Sv: Vinter 9-10, del 3!
*kl*
Flygresan gick bra o Eddie var jätte nöjd och glad hela resan, men som vanligt ska något hända. Först hade dom tappat bort barnvagnen, men av en slump så var jag kvar på arlanda ett tag o kollade helt plötsligt åt sidan o då far en barnvagn av bandet. Jo men visst var det vår vagn.
Fan va irriterad jag blir på folk som inte kan lägga upp saker på bandet som ramlar av.
Men när jag fick vagnen så är den trasig, hela ramen är böjd och axeln till hjulen är intryckt o böjd. Så den går på 3 hjul o går inte att använda
Den har säkert rasat av vagnen påväg till/från planet... För det krävs juh ganska bra kaft för det.
Så nu har jag ingen vagn. Kärringen erbjöd mig att låna en paraplyvagn o jag svarade ganska argt om hon tror att en 2 mån bäbis kan åka en sån!?
På tisdag kan jag som tidigast ordna en ny vagn.
Ska åka till Barnens hus o dom ska få kolla om den går att laga. Annars får dom ringa SAS o komma överrens om hur dom ska gå vidare = jag kommer KRÄVA en vagn på PLATS. Sas får ordna det på något sätt om det är leveranstid o ingen finns i lager o det ska vara en EL edge duo. Jag kan inte vänta 2-4 mån på en vagn ska levereras eller att dom ska laga chassit. Dom får isf laga chassit på plats o den ska se ut som den gjorde tidigare. Risken finns juh att den blir ram sne o drar åt alla håll o kanter....
Jag är så arg o kokar av ilska. Kärringen som tog min anmälan kunde inte ens be om ursäkt.... Svaret jag fick av henne var
" Men hur paketerade du den då!?"
Jag; ja med plastpåse runt från er.....
Hon; Ja men det finns sådana där "väskor" man kan hyra!"
Jag; Ja men inte i Östersund
Hon; Nä men man kan juh köpa en sån
Jag; Nä, inte för att flyga 1 gång/år
Hon; Nä men det är helt upp till dig...
Jag; Ja men man akn juh faktiskt vara liiiite rädd om sakerna oxå och inte slänga av/på allt o kanske se till så sakerna inte ramlar av vagnen påväg från/till planet.
Hon; Jaja, du får ordna det där på tisdag" Med skit sur ton..
Vilken service o trevlig tjej...
Så nu är allt detta mitt fel oxå...