Vinter 9-10, del 3!

Sv: Vinter 9-10, del 3!

Idag har Tilde fått sina första vaccinsprutor, åh vad ont det gjortde och det var nästan så jag oxå började gråta :( Hon har fortfarande jätteont i benet går knappt och röra henne :(

Stackars liten! Jag fattar inte hur jag som är så spruträdd ska kunna hålla i Viktor när han får sina.

Nu är han slängd i säng. Blev väldans grinig här på kvällen som han brukar bli. Då är det läggdags. Fast lite snutte först.

Igår tog Norppappan sin första pappadag. Jag jobbade och då kom han med Viktor när det var dags för snutte.

Hostan har nog gått över. Har knappt hört en host idag. Skönt.

Mjölkproduktionen verkar vara på väg upp igen. Har ju varit lite orolig för att jag har varit tvungen att amma ur båda brösten den senaste veckan för att han ska bli mätt men nu verkar det ha kommit igång igen.

Ochjag har varit på spinning för första gången sen förlossningen ikväll. Såå kul!

Jag lämnade Tilde med syster Eva och gick ut i väntrummet med Rasmus (han är ju livrädd för sprutor) och sen gick jag in och tröstade henne.

Hon har fortfarande ont, och har sovit typ hela dagen och tjuter så fort man kommer åt benet :( Tänkte jag skulle ge henne alvdeon så hon i alla fall får sova ordentligt, jo de var ju lyckat slutade med en kaskadspya över hela köksgolvet. Men hon fick bort allt snor och slem i näsan och halsen.

Haha just det jag glömde ju att berätta!

På bvc idag pratade jag med en mamma som jag ska gå på babymassage med, hon sa att hon inte känner så många här för hon e nyinflyttad och har jobbat mycket.
Men mig kände hon igen, för hon minns att jag sa åt ett barn på tåget att sluta spela nintendo :rofl:

Men va f*n, lite respekt måste man faktiskt visa och när jag åker tåg vill jag ha lugn och ro. Tur hon inte åkte med den gången jag sa åt en grabb att slutade han inte spela musik med sin telefon så skulle jag hjälpa honom av vid nästa station :angel:

Usch vad jobbigt för Tilde. Har du inga suppar hemma, måste ju vara toppenlösning för en kräkis som henne... Hoppas ni får sova inatt.

Bara åt Rasmus, dom är för starka för henne. Att jag inte får sova gör inget, jag fick sova middag idag. Värre för pappa, han har vart hemma idag för han vart så risig i kistan.
Vart dålig när Rasmus vart frisk, så fort han åt så fick han gå å sätta sig på skithuset. Igår jobbade han men ingen aptit. Natten har han typ suttit på skithuset hela dagen, men siktar på att jobba i morgon.

Bara åt Rasmus, dom är för starka för henne. Att jag inte får sova gör inget, jag fick sova middag idag. Värre för pappa, han har vart hemma idag för han vart så risig i kistan.
Vart dålig när Rasmus vart frisk, så fort han åt så fick han gå å sätta sig på skithuset. Igår jobbade han men ingen aptit. Natten har han typ suttit på skithuset hela dagen, men siktar på att jobba i morgon.

Det är inte illa det!:D

Stackars Tilde, kan inte vara kul:( Jag tyckte sås ynd om Moa när de körde inte hela jävla nålen, men som tur var fick hon bara lite feber men verkade inte alls påverkad.

Vilket hem, en skiter och en spyr:p

haha, jag är hög på vår:D

eller så beror det på att jag var uppe med en klarvaken högenergisk unge mellan 01.30 - 05.30 :angel:

lite dags färska bilder på jack. syrran (twiggym på buke) var barnvakt några timmar när jag va ute och red. när jag kom tillbaka hade dom haft en hel foto session. :love:
DSC_3233.jpg

DSC_3235.jpg

:rofl:

Idag kom pållen hem, hon verkade glad att se mig för hon sprang inte iväg med mig i 250 km/h utan gick med mig in i stallet.

I morgon har jag tvingat farmor att åka med till stallet å vara barnvakt så jag kan rida :bump:

barnvakt några timmar när jag va ute och red.

Jag tyckte Tilde sov bort typ hela dagen när hon sov 3h utan mat, trodde ett tag hon skulle svälta ihjäl när det gått så länge mellan amningarna ;)

Underbart (läs orättvist) med en så fotokunnig släkting.

Bara Rasmus som sket? Ni brukar ju köra samtidigt i er familj har jag förstått?;)

Här ska det förresten bytas blöja snart. Det sprojtas hej vilt bredvid mig i soffan.

Underbara bilder!:love:

Funderar på om man ska anlita fotograf att ta lite fina bilder av "Trent-Eskil". Undrar just vad det kostar. Själv är jag rätt usel på att ta bilder.

Det här är ett av mina många misslyckade försök:
DSC00805.jpg

*kl*
tackar allihopa.
vi märkte att han ääälskade kameran, han skrattar o poserar som sjutton så länge den är framme o han är i fokus...teaterapa?:angel:

hahah....jag tycker jack käkar ofta.. han äter var 3e timme, ibland kan det gå fyra timmar.. du får stoppa henne innan för jacka när du rider så kan hon ligga där o mumsa:D

men igår kväll sov han så gott så då gick det 5 timmar..idag är jag hur utvilad som helst!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
799
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
291
· Visningar
5 626
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 965
Senast: pepp
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 327
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård