatt till svenska då. Är det någon som vet var man hittar ett sådant? Jag är nämligen väldans nyfiken på vad "Äääähleugh" betyder och liknande uttryck. Skånska R används frekvent här med. Är det typiskt för bebiska?

Norpan är fortsatt rosslig o hostig men pigg som en mört och jag har kunnat slappna av mer i natt och sovit lite bättre så idag är jag inget åkerspöke.

Norpan lade av en rejäl sprojtare vid 7-amningen. Tur att han låg på en handduk i sängen. Den pyjamasen får jag mocka ur. Norpan slängde jag i badbaljan. Det behövdes kan jag säga.:cool: Men nu ligger han och skäller på sitt babygym och talar om hur allt ska vara.

Åh, det är så mysigt när de har ljud för sig! Tuvas nya favvo är när jag sjunger "en kulen natt natt natt", givetvis med yviga rörelser!

Idag tar Tuva sovmorgon, hon ligger kvar i sängen och myser fast jag har gått upp. Hon har visserligen myst över sig på mage, och jag är lite nojig, men jag vill inte störa henne. Hon älskar att ligga på mage, och en liten stund på morgonen tycker jag hon kan få göra det!

Zats: Jag träffas gärna någon dag! Nu innan påsk är det fullt upp, men kanske efter?

Haha, jag tror jag läste någonstans om någon som gjort en maskin som översatte babysspråk. Eller hur var det? Poängen var iallafall att man skulle förstå vad bebisen sa, om det var en maskin eller något annat.... Fluminlägg.:crazy:

Resan gick jättejättebra! Båda barnen sov både dit och hem, vi körde på natten. Jag matade E med ersättning ett par gånger på vägen dit och en gång på vägen hem, så vi stannade inte ens för att amma! Och när vi var i fjällen så har han maratonsovit hela dagarna, så på det stora hela har det varit jättebra med honom. Stora killen tyckte själva vistelsen var jobbigare, han hade fortfarande ögoninflammation och har varit trött. Men nu åker han själv i knappliften och är stadig på skidorna. :laugh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 613
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?