Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Det kan de mycket väl få. Jag brukar ge nässpray (koksalt till den lilla) och sen om de kan dricka eller suga på napp under start och landning, så de sväljer. Den stora brukar det funka bra med nässpray, han har *pepparpeppar* aldrig haft problem. Den lilla vet vi ju inte ännu, blir premiär.

Jag är mest nervös över att få med bägge barnen utan att storebror eller jag får utbrott ;)

hur funkar det att flyga med småbarn. får de lock i öronen som vi?

Vi märkte ingenting på Rasmus när vi flög, han var ändå stor då, 23 månader. Så han hade ju sagt om han hade ont i öronen eller det kändes konstigt.
Han hade napp vid start och landning men sög inte på den.
Han satt och hoppa i mitt knä och skrek "Böööörnnaaaa" ;)

Gud vilken snygg häst!!!!! Och en jättesöt Jack också!

Angående flygning med småbarn så har William (min stora) flygit när han var 6,5 mån 10 mån och 1,5 år och det har gått bra alla gånger. När han var halvåret ammade jag vid start och landning och de andra gångerna har han fått vatten i flaska att sutta på (han har aldrig gillat napp). Jag har haft med mig koksalt och nässpray i skötväskan men det har aldrig behövt användas. Någon gång sov han även under landningen så då gjorde vi ingenting särskilt med honom.

Vackra häst :love: Du får jättegärna fylla på med fler bilder framöver :banana:

kl

Jag börjar fundera kring min amning. Alltså. Herman ammar oftast varannan timme, dag som natt (förutom natten då han maratonsov i nio timmar). Förmiddagarna spenderas med en arg bebis vid bröstet. Jag började fundera på detta här om dan. Får han tillräckligt med käk? Testade ge ersättning efter att han ammat båda brösten, och som han åt! Fick i honom ca 40 ml i ett svep, även fast han ätit ur båda brösten. Kan det va så att min mjölk börjar sina? Tycker ju att hans intensiva amning borde göra mera mjölk? Jag är rådvill. Nu ammar jag samt ger ersättning då jag känner att han inte är riktigt mätt.

Jag ammar oxå varannan timme om inte oftare på dagen. Men Tilde är nöjd upplever henne inte som hungrig.

Mjölken ändras ju nu när de blir 3 månader gamla, kanske därför. Äter du ordentligt och dricker?

Så händer det ju mkt nu, bebis vill vara med hela tiden, jag har flera ggr nu fått lägga en filt över Tilde så hon ska koncentrera sig på att äta och inte allt annat, å så blir hon arg för tutten inte kan följa med när hon vrider på huvudet ;)

dumma mamma har inte nog långa tutar alltså! du kan få låna några meter av mig om du vill. :D

här händer det rgejjer minsann!
vår första lilla tand har tittat fram.
igår hade tandköttet spruckit upp lite och idag är den lilla tanden framme! har inte märkt något speciellt på henne mer än att det kliar i tandköttet och vill tugga på allt hn kommer över.

mat är livet, fick hon välja skulle hon nog gå över på enbart mat nu och strunta i ersättningen. speciellt färska päron och ångkokt morot!
2 nätter har hon bara vaknat en gång och ätit! (halleluja!)

katten spydde på mattan, han har spolmask. jätteäckel-päckel.

jag hittar inga pengar att köpa sadel till kusen för, så jag håller på att sy mig en egen.
andreas tycker inte att jag ska satsa på en karriär som sömmerska.... han ska få äta upp sina ord, det lovar jag, för när jag blir klar med sadeln (typ aldrid verkar det som) så kommer det bli den finaset hembyggda barbackapad/sadel/sittunderlag som funnits!!!!!!! nånsin!!!!!!!!!!!!!!!!!! :love:
den är iallafall det i min hjärna....
fast mest troligt får jag rida helt barbacka tills skatten kommer tillbaka och jag får råd att köpa en riktigt sadel till henne. :grin:

skulle vara hos en kompis för 20 minuter sen, men lilla grodan vill bara sova och sova och sova och man väcker inte den björn (bäbis) som sover om man är rädd om livet. så hon får sova. :love:

Det är väldigt ovanligt att man har för lite mjölk, men visst kan det hända det också. I den här åldern blir de ju mer alerta och har svårt att koncentrera sig. Ofta på dagen äter Isaac en snutt här och en snutt där, han har liksom inte tid att äta en hel tutte. Men på natten äter han gärna länge. Jag brukar gå undan och lägga mig i sängen på dagen också om det går.

Ja, men det känns som att han tömmer båda brösten vid varje gång han äter. Och ibland är han inte nöjd då heller.
Idag fick han tillägg på förmiddagen, och gissa om jag haft en nöjd bebis :love: Han har både sovit och varit glad då han varit vaken! Jag som trott att han haft ont i magen (eftersom han skrikit varje vaken sekund, mer eller mindre) Han har nog bara varit hungrig :( Känner mig typ sämst i världen. Eftersom jag gett honom så mycket mat (enligt mig) har jag ju förutsatt att han inte varit hungrig...
Men det verkar ju som att vi får rätsida på det hela nu.

"Hänger tuttarna på dig ner kan du ta dom och vifta med kan du slå en knut så lätt kan du knyta en rosett?" :D: D

Idag har vi vart ute nästan hela dagen :love: Promenerade upp till stallet och åt mellis där. Mkt trevligt.
Nu ligger Tilde i gymmet och pratar med sina händer :love: Åh vad jag saknar att vi inte har en videokamera.

Sam ÄLSKAR mora träsk.... (fast jag gillar dem faktiskt också, betydligt bättre än Bob the fucking builder i alla fall) (fast Mora träsk på cirkus är så jäkla fattig för de sjunger playback, så otroligt dåligt.... ja, det var allt jag hade att säga om barnfilmer)

Sam är som en ettrig terrier för tillfället, känns som om han bara går omkring och letar efter saker att göra som han inte får. Och det är inte så att han är understimulerad, både sambon och jag är ju hemma hela dagarna och han är ute jättemycket och jag spenderar mycket tid med honom också. Idag hade jag lätt skänkt bort honom till första bästa främling, hans kompis kom upp och så skulle Sam bara bitas och sparkas och ha sig. GAH, SUCK, FUCK och gonatt. Nu sover de båda två i alla fall (ja inte kompisen, honom skickade jag hem och bad honom komma en annan dag när Sam inte slogs.)

Har bänkat mig här med ett glas vin och choklad, det brukar lösa alla mina spänningar. Och så ska jag till kiropraktorn imorrn, första gången efter förlossningen!

Rasmus är oxå dryg nu, han går runt och gråter krokodiltårar hela dagarna om han inte får kolla på Pippi på dvd, även när vi är ute!!
Och sätter jag mig mitt emot honom och förklarar att jag hör honom och att han inte ska vara ledsen så vägrar han titta mig i ögonen när jag pratar med honom!

Tilde e oxå dryg, hon har gnällt i typ 4 timmar nu. Inget e bra förutom att bitas, känns vass i underkäken men ser inget, nått är på g i alla fall. Å hon tuttar - kräks - tuttar - kräks *suck* Å hon tuggar på min hand så de knakar om den :eek:

På fredag kommer min häst hem!

Åh vi borde träffas och gnälla ihop :D

Nu läste jag i tråden med mormorn som ska dö, och där är en länk till en annan blogg om en mamma som precis gått bort, hon har en tvååring.... *storbölar*. Ibland behöver man lite perspektiv på saker...

Då ska du inte läsa *hrm* vi föräldrar tror jag det var, mamma gick bort efter en propp i hjärnan som hon fick precis efter deras bebis badat för första gången, 4 dagar gammal eller nått. Å pappan skriver och berättar när de träffar henne och säger hej då, lägger bebisen på hennes bröst och den (tror de var en pojke) börjar hacka efter mammas bröst *störttjuter* :cry: :cry:

Måste nog sluta prenumerera på tidningen, i nummret innan var det en pappa och dotter som förlorade mamma + bebis i en bilolycka. Dom smällde av vägen, han fick ur dottern sen brann det för mkt så elden svalde mamma + bebis medans de satt i vägkanten och väntade på ambulans :cry: tror dottern låg nedsövd jätte länge och det tog flera månader att läka brännskadorna :cry:

Och nu när jag tänker efter, i nummret innan de så var det en mamma som berätta att hon miste sin partner när hon var gravid!

Vad är det där för tidning igentligen :mad:

Hm, det låter inte som en tidning för mig. Jag har precis hämtat mig igen, letar efter goda recept. Och så fick jag springa upp och låna ut tutten ett tag till hungriga killen.

*KL*

Ahh, morgonstund har guld i mun! För då ligger Tuva och drar sig i vår säng och jag kan äta frukost i lugn och ro, sedan går jag in och myser ner mig i sängen med henne igen!

Åh vad härligt, här kommer Rasmus uppstutsandes som en bumbibjörn så inte blir det något morgonmys för oss.

Haha, jag njuter så länge det varar! Förra veckan ville hon upp 7 på morgonen! Men nu har vi rätt härliga rutiner, somnar runt 22-23 tiden, sover till 5 då hon ammar, somnar om, runt 6 går jag ut med hunden innan maken ska till jobb, sen äter jag frukost och surfar lite, kryper ner i sängen igen och vi sover till 9-9.30!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 625
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård